English

غذاهای ممنوع در سفر؛

این غذاها رو در مسافرت نخورید

اگر می خواهید در طول سفر سالم باشید و از سفرتان لذت ببرید، در طول سفر تابستانی غذاهایی که در ادامه این مطلب بیان می کنیم را نخورید.

این غذاها رو در مسافرت نخورید

​به گزارش خبرگزاری موج، کم کم فصل امتحانات به پایان می رسد و مدارس تعطیل می شود و خانواده ها برای رهایی از مشغله‌های زندگی روتین، به مسافرت می روند تا بچه ها خستگی امتحانات را از تن به در ببرند. اگر جزو افرادی هستید که قصد مسافرت و گشت و گذار را دارید، باید در طول مسافرت مراقب سلامتی خود باشید و از مصرف غذاهایی که در ادامه آورده ایم،خودداری نمایید.

غذاهای بین راهی نخورید

قبل از رفتن به مسافرت غذای ساده و سالمی را تهیه و با خود ببرید و هرگز در رستوران های بین راهی غذا نخورید و از مصرف غذاهای رستورانی مثل غذاهای حاوی سس و خورش های گوشت، مرغ و خوراک ماهی خودداری کنید زیرا این رستوران ها دور هستند، نظارت چندانی بر آنها نیست.

 

آب چشمه و نهر و رودخانه نخورید

در مسافرت هنگام تشنگی آب معدنی استفاده کنید و در صورت عدم دسترسی به آب معدنی حتما آب را قبل از مصرف بجوشانید و به هیچ عنوان از آب چشمه، نهر و رودخانه برای آشامیدن استفاده نکنید.

 

محصولات لبنی غیراستاندارد و محلی نخورید

در بسیاری از نقاط سرسبز ایران عزیزمان محصولات طبیعی محلی لبنی فروخته می شود اما مسافران برای جلوگیری از بیماری ها و مسمومیت نباید شیرهای محلی و غیرقابل اطمینان، پنیر محلی و پاستوریزه نشده، بستنی های سنتی، سرشیر و خامه های باز مصرف نمایند.

کنسرو نجوشانده نخورید

در طول سفر قبل از مصرف مواد غذایی کنسرو شده آن را 20 دقیقه بجوشانید و از مصرف کنسروهای بادکرده یا زنگ‌زده جدا خودداری کنید و هرگز کنسرو ها نجوشانده مصرف نکنید و ازکنسروهایی استفاده کنید که تاریخ تولید آنها جدید و تاریخ انقضای آنها در حال پایان نباشد.

 

غذاهای فرآوری شده و چرب وشور میل نکنید

یکی از بدترین انتخاب‌ها برای سفرغذاهایی چون فست فود ، همبرگر، چیپس و... است زیرا این غذاها با روغن ناسالم و زیادی تهیه می‌شوند و ممکن است شما را دچار تشنگی شدید، دردهای معده و شکمی،کم‌آبی و ... نماید.

 

از مصرف حبوبات نفاخ خودداری کنید

اگر می خواهید در طول سفر پایتان به دکتر و بیمارستان باز نشود،از مصرف غذاهای نفاخ مانند کنسرو لوبیا، حبوبات دیگر و... که حاوی قندی به اسم الیگوساکارید هستند و باعث نفخ و ناراحتی شکمی می شوند، بپرهیزید.

غذاهای نیم پز نخورید

غذاهایی را که با خود به سفر می‌برید نیم‌پز نکنید، یا از همان اول غذا را کامل بپزید یا اینکه در مقصد اقدام به پخت آن کنید.

 

مواظب مصرف گوشت باشید

در طول سفر در صورت تمایلبه پختن کباب و جوجه کباب در میان راه، گوشت و مرغ را از منزل در ظرف یخ گذاشته و در طول راه و قبل از کباب کردن، کاملا سرد نگهداری کنید و هنگام تهیه کباب و جوجه کباب، مواظب باشید که تمام قسمت‌های آن بخوبی پخته شود تا آلودگی احتمالی، با پختن از بین برود. همچنین از خوردن فرآورده های حاوی گوشت چرخ کرده مثل کباب کوبیده، همبرگر و ... در رستوران هایی که به تمیزی آنها اطمینان ندارید، صرفنظر کنید، چرا که بسیار فساد پذیر بوده و امکان کهنگی و آلودگی آنها بسیار بالا می باشد.

 

 غذاهای فاسد شدنی نخورید

برخی موادغذایی به سرعت فاسد خواهند شد و به راحتی میکروب های مختلف به درون آن ها نفوذ خواهد کرد پس غذاهایی مثل الویه و کباب کوبیده، کالباس و سوسیس که بسیار حساس و فسادپذیر هستند، نخورید و از غذاهای دارای ماندگاری بالا استفاده نمایید.

غذاهای آبکی میل نکنید

در سفر غذایی که برای بین راه تهیه می‌کنید، نباید آبکی باشد زیرا غذاهای آبکی مثل انواع خورش‌ها، سریع‌تر فاسد می‌شوند چرا که میکروب‌ها و باکتری‌ها در فضای مایع، محیط مناسب‌تری برای رشد و تکثیر دارند.

در رستوران سبزی و سالاد نخورید

در رستوران در کنار غذایی که سفارش می‌دهید، سالاد و سبزی نخورید زیرا احتمال آلودگی آن زیاد است، از منزل با خود گوجه فرنگی وخیار و لیمو ترش شسته شده همراه داشته باشید و از گوجه فرنگی و خیار خرد شده استفاده کنید.

 

مربا و سس های غیر بهداشتی میل نکنید

اگر می خواهید در طول سفر سالم باشید و از سفرتان لذت ببرید، در طول سفر از مربا ها و سس های بسته بندی استفاده کنید، مصرف سس های غیر بهداشتی و مرباهای آلوده سبب ناراحتی گوارشی و مسمومیت شما می شود.

 

تخم مرغ نیم پز یا عسلی نخورید

برخی از افراد برای سفر تخم مرغ پخته و همراه خود می برند بهتر است در سفر از مصرف تخم مرغ نیم پز یا عسلی و سس هایی که مواد تشکیل دهنده آنها تخم مرغ و خامه است، اجتناب کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی