English

از هاشمی آموختم شجاعت همواره به معنای تندوری نیست

محمدجواد ظریف گفت: من در جریان این مذاکرات یک درس در قالب دو نکته از هاشمی آموختم؛ این‌که شجاعت همواره به معنای تندوری نیست، بلکه در بسیاری موراد شجاعت به معنای انتخاب تلخ و آینده‌نگری است.

از هاشمی آموختم شجاعت همواره به معنای تندوری نیست

به گزارش خبرگزاری موج، محمدجواد ظریف ظهر روز یکشنبه در همایش آیت‌الله  هاشمی‌ و هشت سال دفاع مقدس که با حضور ناطق نوری و تعدادی از اعضای خانواده رئیس پیشین مجمع تشخیص مصلاحت نظام در کتابخانه ملی برگزار شد در ابتدای سخنان خود با گرامیداشت یاد آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و ادای احترام به خانواده او تصریح کرد: بخشی از خاطراتی که من از هاشمی دارم مربوط به مذاکرات جنگ تحمیلی است، قطعنامه 598 و مسائل بعد از آن است که برخی از این خاطرات هنوز امکان طرح ندارد و روزی که این خاطرات مطرح شود شخصیت برجسته آیت‌الله  هاشمی رفسنجانی خیلی برجسته‌تر از اکنون برای همگان روشن می‌شود.

وی گفت: من در جریان این مذاکرات یک درس در قالب دو نکته از آقای هاشمی آموختم؛ این‌که شجاعت همواره به معنای تندوری نیست، بلکه در بسیاری موراد شجاعت به معنای انتخاب تلخ و آینده‌نگری است. ترجیح منافع ملی بر منافع شخصی است و آقای هاشمی رفسنجانی در تمامی برهه‌های زندگی خود نموداری از این نوع شجاعت و واقعیت بودند. ایشان بسیار شجاع بودند  و این شجاعت را در راستای منافع ملی کشور و اسلام صرف می‌کرد.

وی افزود: نکته دومی که از ایشان آموختم این واقعیت است که ما قرار است هزینه نظام انقلاب و کشور شویم نه این‌که کشور و نظام هزینه ما شود. شما اگر در رفتار سیاسی آیت‌الله  هاشمی رفسنجانی دقت کنید می‌بینید که در جای جای زندگی ایشان این آمادگی به وضوح مشاهده می‌شد.

این دیپلمات ارشد کشورمان خاطر نشان کرد: در حوزه دیپلماسی در حدیک کارشناس کوچک از دور شاهد بودم که ایشان همواره این آمادگی را داشتند که خود را هزینه انقلاب و نظام کنند نه این‌که انقلاب و نظام را هزینه صحبت‌ها، سیاست‌ها و حرف‌هایی که فقط برای اسم و رسم باقی می‌ماند، کند که معروفترین آن در پذیرش قطعنامه 598 است. در شرایطی که کشور اقتضا می‌کرد آقای هاشمی این آمادگی را داشتند که مسوولیت این موضوع را بپذیرند و امام ناگزیر از پذیرش این مسوولیت نشود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه