English

خاتمی:

به اسم تحلیل سیاسی، غیبت نکنید

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه نباید به اسم تحلیل سیاسی درباره کسی غیبت کرد، گفت: نباید زمانیکه تهمت زدیم برای خود تحلیل کنیم که افشاگری سیاسی انجام دادیم.

به اسم تحلیل سیاسی، غیبت نکنید
به گزارش خبرگزاری موج،  آیت الله احمد خاتمی در خطبه های اول نماز جمعه تهران با توصیه همگان به تقوای الهی، به خطبه 151 نهج البلاغه اشاره کرد و گفت: خداوند برای زندگی خط قرمز تعیین کرده و نباید خطوط قرمز خداوند را شکست و از جمله خطوط قرمز، حرام خواری است.
وی با یادآوری خطبه های گذشته اش درباره سبک زندگی اسلامی، افزود: معاد باوری از ویژگی های متدینین است و با مرگ مومنان زندگی تمام نمی شود، بلکه زندگی جدیدی را آغاز می کند و باید پاسخگوی اعمال خود دراین دنیا باشند.
آیت الله خاتمی گفت: انسانی که می خواهد متدین زندگی کند، قیامت باور است و می داند که زندگی دنیا موقت و قیامت تا ابد است.
وی با بیان اینکه نباید به اسم تحلیل سیاسی از کسی غیبت کرد، اظهار داشت: اگر تهمت زدیم نباید تحلیل کنیم که این افشاگری لازم بود، زیرا گاهی شیطان برخی مواقع به سراغ انسان ها می آید.
امام جمعه موقت تهران با تاکید براینکه موضوع قیامت جای تردید ندارد و خداوند هم به اندازه کافی در این زمینه کد داده و این خواب و بیداری ما نشانه معاد است و نباید درآن تردید کرد، گفت: در روز قیامت از ریز و درشت کارهای ما می پرسند و قبل از اینکه به بازجویی اصلی در روز قیامت بپرسند، خودمان از خود بپرسیم چون روزی می رسد که انسان پشیمان می شود و پشیمانی دیگر سودی ندارد.
وی با اشاره به اینکه امروز دستمان باز است و باید توشه بایسته را گرفت، چون فردا پشیمان می شویم، اظهار داشت: برای تامین ابدیت سعادتمندانه باید با بازجویی از خود شروع کنیم تا در روز جزا شرمنده نباشیم.

وی همچنین با اشاره به سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) به ذکر فرازهایی فضایل این امام (ع) و امام حسین (ع) پرداخت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه