English

روش درست کردن قارچ پلو

به آن‌هایی که عاشق قارچ هستند و داخل هر خوراک و خورشی قارچ می‌ریزند، پیشنهاد می‌شود که قارچ پلو را هم امتحان کنند.

روش درست کردن قارچ پلو
به گزارش خبرگزاری موج

، برای درست کردن قارچ پلو روش‌های مختلفی وجود دارد؛ خیلی‌ها فقط قارچ و پلو را با هم مخلوط می‌کنند، ولی در آموزش امروز برای خوشمزه‌تر شدن غذا علاوه بر قارچ، نخود فرنگی و ذرت هم به ترکیب قارچ پلو اضافه می‌شود و نه‌تنها غذا خوشمزه‌تر شده بلکه خاصیت غذایی آن هم بالاتر رفته است.

 

مواد لازم

- ۵۰ گرم قارچ

- ۲۵۰ گرم فیله مرغ

- ۱ پیمانه ذرت

- ۲ عدد پیاز بزرگ

- ۴ پیمانه برنج

- ۱ پیمانه نخود سبز

- نمک، فلفل، زردچوبه و ادویه پلویی به میزان لازم

- روغن به مقدار لازم

۱. فیله‌های مرغ را به شکل دلخواه (نگینی یا خلالی) برش بزنید. پیاز‌ها را هم پوست کنده، شسته و به شکل نگینی خرد کنید. در تابه‌ای کمی روغن ریخته و پیاز‌ها را در آن تفت دهید. کمی زردچوبه اضافه کرده و مرغ‌های خردشده را هم به آن بیفزایید و در روغن سرخ کنید. به این مخلوط کمی آب و نمک و فلفل بیفزایید و درب تابه را بگذارید تا مرغ‌ها بپزند و بدون آب شوند.

۲. ذرت دانه‌شده را با مقداری آب بپزید. نخود‌ها را هم آبپز کرده و هر دو را بعد از پخت آبکش کنید. قارچ را درشت خرد کرده و در تابه‌ای جداگانه سرخ کنید. بعد از کمی سرخ شدن قارچ‌ها، ذرت‌ها و نخود‌های پخته‌شده را هم به روغن درون تابه افزوده و همه مواد را با هم تفت دهید. کمی نمک، فلفل و ادویه اضافه کرده و حرارت را خاموش کنید.

۳. برنج را به صورت معمول آبکش کنید. در ته قابلمه هم ته‌دیگ دلخواهتان را گذاشته و لایه لایه برنج، مرغ پخته، سبزیجات تفت داده شده (شامل: قارچ، ذرت و نخود) را بریزید.

۴. برنج را دم کنید و به مدت سه ربع ساعت( چهل و پنج دقیقه) صبر کنید تا برنج خوب دم بکشد. بعد برای سرو کردن در دیس بکشید.

 

پخت غذا به روشی دیگر

اگر خیلی عجله دارید به جای ذرت و نخودفرنگی خام از کنسرو آن‌ها که در سوپرمارکت‌ها فراوان یافت می‌شود استفاده کنید. برای پخت ذرت و نخودفرنگی می‌توانید از دستگاه بخارپز هم استفاده کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه