English

تاکید بعیدی نژاد بر انجام تمهیدات لازم برای حضور بانشاط ایرانیان مقیم انگلیس در انتخابات

حمید بعیدی نژاد سفیر جمهوری ایران در انگلیس روز یکشنبه گفت تمامی تمهیدات لازم برای حضور بانشاط و موثر هموطنان مقیم در انگلیس در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران انجام شده است.

تاکید بعیدی نژاد بر انجام تمهیدات لازم برای حضور بانشاط ایرانیان مقیم انگلیس در انتخابات

به گزارش خبرگزاری موج، بعیدی نژاد در یادداشتی که در صفحه تلگرامش منتشر کرد، بیان داشت: همه ی تلاش ما بر این است که برگزاری انتخابات، نمایش خوبی از همبستگی و وحدت میان تمامی ایرانیان باشد. 
در این یادداشت آمده است: سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن افتخار دارد که تمامی تمهیدات لازم برای حضور با نشاط و موثر هموطنان عزیز مقیم در انگلیس در انتخابات ریاست جمهوری را فراهم نماید.
برای برگزاری بهتر انتخابات از همکاری تمامی مراکز فرهنگی در انگلیس که ایرانیان در آنها حضور دارند شامل مراکز اسلامی، مراکز آموزشی و اتحادیه های دانشجویی بهره مند می شویم. حدود یکصد و بیست نفر از فرهیختگان، دانشجویان و جوانان عزیز فارغ از تمایلات سیاسی خود به برگزاری این انتخابات کمک خواهند کرد. همه ی تلاش ما بر این است که برگزاری انتخابات، نمایش خوبی از همبستگی و وحدت میان تمامی ایرانیان باشد. 
مجموعا دوازده صندوق در یازده شعبه رأی در کشور انگلستان مستقر خواهند شد که از این تعداد شش صندوق در پنج شعبه در مناطق مختلف شهر لندن ( شامل دو صندوق در محل بخش کنسولی سفارت) و شش صندوق دیگر در شهرهای دیگر انگلیس شامل منچستر، بیرمنگام، نیوکاسل، گلاسکو، لیدز و کاردیف مستقر خواهند شد. انتخاب این شهرها بر اساس پراکندگی جمعیتی هموطنان ایرانی در نظر گرفته شده اند ضمن اینکه این شهرها در موقعیت هایی قرار دارند که ایرانیان مقیم شهرهای دیگر انگلیس نیز می توانند با یک سفر کوتاه خود را برای رأی دادن به این شهرها برسانند. هماهنگی های لازم با کشور میزبان نیز برای برگزاری سالم و امن انتخابات ریاست جمهوری در انگلیس انجام گرفته است.
ایرانیان مقیم انگلیس می توانند یا با گذرنامه معتبر و یا با شناسنامه رسمی ایرانی خود رأی بدهند. ما حتی برای آن دسته از ایرانیانی که بدلایلی گذرنامه معتبر ندارند شرایط فوق العاده ای را در نظر گرفتیم که بتوانیم با تلاش شبانه روزی همکاران بخش کنسولی برای آنها ظرف چهل و هشت ساعت گذرنامه صادر کنیم تا بتوانند بدون دغدغه ای در انتخابات شرکت نمایند. 
بعد از پایان زمان رأی گیری، آرای اخذ شده بلافاصله از سوی عوامل اجرایی و نظارتی شعبات شمارش گردیده و نتایج به تهران منعکس می شود تا در تجمیع آرای کل کشور محاسبه شوند. اصولا تنها وقتی نتایج رسمی انتخابات اعلام خواهد شد که رأی تمامی شعبات از جمله شعبات خارج از کشور به مقامات عالی وزارت کشور رسیده و شمارش شده باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی