English

مخالف لایحه بودجه ۹۶

فرار مالیاتی واردکنندگان در پوشش تولید کننده/استقراض خارجی پنج هزار میلیارد دلاری

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از فرار مالیاتی برخی واردکنندگان در پوشش تولید کننده، درباره استقراض 45 هزار میلیارد تومانی، گفت: قرار است پنج هزار میلیارد دلار استقراض خارجی داشته باشیم.

فرار مالیاتی واردکنندگان در پوشش تولید کننده/استقراض خارجی پنج هزار میلیارد دلاری

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، حسینعلی حاجی دلیگانی در نشست علنی نوبت صبح امروز مجلس شورای اسلامی، که به منظور بررسی گزارش کمیسیون تلفیق درخصوص بودجه 96 برگزار شده است،‌افزود: روند تأمین منابع مالی برای کشور درطی چند سال اخیر بسیار خطرناک شده است و قرار است حدود 45 هزار میلیارد تومان قرض کنیم.

وی از پنج هزار میلیارد دلار استقراض خارجی خبر داد و افزود: 3 میلیارد دلار بابت بازپرداخت‌های اصل و سودی که از وزارت نفت در گذشته قرض کرده، 5 هزارمیلیارد تومان برای بازپرداخت قروض قبلی باید پرداخت کنیم که مجموعا حدود 80 هزار میلیارد تومان می‌شود.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس سیاست درگزارش بودجه سال 96 را در  توسعه بازار بدهی و  تأمین بودجه ازطریق فروش اوراق که مغایر اصول برنامه‌نویسی و بودجه‌نویسی است، عنوان کرد و گفت: قطعا رویه و عادت شدن افزایش تأمین بودجه از محل اوراق مالی فاصله میزان بدهی دولت را در تحویل گرفتن دولت و هنگام تحویل دادن دولت افزایش می‌دهد و تسویه اصل و سود اوراق معوق شده با استفاده از اوراق جدید در بودجه 96 یک روند ناصوابی است که پیش آمده است.

حاجی دلیگانی در ادامه سخنانش در مخالفت با کلیات بودجه سال آینده، تصریح کر د:در بودجه سال 95 سهم نفت 25 درصد بود که در بودجه 96 این سهم به نزدیک 35 درصد افزایش پیدا کرده است که این مغایر سیاست‌های کلان اقتصاد مقاومتی است.

این نماینده مجلس دهم با انتقاد از افرادی که در پوشش تولید کننده کار می کنند اما در حقیقت وارد کننده ای بیش نیستند، گفت: این افراد در حقیقت از مالیات دادن فرار می‌کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه