English

آیت الله مکارم شیرازی در دیدار معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه خواستار شد

رسیدگی جدی به وضعیت مسلمانان روهینگیا

مرجع تقلید شیعیان گفت: وزارت امور خارجه از همه ظرفیت‌ها و مجاری بین‌المللی در راستای فشار بر دولت میانمار بهره گرفته و مسئله مسلمانان روهینگیا تا بهبود شرایط بحرانی و اسفبار آن‌ها در دستور کار و مذاکره قرار داشته باشد.

رسیدگی جدی به وضعیت مسلمانان روهینگیا

به گزارش خبرگزاری موج، به نقل از روابط عمومی نمایندگی وزارت امور خارجه در استان قم، ابراهیم رحیم‌پور معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با آیت‌الله مکارم شیرازی دیدار و در رابطه با بحران میانمار و وضعیت مسلمان روهینگیا گزارشی ارائه کرد.

در این ملاقات آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به بازتاب وضعیت ناگوار مسلمانان میانمار بر افکار عمومی کشور و توقع مراجع عظام و مردم از مسئولان دستگاه دیپلماسی اظهار داشت: وزارت امور خارجه از همه ظرفیت‌ها و مجاری بین‌المللی در راستای فشار بر دولت میانمار بهره گرفته و مسئله مسلمانان روهینگیا تا بهبود شرایط بحرانی و اسفبار آن‌ها در دستور کار و مذاکره قرار داشته باشد.

در این دیدار وی با اشاره به سابقه همزیستی مسالمت‌آمیز جوامع مسلمان و بودائی بر لزوم گفت‌وگوی علمای طرفین تأکید کرد و آن را عامل مؤثری در راستای کاهش بحران و کنترل جریان‌های از هر دو طرف ارزیابی کرد.

در این ملاقات معاون آسیا و اقیانوسیه وزیر امور خارجه اقدامات صورت گرفته از طرف دستگاه دیپلماسی کشور و همچنین ارسال کمک‌های انسان دوستانه هلال‌احمر به بنگلادش را تشریح کرد و گفت: سفیر ما در کشور تایلند(که در میانمار نیز آکرودیته است)، اخیراً به میانمار سفرکرده است.

وی افزود: ما اوضاع را از نزدیک رصد می‌کنیم و از هر امکانی برای ایجاد ثبات در منطقه و حمایت از مسلمانان روهینگیا استفاده می‌کنیم.

رحیم‌پور خاطرنشان کرد: تاکنون دو دور گفت‌وگو بین علمای اسلام و بودائی برگزارشده است و امیدواریم دور سوم آن به‌زودی دریکی از کشورهای منطقه برگزار شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه