English

تفرقه افکنی غرب در کردستان آب در هاون کوبیدن است

از زمانیکه تشکیلاتی به نام دولت یا حکومت در سرزمین غصب شده فلسطین به نام اسرائیل بوسیله صهیونیست ها و در دامن انگلستان و آمریکا شکل گرفت، هدف به کنترل گرفتن منطقه اسلامی و جلوگیری از توسعه و پیشرفت کشورهای اسلامی و وحدت مسلمانان بود.

تفرقه افکنی غرب در کردستان آب در هاون کوبیدن است

محمود رضا امینی-خبرگزاری موج؛ همزمان با این، تفکر راهبردی کردستان واحد از سوی انگلیس، آمریکا و لابی صهیونیسم کلید خورد اما از آنجایی که کشورهای ایران، ترکیه، سوریه و عراق به نوبه خود از اقتدار بیشتر و البته از سوابق تاریخی سیاسی، فرهنگی و اشتراکات مردمی بیشتری برخوردار بودند، همواره با مخالفت و مقاومت های خود مانع از اجرایی شدن این راهبرد خصمانه شدند. در عین حال غاصبین سرزمین فلسطین نوعا مهاجر بودند در حالیکه مردم مناطق کرد نشین این کشورها  همواره مسلمان و نسبت به سرزمین های تاریخی و اجدادی خود و گردش حکومت های آنها تمایلات و تعهداتی داشتند که متعلق به کشورهای خود می باشند.

حتی تفاوت های فرهنگی قابل ملاحظه ای بین آنها وجود دارد به عبارتی عوامل مستعد و زمینه های مساعد برای ایجاد یک حکومت جعلی دیگری وجود ندارد اما همواره این راهبردی خصمانه در دستور کار استعماگران پیر و سلطه طلب بوده، هست و خواهد بود که از هر فرصتی برای تخریب و تهییج آن استفاده می کنند. در طول این مدت تاریخی یکصد سال گذشته تاکنون گاهی حمایت های انگلیس، آمریکا و حتی رژیم صهیونیستی از برخی افراد شاخص سیاسی این مناطق و معاملاتی که با آنان دارند و می کنند نتایج ابدایی حاصل شده است.
اما هرگز حتی بین فعالان سیاسی این مناطق اشتراک و وحدت نبوده نظر ایجاد کردستان واحد شکل نگرفته است. زمینه ایجاد اختلاف و نفوذ و بیان راهبرد کردستان آزاد همواره در زمان هایی رخ داده که یکی از کشورها و یا چند کشور ذیربط دچار بحران، جنگ یا درگیری های داخلی شده است. کمااینکه در جریان هشت سال جنگ تحمیلی بعثی ها علیه جمهوری اسلامی ایران همه تلاش انگلیس، آمریکا، رژیم صهیونیستی و برخی دیگر در ناآرام کردن کردستان ایران و مناطق مرزی کردنشین کشورمان بود و حتی با نفوذ عواملی از فراسوی مرزها یعنی از کشورهای اروپایی مثل فرانسه و انگلیس و نیز آمریکا اشوب هایی را به پا کردند و اکنون دولت سوریه و عراق می روند که از بحران و درگیری های ساخته شده داعش سلفی و تکفیری ها نجات پیدا کنند نیز مجددا این موسضوع به انحای مختلف از سوی دشمنان سرزمینی ارایه می شود.

واقعیت این است که بحثی تحت عنوان کردستان واحد نه تنها منافعی را برای مردم این مناطق کردنشین در ایران، سوریه ، عراق و ترکیه نخواهد داشت بلکه اغتشاض و بر هم ریختگی و از هم گسیختگی را برای آنان ایجاد خواهد کرد و نباید این نکته را فراموش کرد هرگز و هرگز تاکنون آمریکا، انگلیس و همپیمانانشان برای ملت های مسلمان اعم از کرد، بلوچ و دیگر اقوام خیرخواهی نخواسته اند و آنان از و حدت اسلامی بیم و هراس دارند. همواره از اختلافات قومی به سو خود بهره برداری می کنند و این نیاز به هوشیاری بیشتر مردم این مناطق مورد بحث دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه