English

پول‌توجیبی خود را با یک راهکار ساده مدیریت کنید

مدیریت پول راهکاری است که اگر نگرش درستی نسبت به آن داشته باشیم، با هر میزان درآمد و در هر شرایط اقتصادی می‌تواند وضعیت مالی ما را بهبود بخشد.

پول‌توجیبی خود را  با یک راهکار ساده مدیریت کنید

به گزارش خبرگزاری موج، شاید مقدار پول ‌توجیبی‌تان با دوستتان متفاوت باشد، اما می‌توانید آن را مدیریت‌کنید. مدیریت پول‌توجیبی به شما کمک‌ می‌کند تا کم‌کم با روش‌های پس‌انداز و برنامه‌ریزی مالی آشناشوید، هم یک تجربه به تجربه‌هایتان اضافه‌می‌کند و هم این موضوع را در ذهن‌تان پررنگ‌می‌کند. یکی از ترفند‌های مدیریت پولی جدول نیاز-خواسته است که درباره آن بیشتر می‌گوییم.

 

 کشیدن جدول نیاز-خواسته

جدول نیاز-خواسته همان‌طور که از اسمش معلوم است نیاز‌ها و خواسته‌هایتان را اولویت‌بندی می‌کند و در هنگام خرید و پرداخت پول به کمک‌تان می‌آید. این جدول را این طور رسم‌کنید: یک جدول دو ستونه بکشید، نام ستون اول را نیاز‌ها و ستون دوم را خواسته‌ها بگذارید. در ستون نیازها، اسم چیز‌هایی را بنویسید که خارج از خرید‌های خانواده برای شماست. برای مثال یک کتاب که بهتر است آن را زودتر بخوانید، خرید هدیه تولد برای دوست‌تان و .... در ستون خواسته‌ها مواردی را بنویسید که اولویت کمتری دارند و اگر نباشند به مشکل نمی‌خورید، اما با آن می‌توانید حس خوبی داشته‌باشید. مثل یک بسته خودکار ۳۶ رنگی، چراغ مطالعه فانتزی، تخته وایت‌برد و ....

 

اولویت‌بندی همه چیز

فراموش نکنید خواسته‌ها از نیاز‌ها اولویت کمتری دارند و در هر ستون باید اولویت را بین موارد نوشته‌شده هم رعایت‌کنید. با داشتن این جدول، دیگر سردرگم نیستید، پول‌تو‌جیبی‌تان به آخر ماه می‌رسد و در درازمدت می‌توانید به یک سری خواسته‌هایتان هم برسید. اما چطور پول‌توجیبی‌تان را در این جدول تقسیم‌کنید؟ این جا باید از یک ترفند ساده که به ۵۰-۳۰-۲۰ معروف است، استفاده‌کنید. در این روش نصف پول‌تان را برای نیازها، ۳۰ درصد آن را برای ستون خواسته‌ها و ۲۰ درصد آن را پس‌انداز کنید. شاید در ماه‌های اول برای اجرای این روش به مشکل‌بخورید یا احساس شکست داشته‌باشید، اما با تمرین و تکرار آن می‌توانید به راحتی از پس دخل‌و‌خرج خود بربیایید و در آینده هم پول و پس‌اندازتان را مدیریت‌کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه