English

برگزاری راهپیمایی اربعین به این شیوه، پدیده شگفت‌انگیزی است

تولیت مسجد جمکران گفت: برگزاری راهپیمایی اربعین پدیده شگفت‌انگیزی است که می‌تواند نشانه‌ای برای تمهید ظهور امام زمان(عج) و یکی از علائم ظهور باشد.

برگزاری راهپیمایی اربعین به این شیوه، پدیده شگفت‌انگیزی است

به گزارش خبرگزاری موج، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسن رحیمیان در نشست خبری همایش بین‌المللی «طریق الحسین» با اشاره به رابطه میان امام حسین(ع) و امام زمان(عج)، گفت: از آنجا که محور این همایش مسجد جمکران است، باید وجه این قضیه روشن شود، چرا که طبعاً مسجد جمکران به عنوان محور و کانون موضوعات مربوط به مهدویت و امام زمان(عج) است و موضوع مهدویت و منجی اختصاص به شیعه ندارد، مختص اسلام و مذاهب اسلامی نیست، بلکه همه ادیان معتقد به این موضوع هستند.

تولیت مسجد جمکران با بیان اینکه وجه مشترک میان امام حسین(ع) و امام زمان(عج)، وجه فرامذهبی، فرادینی و فراملی است، تأکید کرد: هر دو امام بزرگوار دارای این ظرفیت هستند که دل‌های همه ادیان را حول محور این مقوله تجمیع کنند. نوع دیگری از وجوه مشترک نیز وجود دارد که در ادعیه، روایات و آیات نیز به آن اشاره شده است و همین موضوع ایجاب می‌کند که اهداف، سیره و شخصیت امام حسین(ع) تا قبل از ظهور امام زمان(عج) شناخته و معرفی شود.

وی افزود: امروز به برکت انقلاب و خون شهدایی که در احیای اسلام ریخته شده است، شاهد راهپیمایی عظیم کربلا هستیم؛ پدیده‌ای که ریشه در تاریخ کربلا دارد. برگزاری راهپیمایی اربعین به این شیوه، پدیده شگفت‌انگیزی است که می‌تواند نشانه‌ای برای تمهید ظهور امام زمان(عج) باشد. این راهپیمایی بیش از هر حادثه دیگری، نام امام حسین(ع) را در دنیا و در نظر کسانی که جاهل و غافل بودند، احیا کرد. این می‌تواند یکی از علائم ظهور باشد. از سوی دیگر، حضور میلیونی و عظیم جهان اسلام از ملیت‌ها و مذاهب مختلف در کربلا می‌تواند فرصتی برای طرح اهداف امام حسین(ع) و پیوند ایشان با امام زمان(عج) و ظهور ایشان باشد.

موکبی متفاوت از موکب های دیگر

رحیمیان با اعلام این خبر که موکبی از سوی مسجد جمکران با همکاری برخی از نهادهای فرهنگی و علمی در مسیر راهپیمایی ایجاد خواهد شد، اظهار کرد: ما بنا نداریم کار مشابه دیگر موکب‌ها را انجام دهیم. دیگر موکب‌ها عمدتاً در جهت رفاهیات و کمک به زوار عمل می‌کنند، اما موکب مسجد جمکران قصد دارد از نظر محتوایی و معرفت‌افزایی فعالیت کند و برای اولین‌بار قرار است در این موکب همایش بین‌المللی طریق الحسین(ع) با حضور متفکران از کشورها و مذاهب مختلف با مشارکت برخی از نهادهای علمی و فرهنگی از جمله دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه