English

به مناسبت هفته پدافندغیرعامل

سردار جلالی برنامه های سازمان پدافندغیرعامل تشریح کرد

سردار جلالی به مناسب هفته پدافند غیرعامل برنامه این سازمان را تشریح کرد.

سردار جلالی برنامه های سازمان پدافندغیرعامل تشریح کرد

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، سردار غلامرضا جلالی در نشست خبری به مناسبت هفته پدافند غیرعامل گفت: مکان کنونی سازمان پدافند پیش از این محل آزمایشات موشکی سپاه بود و لذا تلاش شد نام شهید تهرانی مقدم پدر موشکی ایران در ساختمان کنونی زنده بماند. 

وی درباره پیشینه تاریخی تاسیس سازمان پدافند غیرعامل بیان داشت: در سال 1382 مقام معظم رهبری در 8 آبان این دستور را صادر کردند و امسال وارد پانزدهمین سال تاسیس این نهاد می شویم. ما چهار هدف مشخص در این راستا داریم. یکی اینکه اهداف پدافندغیرعامل برای مردم تشریح شود.دوم آنکه تبیین مفاهیم جدید در این حوزه که به وجود می آید. سوم بحث آموزش است و چهارم ارزیابی آمادگی توانمندی دستگاه های دولتی و غیرنظامی در شرایط حساس است.  

رئیس سازمان پدافند غیرعامل افزود: در هفته پیش رو برنامه های مختلفی داریم که اهم آنها عنوان می شود. همایش پدافند غیرعامل، زن و خانواده برگزار خواهد شد. دیدار با علما انجام می شود زیرا در برخی مسائل نیاز به نظر علمای دین داریم از جمله در مساله محصولات تراریخته. جمعه هفته جاری هم سخنرانی هایی در تهران و مراکز استانها خواهیم داشت.

وی ادامه داد: همایش کالبدی و مهندسی با محوریت دانشگاه شریف خواهیم داشت. همایشی با محوریت وزارت نفت برای تعریف بسیج در دستگاه های اجرای برگزار می شود. همایشی در نظام سلامت در دانشگاه شهید بهشتی با موصوع پدافند غیرعامل اجرا می شود. در روز 8 آبان همایش ملی پدافند غیرعامل با حضور دستگاه های دولتی خواهیم داشت. رزمایشی هم در صدا و سیما خواهیم داشت که اگر ماهواره قطع شود چطور سیگنال ها را به استانها برسانیم. 

سردار جلالی تصریح کرد: با امور شهرداری همایش پدافند غیرعامل در امور شهری را خواهیم داشت. رزمایشی را با وزارت نیرو در دستور کار داریم که شاهد حادثه ای مثل سال قبل خوزستان نباشیم که قطع برق منجر به قطع آب شود. همایش مشترکی هم با سازمان انرژی هسته ای داریم. در موضوع پدافند شیمیایی باید آمادگی لازم را کارخانه های تولید این مواد داشته باشند که در این راستا رزمایشی برپا می شود. در مترو مصلی هم مانوری در این خصوص خواهیم داشت. دو نمایشگاه هم در تهران برگزار می شود که در آن محصولات بومی امن پدافند غیرعامل نمایش داده می شود. 

وی بیان داشت: برنامه ای هم برای نجات مردم خارگ در شرایط ویژه برگزار می شود که آمادگی آن برای وضعیت خاص ایجاد شود. 

سردار جلالی یادآور شد: با توجه به راهبردهای جدید آمریکا ما با تهدیدات مرکبی روبرو هستیم. لذا باید کار جدی در این رابطه شکل بگیرد. اصلی ترین موضوع تقابل در حوزه اقتصادی است. از این رو باید طرحی که در آن مجدد تحریم ها برگردد داشته باشیم.   

باید از جنبه های مثبت شبکه های اجتماعی استفاده کنیم 

رئیس سازمان پدافند غیرعامل در ادامه به تهدیدات حوزه سایبری از سوی آمریکا اشاره کرد و گفت: باید پیش از وقوع چنین تهدیدی باید آمادگی حاصل شود و روند هوشمندی زیرساختی در این رابطه موثر است و باید از جنبه های مصبت شبکه های اجتماعی استفاده کنیم. اگر بر این شبکه های مدیریتی نداشته باشیم جریان ضدانقلابی شکل خواهد گرفت.

در حوزه زیستی دچار سردرگمی علمی هستیم

سردار جلالی بیان داشت: در بخش زیستی ما دچار سردرگمی علمی هستیم. اینکه دستکاری ژنتیکی در محصولات غذایی رخ می دهد و ما آن را صرفا یک فرصت می دانیم, باید جدی تلقی شود. 

وی خاطرنشان کرد: رابطه ای میان تهدیداتی که علیه کشورمان طرح می شود و تهدیداتی که توسط دستگاه دفاعی خنثی می شود هست که بخش اندکی از تهدیدات می تواند کشورمان را تحت تاثیر قرار دهد. سطح تهدیدات علیه ما بالا است و سطح امنیت ما هم بالا است که نشان از هوشیاری داخلی است. تهدیدات غیرنظامی هم باید تشخیص داده شود و دنبال گردد. دولت به پدافند غیرعامل توجه کرده و باید بیشتر شود. 

سردار جلالی اضافه کرد: انجمن علمی پدافند غیرعامل بر اساس قالب های وزارت علوم را دنبال کردیم که رشد علمی در این حوزه در 15 سال گذشته قابل توجه است. انجمن علمی در 8/8/88 شکل گرفت و در این چند سال توانست در سه سال اخیر رتبه الف را در تولید علم کسب کند. 14 شعبه در استانها داریم و کاملا ان جی او هستند و سال گذشته 7 هزار نفر از این طریق آموزش دیدند. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه