English

قیمت بنزین / افزایش قیمت بنزین / قیمت بنزین سال ۱۴۰۲

قیمت بنزین دوباره خبرساز شد / اعلام برنامه دولت برای قیمت بنزین

معاون وزیر نفت درباره برنامه دولت برای بنزین در سال جاری توضیحاتی ارائه کرد.

قیمت بنزین دوباره خبرساز شد / اعلام برنامه دولت برای قیمت بنزین

خبرملت: در ماه های اخیر بحث افزایش قیمت بنزین در رسانه ها مطرح بوده و شایعاتی نیز همواره در فضای مجازی منتشر شده است. قیمت بنزین برای آخرین بار در سال 1398 افزایش پیدا کرد. هم اکنون قیمت بنزین سهمیه ای به ازای هر لیتر 1500 تومان است. همچنین قیمت بنزین آزاد نیز به ازای هر لیتر 3000 تومان می باشد. تازه ترین خبر درباره قیمت بنزین را در ادامه بخوانید.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی با بیان اینکه "هیچ افزایش قیمتی در مورد بنزین مورد نظر نیست و برنامه ای در این زمینه وجود ندارد"، گفت: شایعات گاه و بیگاه افزایش نرخ بنزین، عمدتا از رسانه های خارجی و بیگانه با نیت های سوء، مطرح می شود.

به گزارش خبرآنلاین، جلیل سالاری، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی در حاشیه مراسم رونمایی از مدارک طرح کیفی‌سازی نفت کوره و تولید کک سوزنی، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: درحال حاضر محدودیتی در بخش سوخت گیری خودروها نداریم، آنچه لحاظ شد این بود که با توجه به اینکه کارت سوخت شخصی را در اختیار تمامی مالکان خودروها و موتورسیکلت ها قرار داده ایم، کارتی که در جایگاه ها برای سوخت گیری وجود دارد، به عنوان کارت اضطراری است و در مواقعی که شخصی کارت سوخت به همراه نداشته باشد می تواند از کارت اضطراری موجود در جایگاه ها استفاده کند.

وی افزود: تعداد کارت های اضطراری موجود در جایگاه ها را افزایش داده ایم تا مردم در سوخت گیری با مشکلی مواجه نباشند، اما قطعا باید به سمت استفاده بیشتر از کارت سوخت شخصی پیش برویم و بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی باید تا پایان شهریور ماه به سهم ۹۰درصدی استفاده از کارت شخصی در سوخت گیری برسیم تا تراکنش ها در بخش توزیع بنزین، کنترل پذیر تر شود.

معاون وزیر نفت تصریح کرد: ۲۱۰ لیتری که به صورت سهمیه نرخ اول و نرخ دوم در کارت های سوخت خودروهای شخصی در هر ماه واریز می شود، سهمیه قابل قبولی است که پاسخگوی نیاز مردم است.

وی ادامه داد: سقف سوخت گیری در هر نوبت با کارت های آزاد جایگاه داران در نقاط مختلف کشور وجود دارد، اما برای اینکه چالشی در بحث سوخت گیری وجود نداشته باشد، تعداد کارت های آزاد جایگاه ها افزایش داده ایم.

سالاری با بیان اینکه "هیچ گونه مشکلی در تأمین بنزین کشور نداریم و عرضه سوخت بدون وقفه و بدون هیچ چالشی در حال انجام است"، گفت: در بحث ناترازی بنزین، هم اکنون شرایطمان مساعد است و با تمهیداتی که صورت گرفته، مشکلی در بحث تأمین بنزین نداریم.

سالاری در پاسخ به اینکه آیا واردات بنزین داریم؟، گفت: واردات بنزین نداریم اما اگر در شرایطی نیاز به تأمین بنزین داشته باشیم، مکانیزم مورد نظر ما در این زمینه، انجام سوآپ است.

معاون وزیر نفت با بیان اینکه "هیچ افزایش قیمتی در مورد بنزین مورد نظر نیست"، گفت: شایعات گاه و بیگاه افزایش نرخ بنزین، عمدتا از رسانه های خارجی و بیگانه با نیت های سوء، مطرح می‌شود.

واکنش‌های رسمی به شایعه افزایش قیمت بنزین

معاون اول رئیس جمهور، وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، شایعه افزایش قیمت بنزین را تکذیب کردند.

این در حالیست که در روزهای اخیر نقل قولی از مصطفی رضاحسینی‌قطب‌آبادی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس بازتاب فراوانی پیدا کرده و جنجالی شده است. این نماینده مجلس احتمال افزایش قیمت بنزین را تکذیب نکرده و حتی این احتمال را طرح کرده است: «به نظر می‌رسد در حال آماده‌سازی جامعه برای افزایش قیمت بنزین هستند. تصور من این است که این کار را انجام می‌دهند و آزمون و خطاها برای این بوده که جامعه را آماده کنند تا قیمت سوخت را افزایش دهند، چون همانطور که در گذشته شاهد بودیم، در این شرایط، ارزیابی در جامعه انجام می‌دهند تا بتوانند سیاست‌های خود را اعمال کنند؛ بنابراین تصور من این است که احتمال افزایش قیمت بنزین وجود دارد.»

اما سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه این احتمال را رد کرده و گفت: «تاکنون کمیسیون تلفیق مصوبه‌ای درباره افزایش قیمت بنزین و نحوه توزیع آن و همچنین تغییر نحوه مدل توزیع سهمیه‌بندی بنزین نداشته‌ و اساساً بعید است جمع‌بندی نهایی کمیسیون به این سمت برود که یارانه بنزین به جای پلاک خودرو به خانوار داده شود.»

معاون رئیسی خیال همه را درباره قیمت بنزین راحت کرد

معاون اول رئیس‌جمهور هرگونه تغییر قیمت و افزایش نرخ فرآورده‌های نفتی از جمله بنزین را تکذیب کرد.

محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور هرگونه تغییر قیمت و افزایش نرخ فرآورده‌های نفتی از جمله بنزین را تکذیب کرد.

وی افزود: در هیچیک از سطوح و مراجع تصمیم‌گیری دولت از جمله وزارت نفت، کمیسیون‌های تخصصی دولت و کارگروه‌ها، موضوع افزایش قیمت بنزین مطرح نیست.

به گزارش فارس در روزهای گذشته شایعاتی مبنی بر افزایش قیمت بنزین مطرح شده بود که امروز صبح نیز جواد اوجی وزیر نفت با بیان اینکه من چند بار افزایش قیمت بنزین را تکذیب کردم و شرکت پالایش و پخش نیز بارها این تکذیب را تکرار کرده  است، گفت: خیال مردم راحت باشد که افزایش قیمت بنزین صورت نمی‌گیرد و دولت چنین برنامه‌ای ندارد.

قیمت بنزین و سهمیه‌بندی سوخت تغییری نکرده است

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: از مردم تقاضا داریم که به شایعات مربوط به تغییر قیمت بنزین توجه نکنند، قیمت بنزین و سهمیه‌بندی سوخت تغییری نکرده است.

علی‌اکبر نژادعلی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به آخرین وضعیت جایگاه‌های سوخت در کشور عنوان کرد: وضعیت توزیع بنزین در جایگاه‌ها در شرایط مناسبی قرار دارد و با آگاه شدن مردم نسبت به شایعات بنزینی و فروکش کردن تقاضای اضافی شرایط بهتر نیز خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: هم‌اکنون وضعیت ذخیره‌سازی بنزین کاملا مناسب است و هیج مشکلی بابت عرضه بنزین کافی به مردم وجود ندارد، زیرا میزان تولید بنزین پالایشگاه‌ها در سال جاری افزایش یافته و با تولید فعلی به راحتی می‌توان به تقاضای عادی مردم پاسخ داد.

وی افزود: بارها تاکید شده که دولت هیچ برنامه و قصدی برای تغییر قیمت بنزین ندارد و اصلا در هیچ سطحی این موضوع حتی مطرح هم نشده است. طبق برنامه به کارت سوخت هر خودرو 60 لیتر سهمیه بنزین 1500 تومانی و 150 لیتر سهمیه بنزین 3000 تومانی تعلق می‌گیرد و برای مصارف مازاد بر این نیز کارت سوخت جایگاه‌ها با نرخ 3000 تومانی موجود است.

به گفته وی مردم با کارت جایگاه در هر نوبت می‌توانند تا 40 لیتر بنزین خریداری کنند و با کارت شخصی خود هم تا 60 لیتر به نرخ اول یعنی 1500 تومان و 150 لیتر به نرخ دوم 3000 تومانی استفاده کنند.

به گفته مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، با توجه به تکلیف قانونی مبنی بر این که تا پایان شهریور مردم باید با کارت شخصی خود سوخت‌گیری کنند،‌ کارتهای سوخت جایگاهداران به تدریج محدود می‌شود و  در حال حاضر 75 درصد سوخت‌گیری با کارت شخصی انجام می‌شود.

نژادعلی توضیح داد: به طور کلی میزان تردد خودروها به واسطه تابستان افزایش یافته است که به تبع آن مصرف نیز در حالت اوج قرار گرفته است. در تهران در یک ماه، 10 میلیون تراکنش سوخت‌گیری ثبت شده است که رقم بسیار بالایی است و با توجه به ظرفیت جایگاه‌های فعلی، اگر تقاضا نیز به صورت کاذب تحت تاثیر شایعات افزایش یابد، کار تامین را با چالش مواجه می‌کند.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: در روزهای گذشته همکاران بنده در شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تمهیدات ویژه‌ای را برای سوخت‌رسانی آغاز کرده‌اند که منجر به تامین پایدار سوخت خواهد شد.

وی تاکید کرد: از مردم تقاضا داریم که به شایعات مربوط به اصلاح قیمت توجه نکنند، زیرا این اتفاق منجر به بروز مشکل در تامین سوخت می‌شود، اگر مردم به شایعات توجه نکنند، شرایط به حالت عادی بازمی‌گردد.

ماجرای سه نرخی شدن قیمت بنزین چیست؟

چندی پیش خبری مبنی بر سه نرخی شدن قیمت بنزین به نقل از خبرگزاری تسنیم منتشر شد. جزئیات خبر به شرح زیر بود: پس از ماه‌ها تایید و تکذیب بالاخره خبرگزاری تسنیم از طرح بنزینی دولت ابراهیم رئیسی با محوریت قیمت سوم بنزین رونمایی کرد. بر اساس این طرح مصرف هر باک تا ۳۰ لیتر به مبلغ لیتری ۳ هزار تومان، از ۳۰ لیتر تا ۶۰ لیتر به مبلغ لیتری ۷ هزار تومان و از ۶۰ لیتر به بالا به مبلغ هر لیتر ۱۸هزار تومان عرضه شود.

در همین زمینه خبرگزاری تسنیم واکنش نشان داد و در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: کانال جعلی تسنیم اقتصادی خبری درباره قیمت جدید بنزین منتشر کرده است و هیچ خبری درباره قیمت بنزین در سایت و فضای مجازی این خبرگزاری منتشر نشده است .

تسنیم نوشت: لازم به ذکر است که دولت در حال حاضر هیچ برنامه و تصمیمی برای تغییر قیمت بنزین ندارد و قیمت‌های اعلامی کذب است.

معاون مدیر عامل شرکت پالایش و پخش فراورده‌های نفتی با بیان اینکه تا پایان سال هیچ برنامه‌ای برای تغییر قیمت بنزین نداریم، گفت: سوخت‌هایی را که بعضا از برخی کشورها به دلیل آنچه موضوع پایین بودن کیفیت مطرح می‌کنند تحویل نمی‌گیریم و حتی یک لیتر را هم در داخل کشور به مصرف نمی‌رسانیم.

وی خاطرنشان کرد: اینکه مطرح می‌شود الزامی شدن کارت سوخت شخصی مقدمه چند نرخی شدن است، صحت ندارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر