English

نماینده ولی فقیه در سپاه:

حق حاکمیت از آن خدا و قدرت حاکمیت متعلق به مردم است

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: زمانی که دولتمران ما می‌گویند ما مشروعیتمان را از صندوق‌های رای می‌گیریم این تغییر محاسبه است اما به این مهم توجه ندارند که حق حاکمیت از آن خداست و قدرت حاکمیت از آن مردم است.

حق حاکمیت از آن خدا و قدرت حاکمیت متعلق به مردم است

به گزارش خبرگزاری موج، حجت‌الاسلام والمسلمین علی سعیدی  در همایش روحانیون استان فارس که به مناسبت هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی برگزار شد، گفت:  اراده مردم در فعلیت حاکمیت نقش دارد و امام راحل (ره) مکتب تفکیک را بیان کردند و گفتند مردم مجرای تحقق ولایت الهی هستند و مشروعیت الهی و مقبولیت مردم باید در کنار هم باشد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه مشکل ما با آمریکایی‌ها در تغییر محاسبات است، گفت: امروزه برخی از مردم و مسئولان ما از غرب‌گرایی به غرب‌باوری رسیدند و آمریکا برای تحقق هر چه بیشتر اهداف خود شرطی‌سازی افکار عمومی مردم را دنبال می‌کند.

سعیدی با اشاره به تقویت جریان اصلاحات و تکنوکرات‌های متمایل به غرب توسط آمریکا، به تبیین برخی موارد مشابه زمان کنونی در طول انقلاب پرداخت و اظهار کرد: از دولت موقت بازرگان، تقابل شهید بهشتی و آقای بنی‌صدر، اختلاف نظر امام (ره) با بنی‌صدر، اختلاف بین آقای هاشمی و دولت کارگزاران و اختلافاتی در دولت اصلاحات و همچنین در دولت دوم آقای احمدی‌نژاد اختلافاتی بود که مبنایی و اعتقادی داشت  نه ساختاری و گفتمانی.

نماینده ولی فقیه در سپاه اختلافات بین بنی‌صدر و شهید بهشتی را در پنج حوزه برشمرد و با اشاره به اینکه نخستین اختلاف در حوزه اعتقادات به ویژه در اختیارات ولی فقیه است که امروز نیز این مشکل وجود دارد، گفت: اختلاف بر سر ارتباطات سیاسی و سیاست خارجی، اختلافات در حوزه فرهنگی، مسائل اقتصادی و تیم اداره و مدیریت کشور دیگر مواردی است که می‌توان مورد بررسی قرار داد .

او با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران پنج اصل اساسی برای خنثی کردن توطئه‌های آمریکا دنبال کرده است، گفت: اصل حمایت و تکیه بر محور مقاومت، مقابله با نظام سلطه و استکبار، تغییر در معادله قدرت با حمایت از مقاومت در لبنان و غزه و سوریه و غیره، تکیه بر قدرت دفاعی و تکیه بر استحکام درونی قدرت و تکیه بر ملت و امت برای جامعه اسلامی ماضرورت دارد.

سعیدی در بخشی از سخنان خود با یادآوری این که برخی مسئولان می‌خواهند کشور را با نگاه به بیرون به اهداف برسانند، گفت: بازسازی درونی قدرت، تقویت اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی بهترین راه‌ها برای رسیدن به استقلال کامل کشور است و مردم و دولتمردان ما باید بدانند تا ما به اصول انقلاب پایبندیم تقابل بین انقلاب اسلامی ایران و آمریکا وجود دارد.

نماینده مقام معظم رهبری در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران با تاکید بر اینکه آمریکا محور تضییع حقوق بشر در سراسر جهان محسوب می‌شود، به تشریح دلایل تقابل همه جانبه و حقیقی بین ایران اسلامی و آمریکا پرداخت و گفت: آمریکا حتی بیشتر از شوروی از ایران واهمه دارد و باید ببینیم انقلاب اسلامی در برابر این سلطه جهانی چه کرده است که چنین وحشت و واهمه‌ای برای عده‌ای ایجاد کرده که خود را رهبر جهان می‌دانند.

سعیدی در ادامه با بیان اینکه : آمریکا به واسطه تکیه بر چهار عنصر ایدئولوژی لیبرال دموکراسی، قدرت اطلاعاتی، قدرت تسلیحاتی و فناوری ادعای برتری در جهان دارد، خاطرنشان کرد: در پنجاه سال اخیر راهبرد آمریکا حضور نظامی در عرصه‌های مختلف، تحریم و فشار اقتصادی، بحث نرم‌افزاری و حرکت‌های فرهنگی بوده است تا دیگر کشورها را تحت سلطه خود قرار دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تصریح اینکه روحانیون باید تمام مسائل را با مردم در میان بگذارند، لزوم تغییر در ادبیات منبری و گفتمان روحانیت با مردم را مورد تاکید قرار داد و گفت: ادبیات روحانیت باید جذب کننده مردم باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه