English

سردار شریف: انتفاضه سوم فلسطین پدیده مبارکی است

رئیس ستاد انتفاضه و قدس گفت: نمودار امنیتی رژیم صهیونیستی بعد از درگیری جغرافیایی جهان اسلام پس از انتفاضه سوم فلسطینی‌ها حاوی تداوم پیام ناامنی در داخل سرزمین‌های اشغالی بوده است.

سردار شریف: انتفاضه سوم فلسطین پدیده مبارکی است

به گزارش خبرگزاری موج، سردار رمضان شریف در نشست علمی «روز قدس، زندگی مسوولانه»، اظهار داشت: انتفاضه سوم فلسطینیان با بیش از ۲۰۰ شهید و بیش از ۲ هزار مجروح پدیده مبارکی بود که امیدوارم بر اثر آن چهره واقعی کشورهایی که چشم بر جنایات رژیم صهیونیستی بسته‌اند بهتر از قبل برای افکار عمومی نمایان شود.

وی یادآور شد: مردم و انقلاب اسلامی ایران بدون توجه به مذاکرات و دیپلماسی‌های پشت صحنه، خرمشهر این نماد ملی ایرانیان را در عملیات بیت‌المقدس آزاد کردند، این نام‌گذاری، نام‌گذاری بیهوده‌ای نبود و امیدوارم در تداوم این عملیات سرزمین‌های اشغالی و قدس شریف نیز آزاد شود.

وی متذکر شد: انتفاضه سوم فلسطینیان حرکتی معنادار در راستای مبارزات سنتی فلسطینی‌هاست. امروز رزمندگان فلسطینی به خلاقیت‌ و ابتکارات خود پشت‌گرم بوده و متکی بر این پشت‌گرمی به مبارزه با رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهند.

وی افزود: با نگاه به پنج سال قبل و درگیری‌های حماس به جنبش مقاومت اسلامی، آزادسازی قدس و بیت‌المقدس به تدریج جای خود را بین امت اسلامی باز کرد اما با ایجاد حاشیه امن توسط غربی‌ها برای رژیم صهیونیستی از طریق بوجود آوردن داعش، افکار عمومی را از فلسطین منحرف کرده است. در حالی که جمهوری اسلامی ایران به موضوع فلسطین با نگاه انسانی و قرآنی می‌نگرد و به آزادی‌خواهان و حامیان آنان کمک می‌رساند. این اقدام موجب شده است حتی برخی کشورهای اروپایی نیز در قالب NGO ها به ویژه در حوزه بهداشت و درمان حمایت‌ها و کمک‌های خوبی را به مردم فلسطین داشته باشند. رئیس ستاد انتفاضه و قدس، وجه تمایز راهپیمایی روز قدس امسال با سال‌های قبل را محتوای پیام راهپیمایی امسال دانست و افزود: در قالب قطعنامه پایانی، سخنرانی‌ها و شعارهای روز جهانی قدس در تلاشیم نگاه افکار عمومی جهان را بار دیگر متوجه مردم مظلوم فلسطین و حامیان عربی رژیم جعلی صهیونیستی کنیم. وی تأکید کرد: با آگاهی‌بخشی به مردم و افکار عمومی جهان قبح عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را زیر سوال خواهیم برد. سردار شریف با اشاره به انگیزه‌های نام‌گذاری روز جهانی قدس توسط بنیانگذاری جمهوری اسلامی ایران، گفت: نامگذاری این روز یکی از ابتکارات امام خمینی(ره) بود. در مقطع انقلاب اسلامی بیش از سی سال از اشغال سرزمین‌های اشغالی می‌ذشت اما کشورهای اسلامی هیچ اقدام درخور توجهی انجام نداده بودند. علاوه بر آن استراتژی رژیم صهیونیستی این بود که مسأله فلسطین را مشمول مروز زمان کند و به فراموشی بسپارد. در این مقطع امام خمینی (ره) مسأله فلسطین را با نام‌گذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان در صدر مهمترین مسائل جهان قرار داد و از آن سال مسأله فلسطین در رسانه‌های معتبر منطقه‌ای و بین‌المللی زنده نگهداشته شده است و این حداقل بهره‌ای است که از این نام‌گذاری حاصل شده است. وی انقلاب اسلامی و تغییر نگاه ایران به مسأله مقاومت اسلامی را موجب تغییرات اساسی در معادلات منطقه دانست و افزود: این گفتمان جدید همزمان با انقلاب اسلامی مبتنی بر فرهنگ قرآنی و تعالیم پیامبر اعظم جایگاه ویژه‌ای نزد ملت ایران یافت و به تبع این تأثیر، آثارش بر امت اسلام نیز مشهود شد.  

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه