English

عبدالرضا رحمانی فضلی:

امسال برای بازگشایی و فعالیت ۲ مرز خسروی و چیلات با مسوولان عراقی رایزنی های متعددی شد

وزیر کشور گفت: امسال برای بازگشایی و فعالیت 2 مرز خسروی و چیلات با مسوولان عراقی رایزنی هایی انجام شد و با وجود توافق نهایی مبنی بر بازگشایی این 2 مرز، دولتمردان عراقی به دلیل عدم امنیت عدم موافقت خود درخصوص فعالیت این مرزها را اعلام کردند.

امسال برای بازگشایی و فعالیت 2 مرز خسروی و چیلات با مسوولان عراقی رایزنی های متعددی شد

به گزارش خبرگزاری موج، عبدالرضا رحمانی فضلی  در برنامه‌ی تلویزیونی سیمای مرکز ایلام در مرز مهران اظهار کرد: امسال برای بازگشایی و فعالیت 2 مرز خسروی و چیلات با مسوولان عراقی رایزنی های متعددی شد و با وجود توافق نهایی مبنی بر بازگشایی این 2 مرز، دولتمردان عراقی به دلیل عدم امنیت در این کشور در روزهای پایانی عدم موافقت خود درخصوص فعالیت این مرزها را اعلام کردند.

باید زیرساخت های 2 خروجی چیلات و خسروی به منظور سهولت در تردد زائران توسعه یابد

وی با تاکید بر اینکه برای اربعین سال آینده باید زیرساخت های 2 خروجی چیلات و خسروی به منظور سهولت در تردد زائران توسعه یابد، گفت: در صورت گشایش مرزهای خسروی و چیلات در کنار مرزهای مهران، چذابه و شلمچه، تردد و ورود و خروج زائران با نظم، امنیت و آرامش بیشتری صورت خواهد گرفت.

وزیر کشور گفت: امسال برای برقراری نظم و امنیت بیشتر زائران و مدیریت مرزها از تجارب سه سال گذشته استفاده شد،  باید در مدیریت اربعین برنامه‌ها و تصمیم های جدید اتخاذ شود و زیرساخت‌ها بیش از گذشته از جمله احیای باند قدیمی فرودگاه مهران برای استفاده اضطراری توسعه یابد.

وزیر کشور به موقعیت مرز چیلات در دهلران اشاره کرد و افزود: زیرساخت های مختلف مرز چیلات به ویژه در حوزه راه باید برای سال های آینده توسعه یابد تا زائران سفر ایمنی را به عتبات عالیات داشته که لازم است وزارت راه و شهرسازی برای توسعه راه‌های این منطقه اعتباراتی را اختصاص دهد.

اربعین یک مساله ارزشی و اعتقادی و اجتماعی پرشور است

رحمانی فضلی با بیان اینکه اربعین یک مساله ارزشی و اعتقادی و اجتماعی پرشور است، تاکید کرد: باید مسوولان همه تلاش خود را برای خدمات رسانی به زائران و تامین امنیت و نیازهای اولیه آنها بکار گیرند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه