English

بیانیه انجمن دفاع از قربانیان تروریسم در محکومیت حملات تروریستی تهران

انجمن دفاع از قربانیان تروریسم، در محکومیت حملات تروریستی تهران بیانیه‌ای منتشر کرد.

بیانیه انجمن دفاع از قربانیان تروریسم در محکومیت حملات تروریستی تهران

 به گزارش خبرگزاری موج، در این بیانیه آمده است:

فاجعه خون‌بار تروریستی در تهران که به شهادت و زخمی شدن 63 منجر تن شد، بار دیگر جنایات فرقه تروریستی منافقین را در اذهان عمومی مردم ایران به ویژه هزاران خانواده آسیب دیده از این فرقه در دهه های گذشته زنده کرد.

جهان در آغاز هزاره سوم با گسترش روزافزون تروریسم به عنوان مهمترین تهدید جامعه جهانی روبرو است. تروریسمی که خشونت و افراطی گری بن مایه آن و قربانی شدن هزاران انسان بی‌گناه نتیجه دردناکش است. تروریسمی که در مرزهای تعریف شده ملی و منطقه‌ای محصور نمانده و به عنوان مهمترین عامل ایجاد رعب و وحشت، و تهدیدصلح و امنیت بین‌المللی در جهان امروز نقش آفرینی می کند، نقشی که روز به روز و در میان غفلت و گاه بی تدبیری سران کشورهاو نهادهای بین المللی، پررنگ تر شده است. امروزه تروریسم از یک تندروی عقیدتی عبور و به ابزاری در جهت تحمیل اراده نظام سلطه بر دیگر کشورها و ملت هاتبدیل شده که بی شک فجایع ضد بشری در اقصی نقاط جهان محصول آن است.

دلیل این مدعا را می توان در اظهارات سخیف و غیر انسانی مقامات آمریکایی به خصوص دونالد ترامپ درباره حوادث تروریستی تهران مشاهده کرد، موضع گیری و به بیان بهتر حمایت ترامپ از حملات تروریستی تهران اگر چه مورد تقبیح و واکنش دیگر مقامات آمریکایی قرار گرفت، اما به خوبی نشان داد که برخورد دوگانه با تروریسم سیاست و استراتژی دائمی نظام‌های سلطه گر است، که گاه منافقین و گاه داعش از آن برخوردار می شوند. رویکردی که بی شک منجر به بی اعتباری و تضعیف جایگاه ایالات متحده در عرصه بین المللی شده که شواهد آن را در تیرگی روابط آمریکا با جهان شاهد هستیم و لازم است نخبگان و اندیشمندان کشور آمریکا برای پایان دادن به آن تدبیر کنند.

خانواده های قربانیان ترور ایران ، موضع گیری ترامپ را اقدامی مضحک و فاقد هر نوع ارزش انسانی و دون شان یک مقام بلند پایه سیاسی می دانند، که از یکسوباعث تعجب جامعه بشری و از سوی دیگر حمایتی آشکار از داعش قلمداد می شود، که جنایات سبوعانه آنها در تاریخ کم نظیر بوده و شرق تا غرب عالم را فراگرفته است.

این استراتژی نظام سلطه مبنی بر استفاده ابزاری از تروریسم منشاء اصلی گسترش تروریسم و تولید ترس و وحشت و استمرار فجایع انسانی در عرصه بین المللی است که پیامدهای خون بار آن جامعه جهانی را با چالش‌های بسیار سهمگینی مواجه و آینده بشری را در هاله‌ای از ابهام و تردید قرار داده است.

انجمن دفاع از قربانیان تروریسم متشکل از خانواده‌های قربانیان ترور ایران، ضمن محکوم کردن این حادثه تروریستی و عرض تسلیت و ابراز همدردی با خانواده ­های شهدا و آرزوی سلامتی برای مجروحان آن اعلام می‌دارد، تنها راه رهایی جهان از معضل تروریسم، ایجاد اجماعی جهانی با محوریت سازمان ملل مبتنی بر قوانین و ضوابط نظام بین الملل است تا دیگر هیچ انسانی در گوشه و کنار جهان قربانی ترور نشود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه