English

سخنگوی دولت در نشست خبری

خرید تضمینی گندم از کشاورزان به طور کامل تسویه شد

سخنگوی دولت گفت: صد درصد گندم های خریداری شده از کشاورزان به طور کامل از سوی دولت تسویه و این پرونده بسته شد.

خرید تضمینی گندم از کشاورزان به طور کامل تسویه شد

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، محمدباقر نوبخت درباره پیروزی بزرگ جبهه ای که برای مقابله با تروریسم تشکیل شده بود گفت: با وجود همه اقدامات تروریست ها با عنایت خداوند و پشتیبانی ملت ها جبهه باطل داعش را در هم ریخت و نشان داده شد اگر مقاومت از طرف مردم صورت گیرد پایانش پیروزی است. 

وی ادامه داد: دولت قدردان نیروهای مسلح به ویژه برادر فهیم مان سردار سلیمانی است.  که یک فرد به مثابه یک لشکر و نظام ایفای نقش کرد. 

سخنگوی دولت در خصوص خودکفایی گندم تصریح کرد: پرونده خرید تضمینی گندم از کشاورزان بسته شد. 8 میلیارد و 872 میلیون تن از کشاورزان گندم خریداری شد که به طور کامل مبالغ این خریدها پرداخت گردید. 

سخنگوی دولت گفت: صد درصد گندم های خریداری شده از کشاورزان به طور کامل از سوی دولت تسویه و این پرونده بسته شد.

نوبخت درباره مناطق زلزله زده کرمانشاه اظهار داشت: دولت برای رفع این معضلات 281 میلیارد تومان بلاعوض برای اسکان موقت، تعمیر و مرمت خانه های آسیب دیده, خرید لوازم و احیا هانه های تخریب شده بپردازد. این رقم برای 4500 خانوار شهری و11 هزار خانوار روستایی درنظر گرفته شد. همچنین مقرر شد 650 میلیارد تومان به عنوان تسهیلات ارزان قیمت در اختیار مردم زلزله زده قرار گیرد. 

وی درباره بیانیه نفتی ترامپ و درخواست برای کاهش فروش نفت گفت: هر نوع تخلفی از سوی طرفین برجام هم مکانیسم رسیدگی به نقض آن در داخل و خارج کشور درنظر گرفته شده است. لذا در این مورد هم فعالانه اقدام خواهیم کرد. 

کمک های ایران به خارج کشور در راستای منافع ملی است

وی درباره پیشنهاد درخواست رئیس جمهور از مقام معظم رهبری برای توقف کمک های ایران به سایر کشورها و اختصاص آن به مردم زلزله بیان داشت:ما کمکی به هیچ کشور و جایی نمی کنیم. ما شرایط امنیت ملی خود را در نظر میگیریم و بر اساس آن تخصیص هایی صورت می دهیم.  

نوبخت درباره درخواست مجلس برای پرداخت بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی خاطرنشان کرد: بخشی از این بدهی ها مربوط به تکالیف قانونی است که سازمان تامین اجتماعی باید پرداخت کند. با توجه به آگاهی نمایندگان از وضعیت طرح های دولت امیدواریم کمتر دولت را بدهکار پرداخت به تامین اجتماعی کنند. در برنامه ششم مقرر شدمطالبات سازمان تامین اجتماعی که ربطی به این دولت ندارد, دولت در یک برنانه ای شروع کند به پرداخت. صدور اوراق برای پرداخت مطالبات این سازمان درنظر گرفته شد. دولت هم بر طبق برنامه ششم توسعه درحال انجام است. 

سخنگوی دولت با بیان تشکر از کمک های مردمی به مناطق زلزله زده کرمانشاه گفت: نهادهای نظام که بخشی از آنها در قوه مجریه است را کارهای بزرگی انجام دادند. زیرا حجم نیازها با کمک های مردمی قابل تامین نبود. اگر سکوت شود تحلیل غیرواقعی وجود خواهد داشت که دولت برای زلزله زدگان کمک چندانی نکردند. لذا با حضور تیم رسانه ای در هفته آینده در این مناطق گزارش مستند و مستدلی در این خصوص ارائه خواهد شد. 

وی درباره سفر اخیرش به قم و دستاوردهای آن اظهار داشت: دولت یازدهم رابطه وثیقی با حوزه های علمیه و مراجع دینی داشت. رئیس جمهور خود فرزند حوزه و دانشگاه است و باید این انتظار را داشت که این ارتباط را حفظ کند. از طرفی مسیولین دولتی در هر موقعیتی با آیات اعظام در ارتباط هستند. من گزارش مستقلی از سیاستهای دولت با آیات اعظام مکارم, جوادی آملی, خراسانی و نوری همدانی ارائه دادم. همچنین ملاقات خصوصی با این سروران داشتم که بزرگترین هدیه های آنها به من نصایحی بود که به من دادند. 

وی افزود: چیزی در مورد اختصاص بودجه به قم از سوی آیت اعظام مکارم در این سفر به من گفته نشد و مسیر صحبت های ما به این سمت نرفت. 

موضع دولت برای ارائه توضیح از پیمانکاران مسکن مهر به حق بود

نوبخت در مورد انتقادات دولت به تخریب مسکن مهر غرب کشور گفت: تخریب مسکن های مهر در زلزله بیشتر بود در حالی که مسکن های ساخت افراد مشکل چندانی پیدا نکردند. با دیدن این صحنه ها این سوال پیش می آید که چرا دقت بیشتری در ساخت و سازها صورت نگرفت. طبیعی است که از رییس قوه مجریه این سخن شنیده شود و بررسی هایی دراین مورد انجام شود. زیرا میلیون هانفر داغ دار شدند. این عدم دقت در ساخت ممکن است در ساختمان های خصوص هم باشد. با این وجود موصع دولت برای ارائه توضیح از پیمانکاران مسکن مهر به حق بود. اگر این انتقاد نمی شد به معنای آسان گذشتن از موضوع بود و مساله سیاسی نبود. چنانکه در مورد فروریختن بیمارستان اسلام آباد غرب هم واکنشی از سوی دولت انجام شد. 

وی ادامه داد: انتقاد از مسکن مهر مناطق زلزله زده غرب کشور به معنای انتقاد از تمامی مسکن مهرهای کشور نیست. 

نوبخت درباره درخواست دولت ایران از ترکیه برای خارج کردن نیروهای معاند نظام از این کشور گفت: تا جایی که من اطلاع دارم چنین موضوعی مطرح نشده است اما طبیعی است که من از همه مسائل اطلاع نداشته باشم.

سخنگوی دولت در مورد ناکافی بودن کمک ها به مناطق زلزله زده که از سوی رهبری بیان شد، گفت: این اظهار نظر منطقی و منطبق با جامعه بود و طرف سخن مقام معظم رهبری صرفا دولت نبود. ضمن آنکه مسیولین هم کمبود کمک ها را اذعان دارند و تمام دستگاه ها باید فعالتر باشند.

وی خاطرنشان کرد: اینکه بگوییم دولت یا بنیاد مسکن خانه برای زلزله زدگان بسازد تجربه خوبی نیست. مردم با حمایت و پشتیبانی دولت باید خود خانه هایشان را بسازند و فقط در خصوص بحث استحکامات دولت و مهندسین ناظر وارد عمل می شوند. حادثه کرمانشاه اولین حادثه کشور نبوده است اما سازوکارهای حمایتی تعریف شده است. مطمن باشید از چیزی دولت فروگذار نخواهد بود.

سخنگوی دولت درخصوص اوار برداری مناطق زلزله زده تصریح کرد: اواربرداری سه مرحله دارد که قسمت اول مربوط به امداد و نجات است که تقریبا تمام شده و وارد مرحله دوم یعنی اسکان شده ایم. مرحله سوم هم شامل بازسازی و ساخت خانه است.

وی در مورد پرداخت کمک های مالی به نهادهای غیردولتی فرهنگی گفت: نهادهای فرهنگی غیردولتی دو دسته هستند یک گروه نهادفرهنگی غیردولتی هستند که در یک جدول نامشان برده شد و گفته شد دولت ارقامی را به اسم کمک به انها پرداخت کند و 59 مورد را شامل می شود و در جدول 17 قرار دارند. این نهادها گزارش کاری ارائه نمی کنند. اما نهادهای فرهنگی غیردولتی که در جدول 7 در کنار نهادهای دولتی هستند مقدار اعتبارشان مشخص است و طبق گزارش کار سه ماه پولشان را دریافت می کنند. لذا از سال آینده ما بررسی خواهیم کرد که این نهادها اهداف دولت را اجرایی کنند و بدون کم کردن بودجه نهادهای فرهنگی به آن جهت می دهیم. بر این اساس کمک دولتی شامل حال نهادهایی می شود که گزارش کار بدهند.

نوبخت درباره تعطیلی روز آغاز امامت امام زمان که امسال روز 6 آذر است، گفت: تعطیلی این روز لایحه دولت بود که البته مخالفت هایی داشت. اما اینکه در تقویم نیامده است من بی اطلاع هستم.

سخنگوی دولت درباره نقش دولت در بینه مسکن و محصولات کشاورزی اظهار داشت: دولت امکان پرداخت خسارت به کشاورزان برای از بین رفتن محصولاتشان به پهنای کشور را ندارد اما اگر بیمه رایج شود این مشکل حل می شود.

وی درباره افزایش حلسات سران قوای سه گانه و احتمال طرح بازداشت ساسان آقایی در این نشست ها تصریح کرد: با افزایش حلسات امکان طرح موضوعات بیشتر خواهد بود که از جمله این موضوعات مسایل حقوق شهروندی است و در این صورت قابل پیش بینی است که این نکات طرح شود.

مطالبات ایران از انگلیس ربطی به پروند نازنین زاغری ندارد

وی درباره پرونده نازنین زاغری که در قوه قضاییه مطرح است گفت: دستگاه های امنیتی و قضایی در خصوص این پرونده وظایفشان را انجام می دهند. مطالبات ما از انگلیس و حتی آمریکا ارتباطی با این پرونده ندارد.

شورای عالی امنیت ملی مصوبه ای برای مسدود کردن تلگرام ندارد

وی درباره شایعه تصمیم شورای عالی امنیت ملی برای مسدود کردن تدریجی تلگرام خاطرنشان کرد: من خبری از این مساله ندارم و بی تقصیر هم هستم. اما این را مطمنم شورای عالی امنیت ملی در این مورد مصوبه ای نداشته که بخواهد تلگرام را مسدود کند.

درباره حل مشکل دلالی کاغذ برای مطبوعات با وزیر ارشاد گفتگو می کنم

نوبخت در مورد تخصیص یارانه مطبوعات گفت: سال قبل این تخصیص به صورت صد درصدی انجام شد. در این باره با وزیر ارشاد صحبت خواهم کرد تا این یارانه به طور کامل پرداخت شود. همچنین درباره حل مشکل دلالی کاغذ برای مطبوعات با وزیر ارشاد گفتگو می کنم.

نشست هفته آینده سخنگوی دولت روز دوشنبه در ثلاث باباجانی برگزار می شود

گفتنی است در پایان نشست نوبخت اعلام کرد: نشست هفته آینده سخنگوی دولت روز دوشنبه در ثلاث باباجانی با حضور چند رسانه که قرار است به قید قرعه انتخاب شوند، برگزار می شود. هدف از این سفر بازدید خبرنگاران از روند کمک رسانی نهادهای دولتی و حکومتی به مردم زلزله زده عنوان شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه