English

قیمت بنزین / افزایش قیمت بنزین / قیمت بنزین سال ۱۴۰۲

قیمت بنزین در سال ۱۴۰۳ مشخص شد / تعیین قیمت بنزین در برنامه هفتم توسعه

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه توضیحاتی را در خصوص قیمت مشخص شده بنزین در برنامه هفتم ارائه کرد.

قیمت بنزین در سال ۱۴۰۳ مشخص شد / تعیین قیمت بنزین در برنامه هفتم توسعه

خبرملت: در ماه های اخیر بحث افزایش قیمت بنزین در رسانه ها مطرح بوده و شایعاتی نیز همواره در فضای مجازی منتشر شده است. قیمت بنزین برای آخرین بار در سال 1398 افزایش پیدا کرد. هم اکنون قیمت بنزین سهمیه ای به ازای هر لیتر 1500 تومان است. همچنین قیمت بنزین آزاد نیز به ازای هر لیتر 3000 تومان می باشد. تازه ترین خبر درباره قیمت بنزین را در ادامه بخوانید.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم با تاکید بر اینکه برنامه باید به صورت واقعی در نظر گرفته شود، گفت: برنامه ششم در زمینه اقتصاد که حوزه ماست تنها ۶ درصد محقق شده است علاوه بر اینکه این برنامه با تمدید، حدود هفت ساله شد.

وی ادامه داد: ما سه ویژگی را با توجه به شرایط امروز کشور در برنامه لحاظ کردیم. برای مثال ثبات اقتصادی که بانک مرکزی را مکلف کردیم که باید ثبات نرخ ارز را حفظ کند که اگر این اتفاق بیفتد منجر به آرامش مردم می‌شود؛ یعنی احکامی را نیاوریم که هزینه‌هایی را به مردم تحمیل کند. در زمینه بنزین ما به دولت این اجازه را دادیم که یارانه حامل‌های سوخت را به شخص دهد، اما بلافاصله گفتیم که نباید نرخ این بنزین یارانه‌ای تغییر کند و اگر دولت بخواهد تغییری در این زمینه ایجاد کند می‌تواند لایحه بیاورد و هر یک از این بند‌ها را تغییر دهد، اما تغییرش سخت می‌شود و رای دو سوم مجلس را نیاز دارد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم گفت: اولا دولت اجازه دارد تعیین کند که یارانه را به اشخاص ارائه دهد یا به خود؛ همچنین اینکه مقدار بنزین یارانه‌ای چند لیتر باشد نیز در اختیار دولت است اما در هر صورت باید قیمت بنزین ثابت بماند.

بنابراین بر اساس گزارش کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه بنزین یارانه‌ای در طول برنامه تغییر نمی‌کند. اما ممکن است که سهمیه بنزین تغییر کند و اینکه به خانوار یا خودرو بدهند، باید منتظر ماند و اگر در صحن اصلاح کلی مطرح نشد، درخصوص آن تصمیم‌گیری می‌شود.

سه نرخی شدن قیمت بنزین صحت دارد؟

چندی پیش خبری مبنی بر سه نرخی شدن قیمت بنزین به نقل از خبرگزاری تسنیم منتشر شد. جزئیات خبر به شرح زیر بود: پس از ماه‌ها تایید و تکذیب بالاخره خبرگزاری تسنیم از طرح بنزینی دولت ابراهیم رئیسی با محوریت قیمت سوم بنزین رونمایی کرد. بر اساس این طرح مصرف هر باک تا ۳۰ لیتر به مبلغ لیتری ۳ هزار تومان، از ۳۰ لیتر تا ۶۰ لیتر به مبلغ لیتری ۷ هزار تومان و از ۶۰ لیتر به بالا به مبلغ هر لیتر ۱۸هزار تومان عرضه شود.

در همین زمینه خبرگزاری تسنیم واکنش نشان داد و در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: کانال جعلی تسنیم اقتصادی خبری درباره قیمت جدید بنزین منتشر کرده است و هیچ خبری درباره قیمت بنزین در سایت و فضای مجازی این خبرگزاری منتشر نشده است .

تسنیم نوشت: لازم به ذکر است که دولت در حال حاضر هیچ برنامه و تصمیمی برای تغییر قیمت بنزین ندارد و قیمت‌های اعلامی کذب است.

تکذیب شایعه افزایش قیمت بنزین

وزیر نفت از رشد ۱۵ میلیون لیتری تولید بنزین در دو سال گذشته خبر داد و گفت: هیچ مشکلی در تأمین بنزین به‌رغم رکوردشکنی مصرف نداریم

جواد اوجی، وزیر نفت در خصوص آخرین وضعیت تولید و تأمین بنزین کشور گفت: نسبت به ابتدای شروع به‌کار دولت، 15 میلیون لیتر در روز به تولید بنزین کشور افزوده شده است.

وی ادامه داد: دولت هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین در دستور کار ندارد، آنچه رسانه‌های معاند در این خصوص گاه و بیگاه اعلام می‌کنند، برای برهم زدن آرامش مردم است.

وزیر نفت خاطرنشان کرد: هیچ مشکلی نه در تولید و نه در توزیع بنزین در کشور وجود ندارد؛ فقط خواهش ما این است که مردم در تردد تانکرهای سوخت همکاری لازم را داشته باشند تا هرچه زودتر به مقصد برسند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر