English

ذوالقدر: انواع خشونت علیه زنان مورد توجه جامعه بین‌الملل قرار گیرد

رئیس هیات بین المجالس آسیایی ایران گفت: انواع خشونت علیه زنان مورد توجه جامعه بین الملل قرار گیرد و در این زمینه از رویکرد گزینشی پرهیز شود.

ذوالقدر: انواع خشونت علیه زنان مورد توجه جامعه بین‌الملل قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری موج، سیده فاطمه ذوالقدر در نشست نمایندگان زن کشورهای عضو مجمع مجالس آسیایی در بوتان اظهار کرد: در ابتدا مایلم از میزبانی مجلس محترم بوتان در برگزاری این نشست مهم قدردانی نمایم. نشست حاضر فرصت مغتنمی برای نمایندگان زن مجالس آسیایی است تا تجربیات مثبت خود را در حوزه زنان به اشتراک گذاشته و راهکارهای رسیدگی و غلبه بر چالش های پیش رو را مورد بررسی قرار دهند.

وی افزود: حضور زنان در عرصه های تصمیم سازی و مدیریت خرد و کلان یکی از اهداف ملی در جمهوری  اسلامی ایران است که با توسعه فرهنگی و نه با اعمال استانداردهای خارجی مانند اعمال سیاست سهمیه بندی پیگیری می شود. حاصل این حرکت را می توان در انتخابات شوراهای شهر و روستا مشاهده نمود، بطوریکه در آخرین انتخاباتی که در سال ١٣٩٦ (٢٠١٦) و با مشارکت ١٢٠٠٠ کاندیدای زن برگزار شد. نیمی از این کاندیداها در سراسر کشور انتخاب و به شوراها راه یافتند.

نائب رئیس فراکسیون زنان مجلس ادامه داد: در عرصه قانونگذاری نیز در ایران، مبارزه با تبعیض و خشونت منجر به نتایجی شده است که مهمترین آنها را می توان در تحقق فرصت های برابر آموزشی، الزام دولت به فراهم آوردن خدمات و امکانات بهداشتی برای زنان به خصوص زنان روستایی و حساسیت قانون نسبت به مجازات مرتکبین خشونت، بویژه خشونت جنسی علیه زنان، مشاهده کرد.

ذوالقدر همچنین خاطرنشان کرد: کلیه انواع خشونت علیه زنان باید مورد توجه جامعه بین الملل قرار گیرد و در این زمینه از رویکرد گزینشی پرهیز شود. خشونت علیه زنان در مناقشات مسلحانه و صدمات روحی و جسمی وارد شده به آنان در بحران های کنونی منطقه ای بویژه در فلسطین اشغالی، یمن، عراق و افغانستان و نیز در حملات گروههای تروریستی و سوء استفاده از زنان به عنوان ابزار جنگی نباید و نمی تواند مورد غفلت جامعه بین الملل بخصوص نمایندگان ملت ها قرار گیرد. اقدامات قهر آمیز یکجانبه و تحریم ها نیز از جمله نقض های آشکار حقوق زنان است که بهره مندی آنان از حقوق خود را تحت تاثیر منفی قرار داده و به افزایش تبعیض علیه آنها می انجامد.

رئیس هیات بین المجالس آسیایی ایران تصریح کرد:‌ مجلس شورای اسلامی با اعتقاد راسخ به برابری زن و مرد در شئون انسانی و کرامت ذاتی بشر همواره تلاش نموده است با هرگونه تبعیض و خشونت مبتنی بر جنسیت مبارزه نموده و فرصت بهره مندی کامل از حقوق زنان را برای آنان فراهم آورد. در این راستا مایلم آمادگی مجلس شورای اسلامی ایران را جهت میزبانی نشستی در سال ٢٠١٨ با حضور نمایندگان زن کشورهای عضو مجمع مجالس آسیایی و با هدف بررسی وضعیت زنان در کشورهای آسیایی را اعلام کنم.

وی در پایان اضافه کرد: بر این باوریم که برگزاری این نشست می تواند ضمن افزایش هماهنگی لازم میان نمایندگان زن پارلمان های آسیایی در پیشبرد اهداف مشترک، نقش مهمی در ایجاد بسترهای مناسب جهت ارتقاء مشارکت زنان در امور اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی در سطوح ملی و منطقه ای ایفا نماید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی