English

رئیس دفتر ارتباطات نیروهای مسلح:

شکست داعش با تدابیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب اتفاق افتاد

رئیس دفتر ارتباطات نیروهای مسلح گفت: شکست جریانات تکفیری، داعش و دشمنان کشورمان که با تدابیر حکیمانه امام خامنه ای (حفظه الله) اتفاق افتاد، فتح الفتوح انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

شکست داعش با تدابیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب اتفاق افتاد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی نیروی زمینی ارتش، رئیس دفتر ارتباطات نیروهای مسلح، سردار سرتیپ دوم پاسدار عباس سدهی با حضور در جمع دانش پژوهان سومین دوره رزم مشترک آموزشگاه های درجه داری ارتش در مرکز آموزش جواد الائمه(ع) نیروی زمینی ارتش گفت: در سال 1389 جریانی علیه دولت و ملت سوریه شکل گرفت که به دنبال تجزیه طلبی و ساقط کرزدن دولت آن کشور بود، اما تدبیر مقام معظم رهبری این بود که هدف دشمن هجمه علیه جبهه مقاومت در منطقه و ساقط کردن دولت سوریه، عراق، و حزب الله لبنان است که حامی این جریان آمریکا، رژیم صهیونیستی و آل سعود هستند و موجودیت جبهه مقاومت در منطقه باید حفظ شود.

امروز 95 درصد سوریه و کل عراق از لوث وجود داعش پاک شده است

وی افزود: در آن زمان عده ای در داخل کشور به دنبال نقد این تدبیر رهبری بودند اما امروز شاهد این هستیم که عراقی که نزدیک بود سقوط کند و در آن صورت معلوم نبود داعش صهیونیستی چه بر سر مقدسات ما در عراق می آورد، به طور کامل از لوث وجود داعش پاک شد و سوریه که بیش از 70 درصد خاک این کشوردر اختیار داعش جنایتکار بود امروز 95 درصد آزاد شده و دولت مرکزی با اقتدار آن را اداره می کند، حزب الله لبنان هم از همیشه مقتدر تر است و موشک هایش موجب دغدغه و ترس رژیم صهیونیستی است. اگر این تدبیر نورانی فرماندهی معظم کل قوا نبود، شاهد شکست داعش نبودیم و امروز باید در ایران با این جنایتکاران نبرد می کردیم و در این پیروزی بزرگ، سپاه پاسداران، ارتش جمهوری اسلامی ایران و مدافعان حرم نقش اساسی داشته اند.

سردار سدهی تصریح کرد: آن چه که در 7 سال گدشته با تدابیر حکیمانه مقام معظم رهبری(حفظه الله) اتفاق افتاد و موجب شکست جریانات تکفیری ، داعش و دشمنان کشورمان شد فتح الفتوح انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که در تاریخ اسلام بی نظیر است. این نشان دهنده اقتدار رهبری و ولی فقیه است که تدابیر ایشان 2 هزار کیلومتر بیرون از مرزها و توسط رزمندگانی از سایر ملت های این منطقه اجرا می شود.

 تصمیم تاریخی امام خمینی (ره) مبنی بر حفظ ارتش

رئیس دفتر ارتباطات نیروهای مسلح ج.ا.ا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تصمیم تاریخی امام خمینی (ره) مبنی بر حفظ ارتش گفت: در روزهای نخست انقلاب اسلامی دشمن تلاش  کرد که ستون اقتدار دفاعی کشور را متلاشی کند، چنانکه آمریکا به عوامل خود دستور داده بود که در داخل کشور یک موج منفی علیه ارتش به راه بیاندازند، بنابراین گروهک های مزدور با عناوین مختلف و با شعارهای مختلف با هم متحد شدند که ارتش منحل شود و متاسفانه برخی از افراد خودی هم این حرف را باور کرده و با آن ها هم صدا شدند.

وی گفت: در آن شرایط حساس فرمان تاریخی امام (ره) در روز 27 فروردین 1358 صادر شد که به ارتش دستور دادند در روز 29 فروردین ماه 1358 با سلاح و تجهیزات به خیابان بیایند و رژه بروند و ارتش را، ارتش اسلامی نامیدند که این یک تصمیم راهبردی برای حفظ انقلاب اسلامی و تمامیت ارضی کشورمان بود. پس از تصمیم تاریخی امام(ره) مبنی بر عدم انحلال ارتش، وقتی که اشرار برای تجزیه طلبی در کردستان تلاش کردند، ارتش به همراه سپاه و نیروهای مردمی برای حفط استقلال و دفاع از انسجام و یکپارچگی ایران اسلامی وارد شدند و این غائله را خاتمه دادند.

سردار عباس سدهی با گرامیداشت یاد شهید سپهبد ولی الله قرنی گفت: وقتی در سال 57 اشرار قصد داشتند در مهاباد پادگان ارتش را اشغال کنند شهید قرنی به جنگنده های نیروی هوایی دستور داد تا با شکستن دیوار صوتی باعث ترس و فرار آن ها شوند ولی این موضوع به مذاق رئیس دولت موقت  وقت، مهندس بازرگان خوش نیامد و دستور عزل شهید قرنی را صادر کرد و این شهید بزرگوار که در مبارزه با رژیم طاغوت سال ها زندانی و شکنجه شده بود به دلیل این که از سلاح و مهمات بیت المال محافظت کرده بود تا غارت نشود برکنار شد و 20 روز بعد در روز 2 اردیبهشت 1358 به دستور سفارت آمریکا و به دست گروهک فرقان ترور شد که یک ارتشی اولین شهید شاخص جمهوری اسلامی ایران لقب گرفت.

رئیس دفتر ارتباطات نیروهای مسلح ج.ا.ا با اشاره به نقش ارتش در ابتدای جنگ گفت: وقتی دشمن تا 14 کیلومتری اهواز رسیده بود بنی صدر که فرمانده کل قوا بود به لشکر 92 خوزستان دستور عقب نشینی داد و در حالی که دشمن نفت شهر، قصر شیرین و سومار را اشغال کرده بود مسئولین وقت در جلسه ای از امام (ره) خواستند آتش بس را بپذیرند اما حضرت امام خمینی فرمودند« تا وقتی حتی یک وجب از خاک کشور در اشغال دشمن باشد اجازه پذیرش هیچ قطعنامه ای را نخواهم داد، بروید بایستید و دشمن را بیرون کنید». بعد از این فرمان، مقام معظم رهبری به همراه شهید چمران عازم منطقه شدند و موفق شدند با اجرای طرح آب دشمن را زمین گیر و وادار به عقب نشینی کنند. این خط و مکتب دفاعی ولی فقیه است که این کشور را حفظ کرد و اگر قرار بود لیبرال ها و امثال بنی صدر ها جنگ را اداره کنند چیزی از کشور باقی نمی ماند.

رئیس دفتر ارتباطات نیروهای مسلح ج.ا.ا تصریح کرد: بعضی ها عنوان می کنند که ارتش رژیم طاغوت چهارمین ارتش قدرتمند بوده که این یک دروغ بزرگ تاریخی است. ارتش شاه 60 هزار مستشار آمریکایی داشت که حتی تعویض روغن بالگردهای ما هم به عهده درجه داران آمریکایی بود و بر اساس اسناد موجود در زمان تنش ایران و عراق در سال 1348 فرمانده وقت نیروی زمینی  به فرماندهان گفت توان استمرار عملیاتی ما فقط 3 روز است. اما در 8 سال دفاع مقدس ارتش در کنار سایر نیروهای مسلح جانانه جنگید و از این جنگ سربلند و پیروز بیرون آمد.

وی به تشکیل جهاد خودکفایی ارتش توسط مقام معظم رهبری در سال 1358 اشاره کرد و گفت: با طرح مقام معظم رهبری که نماینده امام ( ره ) در ارتش بودند جهاد خودکفایی ارتش که متکی بر استعداد و دانش ایرانی بود تشکیل شد و امروز به واسطه این ایده رهبر معظم انقلاب امروز توانسته ایم حتی با وجود تحریم ها به توان موشکی راه بردی دست یابیم.

سردار سدهی خطاب به دانش پژهان درجه داری ارتش گفت: ارتشی که رژیم طاغوت تلاش کرد تا با ارش های دینی بی گانه باشد بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران با هدایت امام (ره) و مقام معظم رهبری تبدیل به ارتش در خدمت اسلام، انقلاب و آرمان های مردم شده است و شما باید افتخار کنید که در زمان حیات طیبه جمهوری اسلامی ایران لباس مقدس سربازی را برتن کرده اید و در ارتشی وارد شده اید که دست در دست سپاه پاسداران و نیروهای مسلح دارای اقتدار دفاعی و نظامی بسیار بالایی برای دفاع از تمامیت ارضی کشور است.

سردار سدهی با اشاره به پیروزی تاریخی نظام جمهوری اسلامی ایران در عملیات شکست حصر سوسنگرد در 26 آبان 1359 و نقش اساسی مقام معظم رهبری در ابلاغ دستور حضرت امام(ره) به لشکر 92 خوزستان و ستاد مشترک ارتش و به وجود آوردن این پیروزی راهبردی، از تشریح ابعاد این عملیات غرور آفرین در روز 25 آبان ماه سال جاری در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه