English

معاون فرهنگی اداره کل اتباع وزارت کشور:

ساخت افغانستان مستلزم توانمندسازی نسل جدید مهاجرین است

معاون فرهنگی اداره کل اتباع وزارت کشور با اشاره با بیان این که علم آموزی موثرترین راهکار ساخت جوامع است،‌ گفت: توانمندسازی نسل جدید مهاجرین افغانستانی برای ساخت کشور افغانستان مهمترین هدف جشنواره ملی افغانستان شناسی در ایران است.

ساخت افغانستان مستلزم توانمندسازی نسل جدید مهاجرین است

به گزارش خبرگزاری موج، حجت الاسلام و المسلمین«محمدعلی صالحی» در مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره ملی افغانستان شناسی که به میزبانی استان یزد برگزار شد، با بیان این که آوارگی مردم افغانستان 30 سال طول کشیده است، اظهارکرد: جمهوری اسلامی ایران سعی کرده در این مدت میزبان شایسته‌ای برای برادران و خواهران مسلمان افغانستانی باشد.

وی با بیان این‌که مسئولان ایران اسلامی بحث تربیتی و آماده کردن مهاجرین برای ساختن کشور خود را در برنامه‌های مدیریت اتباع قرار داده‌اند، گفت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان میزبانی دلسوز بحث تربیت دینی،‌ فرهنگی، اجتماعی و آموزشی را در دستور کار خود قرار داده است.

صالحی در ادامه با اشاره به این‌که طبق صنوات موجود گذشته افغانستان فارغ از هرگونه آسیب فرهنگی و اعتیاد بوده است،‌ افزود: نابسامانی‌های فرهنگی،‌ اجتماعی و دینی که در حال حاضر کشور افغانستان را به خود درگیر کرده نتیجه جنگ‌های متعدد در این کشور است.

معاون فرهنگی اداره کل اتباع وزارت کشور در بخش دیگری از سخنان خود برگزاری این چنین مراسم‌هایی را از جمله راهکارهای موثر در راستای تقویت فرهنگی مهاجرین دانست و بیان کرد: سرمایه‌گذاری فرهنگی به منظور آشنایی با اصالت ملی و هویت وطنی مهاجرین از جمله اقداماتی است که جمهوری اسلامی ایران در قبال مهاجرین افغانستانی انجام داده است.

این مقام مسئول با بیان این که به دستور مقام معظم رهبری تمام مهاجرین ساکن در ایران اعم از مجوزدار و غیر مجوزدار می‌توانند از امکانات تحصیلی موجود در کشور ایران استفاده کنند، تصریح کرد: فراگیری علم، تنها راه ساخت کشور افغانستان است.

صالحی احساس مسئولیت در قبال توانمندسازی نسل‌های دوم و سوم مهاجرین افغانستانی در ایران را از جمله نشانه‌های ارزش‌های والای انقلاب اسلامی در قبال مردم دنیا به ویژه مسلمانان کشورهای همسایه است.

وی در ادامه شناخت سرزمین افغانستان و پرورش مهاجرین به ویژه نسل‌های جدید آن‌ها را مهمترین هدف برگزاری جشنواره ملی افغانستان شناسی در ایران دانست و بیان کرد: در این جشنواره نخبگان مهاجر در رشته‌های مختلف برای ساخت کشور خود تربیت می‌شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه