English

وکیلی:

اقبالی که به «گفتمانِ پیروز» شد، ذائقه ملت را نشان می‌دهد

سخنگوی ستاد انتخاباتی حسن روحانی، مردم، نظام اسلامی و نهضت عقلانیت را پیروز انتخابات عنوان کرد.

اقبالی که به «گفتمانِ پیروز» شد، ذائقه ملت را نشان می‌دهد

به گزارش خبرگزاری موج، در پیام محمدعلی وکیلی درباره انتخابات ریاست جمهوری آمده است:

«باسمه تعالی                                                 

 خیز خیره کننده‌ مردم در روز جمعه و خلق حماسه‌ی ماندگارِ حضور، سه پیروز داشت. پیروز اول، مردم بودند که رای شان خوانده شد و در نوشتنِ سرنوشتِ خود شریک شدند. پیروز دوم، نظام اسلامی بود که توانست این سطح از مشارکت را برانگیزاند و پایه های مشروعیتِ خود را در زمینِ مشارکتِ ملتِ سفت کند.

پیروز سوم اما، نهضت عقلانیت بود. مردم در این انتخابات، با دو رویکرد روبه رو بودند. آنان رویکردی را برگزیدند که با عقلانیت، اصلاحات و اعتدال، بیشترین پیوند را داشت.

می توان گفت، اقبالی که به «گفتمانِ پیروز» شد، ذائقه ملت را نشان می دهد. نشان می دهد که مردم نمی خواهند کشور به دوران ماجراجویی در سیاست خارجی باز گردد. نشان می دهد که تراز فرهنگ سیاسی ملت، به دوران پساپوپولیسم رسیده است. این اقبال نشان از آن دارد که مردم، مخالف بازگشت کشور به تندروی هستند. در این انتخابات، ملت وعده های بلند معشیتی را پس زدند و دل به وعده های کوچک اما "به‌قاعده" سپردند.

ملت، سخنان تلخِ مطابق هنجارهای عقلی و علمی را بر وعده های شیرین اما خلافِ قاعده و هنجار ترجیح دادند. مردم، زندگی سخت اما به سامان را بر وعده زندگی آسانِ بی سامان ترجیح دادند. ملت با این انتخابِ خود، آرامش، ثبات، تعادل، عقلانیت، امید به آینده و واقع گرایی را برکشیدند و عدم تعادل، تندروی و فانتزیسم را پس زدند. ملت نشان داد که با سیره‌ی آن تازه سفر کرده همدل تر است تا با سر و صدای مدعیان تازه از راه رسیده!

خلاصه، رأی قاطع مردم در این انتخابات، پیام های بسیاری دارد که در مجال خود باید به آن پرداخت. این انتخابات، یکی از مهمترین انتخابات های جمهوری اسلامی بود. شاید تا مدت ها سطح اهمیت آن مشخص نشود اما دامنه تأثیر این آرا، شاید تا چندین دهه از آینده ایران را در بر بگیرد.

محمدعلی وکیلی»

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه