English

ولایتی: پاسخ ادعاهای ابلهانه عربستان خاموشی است/ آتش‌افروزی‌های سعودی‌ها را تحمل نمی‌کنیم

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: جمهوری اسلامی ایران قطعا آتش‌افروزی‌های سعودی‌ها را تحمل نخواهد کرد هر چند ظرفیت و جرات این کار را ندارند.

ولایتی: پاسخ ادعاهای ابلهانه عربستان خاموشی است/ آتش‌افروزی‌های سعودی‌ها را تحمل نمی‌کنیم

به گزارش خبرگزاری موج، علی‌اکبر ولایتی پس از دیدار صبح امروز (سه‌شنبه) باگونار فرس، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس سوئد در جمع خبرنگاران حاضر و به سئوالات آنها پاسخ داد.

وی در پاسخ به این سوال که قبل از حادثه تروریستی تهران عربستان اعلام کرد ایران را به میدان جنگ تبدیل می‌کند. از نظر شما چه قرینه  دیگری باید وجود داشته باشد که بگوییم ممکن است عربستان سعودی هم در این ماجرا نقش داشته باشد؟ گفت: یک مشکلی که عربستان سعودی در طی  این سال ها به آن دچار شده مسئله ناپختگی و بی تجربگی افرادی است که در این کشور عمل و گاهی سخن می‌گویند و این امر حاکی از نداشتن شناخت از ایران و منطقه و بی تجربگی است.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع ادامه داد: آنها امنیت خود را هم نمی توانند حفظ کنند. هزینه زیادی از بیت المال مسلمین را می گیرند و اقدامات قرون وسطایی انجام داده و دعوت از رییس جمهور آمریکا می کنند و  مدعی شدند که اتحادی بین کشورهای اسلامی ایجاد کردند  ولی جز دو _سه کشور کوچک اسلامی که آنها هم کمک های مالی از عربستان می گیرند هیچ کس به آنها پاسخ مثبت نداد و هنوز شکل نگرفته(ائتلاف ضد تروریستی) اولین شکاف ایجاد و نشان داد که این حاکمان جدید عربستان ظرفیت تحمل این ادعا را ندارند و نتوانستنند این ادعا را برای چند روزهم به اثبات برسانند و هنوز مرکب این اعلامیه خشک نشده بین آنها و قطر اختلافی پیش آمد که در تاریخ منطقه بی سابقه بوده است.

وی با بیان اینکه این اظهارت نشان دهنده بی ظرفیتی دیپلماسی عربستان سعودی است که با نزدیک ترین همسایگان خود هم نمی تواند زندگی آرامی داشته باشد گفت: جمهوری اسلامی ایران هم قطعا این آتش افروزی‌های سعودی را تحمل نخواهد کرد. هرچند که سعودی ها هم ظرفیت و جرات این کار را ندارند و فقط ادعا می کنند و خیلی مواقع پاسخ این ادعاهای ابلهانه خاموشی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی