English

سومین کنفرانس بیوالکترومغناطیس ایران آغاز شد

سومین کنفرانس بیوالکترومغناطیس ایران در محل دانشگاه خاتم افتتاح شد و برای مدت ۲ روز ادامه دارد.

سومین کنفرانس بیوالکترومغناطیس ایران آغاز شد

به گزارش خبرگزاری موج، مجید قاسمی در مراسم افتتاحیه سومین کنفرانس بیوالکترومغناطیس ایران که در محل دانشگاه خاتم برگزار شد، با اشاره به تاثیرگذاری زیست الکترومغناطیس در حوزه‌های صنعتی، علمی، امنیتی و درمانی اظهارداشت: شاید در بخش تکنولوژی و درمان، انقلاب‌هایی اتفاق افتاده باشد، مانند کاربرد اشعهxیا پرتوهای هسته‌ای یونیزان. اما محققان، جامعه اقتصادی را با انقلاب نوینی در علوم سلامت روبرو کرده‌اند.

به گفته وی این انقلاب نوین از تکنولوژی که زندگی روزمره را فراگرفته است استفاده می‌کند تا توان درمانی، تشخیص، مطالعات زیستی و بیولوژیکی را متحول کند و به بیان ساده تر زیست الکترومغناطیس پزشکی انقلاب سیستم‌های پزشکی و پزشکی نوین است.

مدیرعامل بانک پاسارگاد همچنین کاربردزیست الکترومغناطیس در حوزه‌های فناوری زیستی محصولات تراریخته گیاهی، حوزه‌های فناوری اطلاعات و غیره را مورد اشاره قرار داد و افزود: زیست الکترومغناطیس به عنوان بخشی از زیرشاخه‌های فناوری زیستی می‌تواند در توسعه فناوری زیستی در جهت تامین نیازهای راهبردی کشور(امنیت غذایی، سلامت جامعه و محیط زیست) موثر باشد.

قاسمی همچنین با اشاره به تشکیل هلدینگ سلامت پاسارگاد(نسیم سلامت) و تمرکز بر حوزه الکترونیک سلامت در هلدینگ فناپ، افزود: ما برای ایجاد تخت بیمارستان و دانشگاه علوم پزشکی خاتم برنامه‌ریزی کرده‌ایم که در این راستا برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای ایجاد ۷ تا ۷ هزار و ۵۰۰ تخت بیمارستانی است.

وی با بیان اینکه اجرای این کار در قزوین و تهران آغاز شده است، ادامه داد: اجرای این طرح در استان‌های مشهد، اهواز و برخی دیگر از شهرها نیز در دستور کار است.

مدیرعامل بانک پاسارگاد اضافه کرد: علاوه بر این دانشگاه خاتم با همکاری موسسه رهیافت و شرکت شناسا در پی ایجاد مرکز پژوهشی فناوری زیست الکترومغناطیس هستند.

قاسمی گفت: در این میان جای هلدینگ سلامت خالی است که باید به ما ملحق شود.

وی با بیان اینکه موسسه مذکور بزودی آغاز به کار خواهد کرد، افزود: برای شروع کار حدود یک میلیارد تومان اعتبار نیاز است که درحال حاضر این مبلغ آماده است.

قاسمی اظهارامیدواری کرد: تا اوایل مهرماه سال‌جاری شاهد تاسیس و آغاز فعالیت‌ موسسه مذکور باشیم.

سومین کنفرانس بیوالکترومغناطیس ایران که امروز با حضور جمعی از محققان برتر کشور در دانشگاه خاتم افتتاح شد برای مدت دو روز(چهارم و پنجم شهریورماه) ادامه دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه