English

بیشترین نرخ بیکاری مربوط به استان البرز است

بابک دین پرست گفت: محاسبه نرخ بیکاری استان ها در دو بازه سال ٩٥ و بهار سال ٩٦ انجام شده است که بیشترین نرخ بیکاری در بهار سال جاری، متعلق به استان البرز به میزان ٧.٦ درصد است.

بیشترین نرخ بیکاری مربوط به استان البرز است

به گزارش خبرگزاری موج، بابک دین پرست، معاون امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور در نشست بررسی راهکارهای رونق تولید، ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری که با حضور جمعی از استانداران و مسوولین دستگاه های ملی و استانی برگزار شد، گفت: اشتغال از چالش های جدی کشور است که اقدامات خوبی هم برای ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری انجام شده است.

وی افزود: در گزارشی که سال گذشته به معاون اول رئیس جمهور ارائه شد، استانداران ٢٤ مورد را برای بهبود وضعیت اشتغال و کاهش نرخ بیکاری احصاء کردند.

معاون امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور با بیان اینکه در این نشست ١٧ استاندار کشور که دارای بیشترین و کمترین نرخ بیکاری در کشور هستند حضور دارند، گفت: محاسبه نرخ بیکاری استان ها در دو بازه سال ٩٥ و بهار سال ٩٦ انجام شده است که بیشترین نرخ بیکاری در بهار سال جاری، متعلق به استان البرز به میزان ٧.٦ درصد است.

دین پرست استان چهارمحال و بختیاری را یکی دیگر از استان هایی با نرخ بیکاری بالا برشمرد و ادامه داد: از دلایل عمده رشد نرخ بیکاری در چهارمحال و بختیاری بالا بودن متوسط جمعیت این استان نسبت به کل کشور است.

وی خاطرنشان کرد: کمبود منابع مالی، عدم حمایت نظام بانکی، بازگشت فارغ التحصیلان دانشگاهی و ورود گروه های غیر فعال به بازار کار از جمله عوامل رشد نرخ بیکاری است.

دین پرست در پایان گفت: تعین تکلیف واحدهای مرتبط با حوزه اشتغال که راکد هستند، از جمله اولویت ها در حال حاضر است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی