English

ناوهای جنگی ایران و چین تمرین مشترک نظامی برگزارمی کنند

ناوهای جنگی دو کشور ایران و چین روز یکشنبه 28خرداد در آبهای تنگه هرمز و دریای عمان مانور و تمرین مشترک نظامی برگزار می کنند.

ناوهای جنگی ایران و چین تمرین مشترک نظامی برگزارمی کنند

به گزارش خبرگزاری موج، فرمانده منطقه یکم امامت نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران پنجشنبه شب در گفت وگو مشترک با فرمانده ناوگروه 150 اعزامی چین دراسکله نظامی بندرعباس اظهار کرد: این مانور وتمرین مشترک نظامی در آبهای حوزه شرق تنگه هرمز تا شمال اقیانوس هند برگزار خواهد شد.
دریا دار امیر حسین آزاد هدف از برگزاری این تمرین مشترک نظامی را تبادل تجارب نیروهای دریایی دوکشور عنوان کرد و افزود: امروز سطح روابط سیاسی و دیپلماسی دفاعی ایران و چین در راستای تامین امنیت و حفاظت از آبهای حوزه اقیانوس هند و چهار راه دریایی به گونه ای است که هم پوشانی دفاعی و امنیتی دارد.
وی اضافه کرد: نیروهای دریایی دو کشور درمبارزه با پدیده شوم دزدی دریایی و دفاع از ناوگانهای تجاری و همچنین عملیات امداد و نجات هم اندیشی وتبادل اطلاعات مفیدی دارند.
وی با تاکید براهمیت و روابط بین ایران و چین که ریشه در تاریخ جاده ابریشم دارد افزود: در مسائل بین المللی نیزهم سویی سیاسی زیادی بین دو دولت و ملت وجود دارد.
دریا دار آزاد ادامه داد: امروز به تعبیر رهبرمعظم انقلاب اسلامی ، نیروهای دریایی دو کشور می توانند به دستگاه سیاست خارجی دو کشور کمک کنند زیرا نیروی یاد شده یک نیروی سیاسی، علمی، بین المللی و نظامی است و وقتی دید و بازدیدی انجام می دهند یعنی اینکه هیچ مانعی بر سر راه ارتقای دو کشور نیست و به تعبیری سقفی درروابط دو کشور وجود ندارد و می توانند با استفاده از منافع دو طرف روابط را در سطح بسیار بالایی ارتقاء دهند.
فرمانده ناوگروه 150 چین نیز از برگزاری تمرین نظامی بعنوان یکی از برنامه های پیش بینی شده نام برد و تاکید کرد:باوردارم اجرای موفقیت آمیز این برنامه ها ضمن کمک به تسریع در دوستی ها، موجب ارتقای تعاملات و تقویت بیش از پیش اعتماد بین نیروهای دریایی دو کشورمی شود.
دریادارشن هائو گفت :هرچند چین و ایران از لحاظ جغرافیایی چند هزارکیلومتر فاصله دارند اما این فاصله جلوی دوستی و تعاملات مارانمی گیرد و اعتقاد دارم که درآینده تبادلات و همکاری عملی نیروی دریایی دو کشوربیش از پیش تقویت وبا تشریک مساعی دو طرف ضمن کمک به حفظ صلح و ثبات آینده برشکوه تری برای دو کشور پیش بینی می کنم.
وی از ایران وجمهوری خلق چین بعنوان دو کشور متمدن و باستانی قاره آسیا نام برد و با اشاره به سابقه دوستی آنها یادآورشد: با تبادل هیات های عالیرتبه طی سالهای اخیر همکاری نیروی دریایی دو کشور وارد مرحله تازه ای شده است.
ناوگروه نیروی دریایی چین متشکل از سه فروند یگان شناور سطحی، یک ناوشکن سنگین، یک ناوشکن سبک و یک ناو پشتیبانی به همراه یک فروند بالگرد نظامی روزپنجشنبه دراسکله نظامی منطقه یکم امامت نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بندرعباس پهلوگرفت.
هدف ازسفر و پهلوگیری ناوگروه 150چین در منطقه یکم امامت نداجا ارتقای هرچه بیشتر سطح روابط نیروی دریایی دو کشور و ملت که ریشه در تاریخ کهن دارند عنوان شده است.
از مهم ترین برنامه های پیش بینی شده برای نیروهای تحت امرفرماندهی ناوگروه 150 چین درسفرکوتاه چهار روزه به بندرعباس ملاقات با استاندار و نماینده ولی فقیه دراستان هرمزگان و همچنین برگزاری مسابقه های ورزشی و بازدید از مکانهای گردشگری بندرعباس عنوان شده است.
دیدارهای دوجانبه وبرگزاری نشست های مشترک با هدف تبادلات تخصصی و بازدید از ناوگروه های متقابل از دیگر برنامه های این ناوگروه ذکر شده است.
 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه