English

در دیدار با اعضای ستاد اشتغال استان قم

لاریجانی: اجرای طرح‌های گردشگری در کوتاه‌مدت در اولویت قم قرار دارد

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایط کنونی اجرای طرح‌های خدماتی از جمله توسعه مناطق گردشگری در استان قم در کوتاه مدت باید در دستور کار قرار گیرد و قطعا توجه به این حوزه در زمان کوتاهی نتیجه می‌دهد.

لاریجانی: اجرای طرح‌های گردشگری در کوتاه‌مدت در اولویت قم قرار دارد

به گزارش خبرگزاری موج، علی لاریجانی در نشست ستاد اشتغال استان قم که با حضور صادقی استاندار و معاونان استاندار قم، سعیدی کیا رئیس بنیاد مستضعفان، نوروزی رئیس بنیاد برکت و یزدان جو معاون اقتصادی کمیته امداد امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: قطعا برای اجرای طرح های عمرانی و اقتصادی و انجام سرمایه گذاری در این حوزه، نخست باید نیازها و ظرفیت های استان مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته و روند حل مشکلات استان طی مدت 5 سال مشخص شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت توسعه و تقویت طرح های عمومی مانند طرح های خدماتی و طرح های تولیدی و اقتصادی در استان قم، ادامه داد: در شرایط کنونی اجرای طرح های خدماتی از جمله توسعه مناطق گردشگری در این استان در کوتاه مدت باید در دستور کار قرار گیرد و قطعا توجه به این حوزه در زمان کوتاهی نتیجه می دهد.

وی گفت: با توجه به ظرفیت های استان قم در حوزه گردشگری به ویژه گردشگری مذهبی، باید از تمام امکانات از جمله سرمایه گذاران بخش خصوصی برای تقویت این بخش بهره برد. یکی از ظرفیت های گردشگری استان، دریاچه قم است که با سرمایه گذاری می توان در این منطقه، توسعه گردشگری، تولیدی و اقتصادی را رقم زد.

لاریجانی با اشاره به اهمیت توجه دستگاه ها و نهادها به مسئله پسماندهای شهر قم، تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه به مسئله تقویت و توسعه صنعت پسماند تأکید شده، زیرا توجه به این بخش موجب درآمدزایی و تولید انرژی می شود، از این رو تقویت این حوزه در استان قم بسیار مهم است.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی یکی از مسائل اساسی توسعه زیرساخت های فرهنگی در روستاهای استان قم است، از این رو به نظر من روستاهای قم باید دارای روحانی مقیم بوده و خانه های عالم برای استقرار روحانیون در روستاها ایجاد شود و قطعا توجه به این مقوله تأثیرات مثبت فرهنگی را در پی خواهد داشت.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: قطعا باید کمیته ای متشکل از مسئولان و مدیران استان قم، مسوولان دستگاه ها و سازمان های متولی برگزار شده و تمام اولویت های کنونی استان در حوزه‌های مختلف مورد بررسی و جهت اجرای مورد پیگیری قرار گیرد. از این رو باید اقدامات و برنامه ها اولویت بندی شود تا تحولی در استان انجام شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه