English

قاضی پور: قانون اجرای هدفمندی یارانه های در شرایط فعلی ناقص و غیرعملیاتی است

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مخالف روند کنونی اجرای هدفمندی یارانه ها هستیم، گفت: قانون اجرای هدفمندی یارانه های در شرایط فعلی ناقص و غیرعملیاتی است.

قاضی پور: قانون اجرای هدفمندی یارانه های در شرایط فعلی ناقص و غیرعملیاتی است

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج ، نادر قاضی پور در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی، حین بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه سال 96 در مخالفت با تبصره اجرای هدفمندکردن یارانه ها ، افزود: عملاً این قانون به نام مردم بوده ولی در باطن به نفع افراد خاص بمی باشد و درچند سال اخیر به طور کامل اجرایی نشده است.

نماینده مردم ارومیه درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه از زمان اجرای قانون هدفمندکردن یارانه ها تاکنون کمکی به صنعت ایران از محل اجرای این مصوبه صورت نگرفته است، اظهار کرد:  سهم اشتغال هم از مجل اجرای این قانون  درنظرگرفته نشده است.

** ثروتمندان از قانون هدفمندی یارانه ها بهره می برند نه مردم

وی ادامه داد: براساس آمار، تعداد کارگران بیکار ثبت شده در سال 95 حدود  98 هزار نفر بوده که واقعا جای تاسف دارد.

قاضی پور خاطرنشان کرد: به طورحتم اجرای قانون هدفمندی در شرایط فعلی به ضرر اشتغال و تولید است؛ چون این قانون منابع را از افراد، مردم و صنایع می گیرد، اما درآمدها را به صورت عادلانه توزیع نمی کند و در این عرصه ثروتمندان و مقامات از این قانون بهره می برند.

وی افزود: از طرفی دیگر یکی از اهداف قانون هدفمندی حمایت از تولید ملی بوده اما خرید کالاهای خارجی صورت می گیرد.

به گفته نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، نمایندگان و مقامات دولتی توضیحات متضادی را در رابطه با قانون هدفمندی مطرح می کنند به طوری که مثلا آقای حاجی بابایی می گوید که حدود 50 هزارمیلیارد تومان از درآمدهای هدفمندی در این قانون مفقود است؛ از این رو نمایندگان کمیسیون و نماینده دولت باید در رابطه بامنابع و هزینه کرد اعتبارات در این حوزه توضیح دهند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه