English

رئیس سازمان انرژی اتمی:

افزایش ۳ برابری نیروی انسانی در انرژی اتمی تا ۷ سال آینده در دستور کار است

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: با توجه به پروژه‌های تعریف شده، ظرفیت نیروی انسانی سازمان تا ۷ سال آینده ۳ برابر می‌شود.

افزایش ۳ برابری نیروی انسانی در انرژی اتمی تا ۷ سال آینده در دستور کار است

به گزارش خبرگزاری موج، محمد اسلامی ابراز داشت: برای ما مهم است نیاز جامعه را پاسخ دهیم و تحقیقات سازمان انرژی اتمی چیزی است که جامعه پزشکی طلب می‌کند. سال گذشته دو رادیوداروی‌ گالیوم و لوتشیوم عرضه و فرایند بالینی اش انجام شد و در یک سال گذشته تولید این محصول ۴۰۰ هزار دوز بوده است.

وی ادامه داد: تاکید ما بر تحقیقات نتیجه گرا در سازمان انرژی اتمی است. رادیوداروها به طور سفارشی به درخواست مراکز پزشکی تولید می شوند؛ از این رو به طور ‌طبیعی طبق برنامه روزانه و هفتگی در اختیار مراکز پزشکی قرار می گیرد. این دو نوع رادیوداری مذکور تقاضای زیادی داشت و تولید شد و تا الان توانسته در خدمت بیماران باشد و این مسیر ادامه دارد.

رئیس سازمان انرژی اتمی درباره تولید رادیوداری گالیوم گفت: ما در این زمینه به جایی رسیده این که امکان صادرات هم داریم و هر کجا شبکه پروازی مطمئن و ایرلاین با امکانات کافی باشد، صادرات خواهیم داشت و الان هم چون وضعیت پروازهای بین‌الملی بعد از کرونا بهتر شده، صادرات شروع شده است.

وی تاکید کرد: صادرات این محصول به لحاظ کیفیت و دقت و هم تقاضا قابل توجه است و به خاطر تقاضای بالا نیاز به افزایش ظرفیت اضافه تر در دنیا است که از تولید ایران هم استفاده می کنند.

اسلامی درباره توسعه منابع انسانی در سازمان انرژی اتمی گفت: یکی از مهمترین مسایل ما تامین نیروی انسانی است. امیدواریم دستگاه های مربوطه اجازه دهند ما در بستر قوانین سازمان نیرو جذب کنیم؛ نه مشابه آنچه که در دیگر دستگاه‌ها انجام می‌شود، چون کار کردن در محیط سازمان انرژی اتمی به لحاظ کلی شرایط سختی دارد و نیاز است متفاوت دیده شود.

وی با بیان اینکه ما در آموزش و توسعه منابع انسانی و جذب نیروها گام هایی برداشته‌ایم افزود: یک گام این بوده که از ۱۰ دانشکاه در ۱۰ رشته در دفترچه کنکور برای سازمان بورسیه می‌گیریم و این کار را ادامه می دهیم. همچنین در فراخوانی که داشتیم از طریق بنیاد ‌ملی نخبگان که در ایران یا خارج از کشور هستند، تلاش کردیم به اولین گروه از نخبگان در دو ماه گذشته آموزش های مقدماتی بدهیم و به مشاغل مورد نظر جذب کنیم. نوع دیگر فراخوان نیز آزمون های دوره ای است که بر اساس نیاز هر یک از بخش ها این فراخوان انجام می شود.

اسلامی گفت: با توجه به طرح های بزرگی که در دست داریم و ظرفیت پژوهشگاه و ضوابطی که آژانس دارد، مرکز آموزشی تخصصی هسته ای را در پژوهشگاه پیش‌بینی کردیم تا نیروهای دانشی دارای مهارت هسته ای را تربیت کنیم؛ بنابراین سه کریدور برای جذب نیرو داریم.

رئیس سازمان انرژی اتمی ادامه داد: دببرستان های انرژی اتمی توانسند به عنوان مرکز نخبه پرور شناخته شوند و برنامه داریم که نوجوانان و جوانان پس از فارغ التحصیلی در سازمان جذب شوند؛ از این رو ما مدارس مان را توسعه دادیم و امسال تعداد آنها از هفت مدرسه به ۲۰ مدرسه افزایش می یابد.

اسلامی درباره کاربرد فناوری هسته ای در زندگی روزمره مردم به خصوص در حوزه کشاورزی گفت: ما یک جا ماندگی در این حوزه داریم و دیر وارد این عرصه شدیم که انرژی هسته‌ای را به صورت ملموس به زندگی مردم بیاوریم؛ از جمله در محصولات کشاورزی مثل آفت زدایی با پرتودهی. این موضوع به فوریت در دستور کار ‌قرار گرفت و کار طراحی و ساخت کلیه سامانه های مولد پرتوی که باید در این رشته به کار گرفته شود را آماده کردیم و الان این سامانه ها در دست ماست. همچنین با تعامل با وزارت کشاورزی سامانه ها را با همکاری یک شبکه دانش بنیان بخش خصوصی در مکان‌های مشخص شده مستقر کردیم و باید بتوانیم طی یک سال آینده حداقل پنج مرکز را راه اندازی کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه