English

تخفیف مجازات قاچاقچیان مواد مخدر زدن تیر خلاص به بنیان خانواده‌ها است

مخالفان طرح تخفیف مجازات قاچاقچیان مواد مخدر بر از هم پاشیده شدن بنیان خانواده‌ها با گسترش مواد مخدر و لزوم درنظر گرفتن مجازات سخت برای قاچاقچیان تأکید کردند.

تخفیف مجازات قاچاقچیان مواد مخدر زدن تیر خلاص به بنیان خانواده‌ها است

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری موج، در نشست علنی امروز (یکشنبه، 25 تیرماه) مجلس شورای اسلامی، مخالفان طرح یک فوریتی الحاق یک ماده به قانون مبارزه با مواد مخدر به منظور تخفیف مجازات مواد مخدر و روانگردان به بیان دلایل خود پرداختند.

محمدرضا صباغیان بافقی به عنوان مخالف طرح مذکور گفت: اصل و هدف این طرح تخفیف مجازات مواد مخدر و روانگردان است در حالی که مواد مخدر در حال تخریب بنیان خانواده‌ها بوده و طلاق، سرقت و آسیب‌های اجتماعی در این راستا در حال تغییر جامعه است.

نماینده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به دلیل کم آوردن به تخفیف مجازات رو آورده‌ایم، افزود: متأسفانه طرح مذکور به مواد مخدر از 5 تا صد کیلوگرم مجوز می‌دهد در حالی که امروز در تفاوت با گذشته که به سختی با مواد مخدر مبارزه می‌شد، مشکلات افزایش یافته است.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید امروز قوانینی تصویب شود که پیش از گذشته با مواد مخدر مبارزه شود در حالی که در برخی کشورها حتی اگر شخصی بوی مواد مخدر بدهد، اجازه ورود به آن کشور را ندارد.

در ادامه حسینعلی حاجی دلیگانی به عنوان دومین مخالف طرح مذکور گفت: کشورهای مختلف مجازات سختی برای حمل مواد مخدر و توزیع آن در نظر گرفته‌اند و کشوری همانند عربستان و چین که مجازات سختی برای حمل مواد مخدر در نظر گرفته‌اند در این زمینه موفق‌تر بوده‌اند.

نماینده مردم شاهین شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی افزود: اعدام فرآیند طولانی و مشکل را طی می‌کند تا به نتیجه نهایی برسد و در پایان به اذن رئیس قوه قضائیه اجرایی می‌شود.

حاجی دلیگانی ادامه داد: امروز اعتیاد سبب از هم پاشیدگی بنیان خانواده‌ها شده وکار بسیاری از خانواده‌ها را به اعدام کشانده است؛ بانوان ایرانی اسلامی چه گناهی کرده‌اند که علاوه بر اعتیاد همسرشان باید مخارج زندگی را تأمین کنند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برخی اظهار می‌کنند که باید برای کاهش توزیع مواد مخدر کار فرهنگی انجام شود؛ انجام کار فرهنگی خوب است اما اگر کار فرهنگی انجام شده و سبب کاهش قاچاق مواد مخدر شد می‌توان مجازات را کاهش داد در غیر این صورت باید هزینه‌ها افزایش یابد تا انگیز‌ه‌ای برای حمل مواد مخدر نباشد.

ولی داداشی به عنوان آخرین مخالف طرح حمل مواد مخدر و روانگردان گفت: افرادی که در موافقت با طرح مذکور صحبت کردند اذعان داشتند که قانون مواد مخدر از نظر اصول فقهی و شرعی مشکل دارد اما جایگاه ما، جایگاه شورای نگهبان نبوده که در این زمینه تصمیم‌گیری کنیم.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی با طرح سوالی مبنی بر اینکه آیا سرمنشأ و عوامل اصلی توزیع و حمل مواد مخدر در کشور هستند، افزود:  عوامل اصلی توزیع و حمل مواد مخدر در خارج از کشور و مرزها در حال فعالیت هستند و به این افراد دسترسی وجود ندارد پس نمی‌توان با آنها مبارزه کرد لذا باید قوانین در این زمینه سخت و بازدارنده باشد.

داداشی با بیان اینکه اگر بی‌گناهی متهم می‌شود باید قاضی مرتبط با آن پرونده بازخواست شود، ادامه داد: قانون تخفیف مجازات توزیع و حمل مواد مخدر یعنی نابودی خانواده‌ها و زدن تیر خلاصی به آنها که نباید تصویب شود.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در پایان تصریح کرد: اگر به فکر مردم مناطق مرزی هستید به فکر کولبران باشید نه اینکه مجازات قاچاقچیان مواد مخدر را تخفیف دهید، اگر به فکر مبارزه با فساد هستید سود بانکی را کاهش دهید چرا که کاهش تخفیف مجازات قاچاقچیان مواد مخدر در واقع دلسوزی برای گرگ است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه