English

به یاد صدای "آزادی خرمشهر"

بعیدی‌نژاد: دل‌مان برای صدایش تنگ شده است

حمید بعیدی‌نژاد در دل‌نوشته‌ای کوتاه درباره صدای ماندگار روزهای جبهه و جنگ "محمود کریمی علویجه" از بی‌توجهی به وی در سال‌های گذشته اظهار تاسف کرد.

بعیدی‌نژاد: دل‌مان برای صدایش تنگ شده است

به گزارش خبرگزاری موج، سفیر ایران در لندن در این مطلب که در کانال تلگرامی خود منتشر کرده است نوشت: در آن روزهای دفاع و آتش و خون که ایران خود کربلا و عاشورایی دیگر را تجربه می‌کرد، شنیدن روایت حماسه امام حسین (ع) از آقای محمود کریمی علویجه از رادیو (که البته اسم‌شان را آن‌ موقع نمی‌دانستیم) حال و هوای عجیبی داشت. ایشان و صدای گرم و حماسی‌اش را از خواندن بیانیه‌های ستاد فرماندهی جنگ و گزارش پیروزی‌های رزمندگان اسلام به هنگام فتوحات در جبهه‌های نبرد، از جمله به هنگام آزادسازی خرمشهر به یاد داشتیم. و به همین دلیل هم بود که گزارش وی از حماسه عاشورا برای ما جوانان و معاصران دوره جنگ طعم و شکوه دیگری داشت.

بعیدی‌نژاد ادامه داد: برای ایشان در هر جایی که هست آرزوی موفقیت و سلامتی داریم. دل‌مان برای صدای ایشان تنگ شده است. و خیلی جای تاسف است که او را انگار گم کرده‌ایم. او ظاهرا پس از آن دوران هیچ‌گاه حاضر نشد صدایش را به چیزی کمتر از تبیین شور و حماسه فرزندان فداکار ملت اختصاص دهد و تنها ماند.

محمود کریمی علویجه از گویندگان رادیو ایران بود. وی جزو نخستین کسانی بود که خبر آزادسازی خرمشهر را از رادیو اعلام کرد. او در اواخر سال ۱۳۵۸ در پی یک فراخوان عمومی از طرف صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران مرکز اصفهان، برای گویندگی برگزیده شد و به عنوان گوینده و سپس نویسنده و گزارشگر در این مرکز فعالیت خود را آغاز کرد. پس از شروع جنگ وی از رادیو اصفهان به پادگان ابوذر در استان باختران رفت و در رادیوی مستقر در جبهه سرپل ذهاب در منطقه اسلام‌آباد غرب ارتباط مستقیم با جبهه‌های جنگ را تجربه کرد و به گفته خودش «هر روز با یک ضبط پرتابل راه می‌افتادم و به دفتر و انبار و ستاد و سنگرها سر می‌زدم».

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی