English

نماینده مردم سراب

گاز بسیاری از مدارس در روستاها و شهرهای سراب به علت بدهی قطع شده است

داوودی گفت: گاز بسیاری از مدارس در روستاها و شهرهای سراب به علت بدهی قطع شده و این ایراد بزرگی به آموزش و پرورش است.

گاز بسیاری از مدارس در روستاها و شهرهای سراب به علت بدهی قطع شده است

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری موج،‌ یوسف داوودی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس اظهار داشت: ترامپ ماجراجو امروز هم در داخل آمریکا و هم در افکار عمومی جهان منزوی است؛ دولتمردان و مسئولین کشور تلاش کنند پیمان شکنی های ترامپ در خصوص برجام از اعتبار و وجهه آمریکا هزینه شود و مسائلی که با منافع ملی ما گره خورده است نباید دست مایه منازعات جناحی و سیاسی شود.

وی تصریح کرد: موضوعاتی مانند اقدامات خصمانه آمریکا و ضرورت رویارویی و برخورد صحیح با موضوع برجام، اتحاد در رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی و توسعه اشتغال پایدار و مبارزه با قاچاق بیش از ۱۵ میلیارد دلاری در کشور باید پی‌گیری و بررسی شود.

نماینده مردم سراب در مجلس افزود: در اقتصاد مقاومتی، انسان گران‌سنگ‌ترین رکن آن است که حفظ جان او بسیار مهم است اما  تلفات جاده ای در کشور و در آذربایجان شرقی بیداد می‌کند.

این نماینده مجلس خواستار آغاز فوری عملیات اجرایی راه آهن سراب - بستان آباد و سراب – اردبیل شد و گفت: چرا عملیات اجرایی آن  شروع نمی‌شود؟ این پروژه ردیف بودجه مشخص دارد،  ۳۰ میلیارد تومان در کمیسیون تلفیق بودجه ۹۶ تصویب شده و وزیر راه نیز  دستور اجرای فوری این راه آهن را داده است، چرا بودجه ها ناعادلانه تقسیم می‌شوند؟

داوودی با بیان این که شهرستان سراب تا به حال کمترین بودجهاز سهم بودجه کشور را داشته است، اظهار کرد:  راه اکثر روستاها در سراب نیاز به باسازی و روکش دارد ضمن این که این شهرستان نیاز به تجهیز کامل بیمارستان و مراکز درمانی و تکمیل کار درمانی دارد.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس همچنین با مورد خطاب قرار دادن وزیر صنعت گفت: چرا به فرمایشات رهبری که تاکید داشتند استخراج و بهره برداری از معادن همانند استخراج نفت صورت پذیرد، عمل نمی شود؟ آذربایجان منبع عظیم ذخیره عناصر جدول مندلیف است بالاخر چه زمانی تکلیف مجتمع آلومینیوم به پایان می رسد؟ چرا جلوی مافیای آلومینیوم را نمی گیرید؟ با ساخت کارخانه تولید آلومینا در شهرستان سراب نه تنها مشکل بیکاری جوانان این منطقه بلکه بسیاری از مشکلات بیکاری استان حل می‌شود. این دست های پنهان و ناپاک چه کسانی هستند که نمی گذارند این پروژه اجرایی شود.

وی تاکید کرد: درخواست دارم هرچه سریع تر به دستورات رهبری عمل کنید و تمام معادن کشور به ویژه آذربایجان را استخراج کنید. این همان حرکت به سمت اقتصاد مقاومتی و تکیه به تولیدات داخلی است، نگذارید بیش از این به مردم خیانت و ظلم کنند. تعجب آور است در حالی که در سراب میلیاردها تن آلومینیوم وجود دارد، چندین سال است به بهانه های واهی جلوی ساخت پروژه را می گیرند.

نماینده مردم سراب در مجلس اظهار کرد: از تمامی مسئولین می خواهم که به داد زلزله زدگان شربیان و  دوزدوزان برسند و در بازسازی منازل زلزله زدگان و آسیب دیدگان با توجه به شروع فصل سرما هر چه سریع تر اقدامات لازم را انجام دهند.  

داوودی خاطر نشان کرد: گاز بسیاری از مدارس در روستاها و شهرهای سراب به علت بدهی قطع شده و این ایراد بزرگی به آموزش و پرورش است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه