English

فردوسی پور در دیدار رئیس مجلس ملی فلسطین:

آشتی ملی فلسطینی گزینه وحدت ملی است

سفیر ایران در اردن، در ادامه این دیدار ضمن تشریح مواضع کشورمان در تحولات منطقه ای از روند آشتی ملی فلسطینی به عنوان گزینه وحدت ملی با هدف تقویت مقاومت در برابر اشغالگران صهیونیستی حمایت و انرا مورد تایید قرار داد.

آشتی ملی فلسطینی گزینه وحدت ملی است

به گزارش خبرگزاری موج، مجتبی فردوسی پور سفیر جمهوری اسلامی ایران در اردن با «سلیم زعنون» رئیس مجلس ملی فلسطین و همچنین «زهیر صندوقه» و «خالد مسمار» از اعضای این مجلس دیدار و پیام علاء الدین بروجردی رئیس کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس شورای اسلامی, پیرامون همدردی مجالس اسلامی با مسلمانان درد و رنج کشیده از جنایات ضد انسانی دولت میانمار وضرورت اقدام هماهنگ برای مساعدت آنان را تسلیم زعنون کرد.

فردوسی پور در ادامه این دیدار ضمن تشریح مواضع کشورمان در تحولات منطقه ای از روند آشتی ملی فلسطینی به عنوان گزینه وحدت ملی با هدف تقویت مقاومت در برابر اشغالگران صهیونیستی حمایت و انرا مورد تایید قرار داد.

سفر نماینده حماس به ایران، گام مهمی در بهبود روابط فی مابین بود

سفیر کشورمان در ادامه ی گفتگو, دیدار نماینده جنبش حماس را با مسئولین کشورمان از حیث رویکرد متوازن ایران به مسئله فلسطین دانسته و این سفر را گام مهمی در اطلاع رسانی روند آشتی ملی فلسطینی و بهبود روابط با این جنبش برشمرد. 

زعنون نیز با تقدیر از اهتمام و تلاشهای بی شائبه ایران بویژه پارلمان کشورمان به موضوعات اساسی جهان اسلام از جمله روند ضد بشری علیه مسلمانان روهینگا و مسئله فلسطین و ایفای نقش فعال در حمایت از فلسطین در روند اجلاسیه اتحادیه پارلمان های بین المللی در سن پطرز بورگ روسیه و علی الخصوص بند فلسطینی بیانیه پایانی آن تقدیر و تشکر کرد.

وی در ادامه اظهاراتش, سفر نماینده جنبش حماس به تهران را با انگیزه اطلاع رسانی روند اشتی ملی فلسطینی ستود و با اشاره به یکصدمین سالگشت معاهده ننگین بالفور، رویکرد بریتانیا به آن را نفرت انگیز و تداوم خیانت به ملت فلسطین برشمرد.

رئیس مجلس ملی فلسطین گزارش اجلاسیه مجلس ملی فلسطین در محکومیت معاهده ننگین بالفور در اردن با مشارکت ۷۵ تن از اعضای این مجلس را تشریح و انرا به عنوان اقدام اساسی در مقابله جدی و اساسی با این معاهده برشمرد.

طرفین در این دیدار بر لزوم تداوم رایزنی های پارلمانی در شرایط کنونی منطقه با هدف دفاع از ارمان ملت مظلوم فلسطین تاکید کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه