English

دبیر کمیسیون انرژی مجلس در گفتگو با موج:

در رای اعتماد به وزیر کشور اشتباه کردیم/نیازی ندیدند از روسیه برای مهار آتش رگ سفید کمک بگیرند

عضو کمیسیون انرژی مجلس درباره طرح استیضاح رحمانی فضلی در کمتر از سه ماه از رای اعتماد 250 نماینده به وی به عنوان وزیر کشور گفت: ما اشتباه کردیم به ایشان رای اعتماد دادیم.

در رای اعتماد به وزیر کشور اشتباه کردیم/نیازی ندیدند از روسیه برای مهار آتش رگ سفید کمک بگیرند

عبدالحمید خدری درباره استیضاح وزیر کشور که توسط وی مطرح شده و در حال رایزنی با سایر نمایندگان مجلس است به خبرنگار پارلمانی خبرگزاری موج گفت: با پیگیری‌های که من انجام دادم تعداد موافقان استیضاح رحمانی فضلی بیش از افرادی است که پای این طرح را امضا کرده‌اند. در نظر گرفتن ملاحظاتی باعث شده که برخی از امضا طرح خودداری کنند هرچند که در صورت طرح در مجلس به آن رای مثبت خواهند داد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا با وجود رای اعتماد بالای مجلس به وزیر کشور، در کمتر از سه ماه نظر نمایندگان نسبت به رحمانی فضلی تا این اندازه تغییر کرد اظهار داشت: ما اشتباه کردیم به ایشان رای اعتماد دادیم ضمن آنکه یک ماه پس از انتخاب رحمانی فضلی به عنوان وزیر کشور، مجلس به وی کارت زرد داد.

نماینده مردم بوشهر در مجلس درباره اینکه آیا رای اعتماد 250 نماینده به رحمانی فضلی نتیجه لابی بود یا خیر بیان کرد: نه این رای بالا نتیجه لابی گری نبود. در واقع ایشان ادبیاتش در صحبت با نمایندگان مبتنی بر این بود که باب جدید در تعامل با مجلس باز خواهد کرد اما به قولی که داد عمل نکرد.

رگ سفید

مهار رگ سفید یک ماه دیگر تمام می شود

عضو کمیسیون انرژی مجلس همچنین درباره روند مهار فوران چاه رگ سفید که نزدیک به یک ماه از شعله‌ور شدن آن می‌گذرد گفت: من همراه با وزیر نفت از عملیات مهار آتش سوزی بازدید کردم. لازم به ذکر است که با وجود صعب‌العبور بودن مسیر، مسئولین حوزه نفت و حفاری که سابقه خوبی در مهار آتش دارند تاکنون اقدامات موثری انجام داده‌اند. لذا روند به گونه‌ای است که ظرف یک ماه آینده آتش چاه خاموش خواهد شد.

وی افزود: دو راه برای مهار آتش چاه‌های نفتی وجود دارد یکی حفر چاه انحرافی و دیگری خفه کردن آتش از سر چاه است که در حال حاضر هر دو روش را به کار می‌برند.

خدری در پاسخ به این سوال که آیا خبر از بین رفتن روزانه 8 هزار بشکه نفت در آتش سوزی چاه رگ سفید را تایید می‌کنید یا خیر تصریح کرد: ظرفیت این چاه تولید روزانه 5 هزار بشکه نفت است که البته هنوز به بهره‌برداری هم نرسیده بود. 

ایران تکنولوژی های پیشرفته مهار آتش چاه‌های نفتی را ندارد

نماینده مردم بوشهر درباره اینکه چرا برای جلوگیری از هدر رفت این سرمایه عظیم، از تکنولوژی های پیشرفته استفاده نمی‌شود بیان داشت: تکنولوژی های بسیار پیشرفته این حوزه در اختیار کشورهایی مانند آمریکا است و ما از آن برخوردار نیستیم. البته مهار آتش در این حوادث بدون این فناوری ها، همین قدر زمان می‌برد و ما از نرمی که در جهان برای این قبیل حوادث وجود دارد، فراتر نرفته‌ایم.

خدری در پاسخ به این سوال که چرا وزارت نفت از تخصص روسیه به عنوان یک کشور نفتی پیشرفته برای مهار آتش و جلوگیری از نابودی منابع ملی کمک نگرفته است تاکید کرد: نیازی ندیدند که از کشورهایی مانند روسیه برای این مساله کمک بگیرند. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی