English

چگونه قفل سکوت آقایان را بشکنید؟

این طبیعت اغلب مردان است و نمی‌توان توقع چیزی غیر از این را از آن‌ها داشت؛ اما نکته قابل توجه این است که در زمان طولانی شدن سکوت مردها، باید به دنبال دلیل آن بگردید.

چگونه قفل سکوت آقایان را بشکنید؟

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، مردان معمولاً عضو درون‌گرای یک  رابطه محسوب شده و تمایل به سکوت در آن‌ها بیشتر است. برعکس زنان که اغلب دوست دارند راجع به مسائل و مشکلاتشان صحبت کنند، مردان غالباً سکوت را ترجیح می‌دهند و دوست دارند در تنهایی و خلوت به آن چه پیش آمده فکر کنند تا به نتیجه برسند. 

این طبیعت اغلب مردان است و نمی‌توان توقع چیزی غیر از این را از آن‌ها داشت؛ اما نکته قابل توجه این است که در زمان طولانی شدن سکوت مردها، باید به دنبال دلیل آن بگردید. علت سکوت مردان در بیشتر مواقع، درون رابطه یافت می‌شود؛ بنابراین کافیست کمی رابطه‌تان را زیر و رو کنید تا دلیل سکوت مردان آشکار شود.

 

بیشتر بخوانید:

زنان بیش از مردان تحمل سختی را دارند

رژیم های غذایی مفید برای مردان کدامند؟

مردان بیشتر از زنان آلزایمر می‌گیرند

دلایل افزایش عمل زیبایی در بین مردان

چرا زنان بیشتر از مردان عمر می‌کنند؟

علائم هشدار دهنده حمله قلبی در مردان

سرطان های شایع در مردان کدامند؟

مردان از بروز بیماری خود احساس شرم می کنند

خواب آلودگی بی موقع برای مردان نشانه خوبی نیست

 

چرا مردان سکوت می کنند و به آن نیاز دارند؟

مردان بیش از زنان به سکوت نیاز دارند. آن‌ها بسیاری از مشکلات خود را در جدال با ذهنشان به تنهایی حل می‌کنند و عقیده دارند که به عنوان یک مرد، تا حد امکان باید به تنهایی از پس مشکلاتشان برآیند. گاهی سکوت مردها بسیار طولانی می‌شود؛ آن وقت است که باید بفهمید سکوت مردان نشانه چیست و علت ساکت بودن مردان را بیابید. در اغلب موارد ریشه این سکوت در دل رابطه زناشویی‌تان نهفته است؛ اگرچه ممکن است دلایل دیگری نیز داشته باشد. نکته مهم این است که برای فهمیدن دلیل سکوت مردان تلاش کنید تا به اصل ماجرا پی ببرید. در ادامه این مقاله به پرسش «سکوت مردها نشانه چیست» پاسخ داده ایم.

مردان+سکوت

سکوت مرد نشانه چیست؟

سکوت مردان می‌تواند ریشه در موارد متعددی داشته باشد. مردها اصولاً به سکوت علاقمندند و اولین پاسخشان به مسائل، سکوت است. زنان اغلب بدون توجه به علت ساکت بودن مردان، از این مسئله عصبانی می‌شوند. آن‌ها توقع دارند مردان مثل خودشان از هر آن‌چه که نیاز است حرف بزنند و مشکلات را با صحبت کردن رفع کنند. در صورتی که تفاوت‌های بنیادی میان زن و مرد در این مورد هم وجود دارد و باید این تفاوت‌ها را شناخته و درک کنیم. در ادامه به شما گفته‌ایم که سکوت مرد نشانه چیست و چرا مردان سکوت می‌کنند. با ما همراه باشید.

 

علت سکوت مردان: تفکر و پردازش اطلاعات

زنان اغلب تمایل دارند تا راجع به مسائلی که در ذهن و قلبشان می‌گذرد صحبت کنند. اگر درگیر مشکلی شوند، با افراد مختلف مشورت کرده و برای پیدا کردن راه حل مناسب تلاش می‌کنند. در مردان این اتفاق نمی‌افتد. آن‌ها تمایل دارند در سکوت به اتفاقات فکر کرده و آن‌ها را تحلیل کنند. اگر با مشکلی مواجه شوند، در سکوت و تنهایی به آن فکر می‌کنند تا راه حلی پیدا کنند. مردان ترجیح می‌دهند مسائل را به تنهایی حل کنند. فرقی نمی‌کند مسئله چقدر بزرگ  باشد؛ برای موارد پیش پا افتاده هم ممکن است به فکر فرو بروند تا خودشان راهی پیدا کنند.

البته، ناگفته نماند این موارد به این معنا نیست که مردان مشورت نمی‌کنند یا از صحبت کردن راجع به مشکلاتشان بیزارند. روحیه اغلب مردان این‌گونه است و در اکثر مواقع چنین رفتار می‌کنند؛ اما در مواردی حتماً از دیگران مشورت می‌گیرند و راجع به دغدغه‌هایشان با کسی صحبت می‌کنند.

 

سکوت مرد نشانه چیست: دشواری بیان احساسات

یک علت ساکت بودن مردان، دشواری بیان احساسات است. زنان هرگز درک نمی‌کنند که صحبت راجع به احساسات و عواطف چقدر می‌تواند برای بعضی از مردان سخت باشد. زنان می‌توانند بدون واهمه از احساساتشان صحبت کنند و آن‌ها را به زبان بیاورند؛ اما در مردان این‌طور نیست. گاهی علت سکوت مردها این است که از ابراز احساسات فرار می‌کنند. گاهی از بیان آن می‌ترسند و گاهی برایشان سخت جلوه می‌کند. این موارد می‌توانند از دلایل سکوت مردان عاشق باشند.

 

دلیل سکوت مردان: ترس از نادیده گرفته شدن

جنس مذکر اغلب قدرت‌طلب است و تمایل دارد حرف خود را به کرسی بنشاند. این مسئله به او حس قدرت و حال خوب القا می‌کند. یک دلیل سکوت مردان این است که احساس می‌کنند حرفشان تأثیرگذار نیست و کسی به گفته‌هایشان گوش نمی‌دهد. اگر  چندین بار خواسته‎های مرد و گفته‌هایش را نادیده بگیرید، احتمالاً از دفعه بعد با مردی مواجه می‌شوید که در سکوت خود غرق است.

 

سکوت مردها نشانه چیست: مجازات شریک زندگی

گاهی اوقات علت سکوت مردان، مجازات شریک  زندگی‌شان است. در چنین شرایطی مردان از سکوت به عنوان ابزاری برای مجازات استفاده کرده و به اصطلاح قهر کردن را چاره کار می‌یابند. سکوت در چنین شرایطی برای فهماندن اشتباه طرف مقابل به کار گرفته می‌شود تا تلنگری به او بزند  یا حس گناه را  در او زنده کند.

 

علت ساکت بودن مردها: ترس از ابراز نظر

گاهی زوجین اختلاف نظرهای شدیدی دارند، اما جرئت صحبت کردن درباره آن‌ها را ندارند. این به دلیل نبود مهارت گفتمان است که باعث می‌شود هر صحبتی به بحث و جدل ختم شده و ترس از این موضوع، مانع از ابراز نظر و حرف زدن شود. علت سکوت مردها گاهی می‌تواند همین ترس از ابراز نظر باشد.

مردان+سکوت

علت سکوت آقایان: خستگی و درماندگی

وقتی بارها راجع به موضوعی صحبت کرده باشید اما هربار به نتیجه نرسیده و تنها خستگی ناشی از بحث‌های مداوم به جانتان نشسته باشد، کم‌کم نای بحث کردن و ابراز مخالفت را از دست می‌دهید. گاهی علت سکوت مردان، خستگی و درماندگی است. این مورد خبر از مشکلات اساسی در رابطه دارد و با تلنگری همه‌چیز فرو می‌پاشد.

 

علت ساکت بودن مردان: ترس از عصبانیت

مردانی که توانایی کنترل خشم کمی دارند، گاهی برای کنترل این شرایط ترجیح می‌دهند از ابتدا ساکت باشند تا عصبانی نشوند. مردانی که می‌دانند باید با خانم‌ها محترمانه رفتار کنند، در رفتار خود بسیار محتاط‌اند و گاهی علت سکوت مردان، حفظ حرمت و احترام است.

مردان+سکوت

سکوت مردان نشانه چیست: عدم درک متقابل

یکی دیگر از دلایل سکوت مردان، عدم درک متقابل است. زمانی که مرد حس کند از جانب همسرش درک نمی‌شود، دیگر لزومی نمی‌بیند راجع به هرچیزی صحبت کند. وقتی بارها در مورد مسائل مختلف صحبت می‌کنید اما به نتیجه نمی‌رسید، رفته‌رفته حس دلزدگی در دو طرف به وجود می‌آید و همین امر، باعث فروپاشی رابطه می‌شود. بعد از مدتی همه‌چیز به حالت روتین و روزمره در می‌آید که دیگر جذابیتی برای هیچ‌یک از طرفین رابطه ندارد.

 

علت سکوت مرد؛ بلد نبودن مهارت‌های ارتباطی

یکی دیگر از علل سکوت مردان گاهی برمی گردد به نداشتن مهارت ارتباطی آن ها، در این صورت ترجیح می دهند سکوت کنند. معمولا زنان مهارت ارتباطی بیشتری دارند و اهل برقراری ارتباط بیشتری هستند. اما مردان معمولا مهارت ارتباطی ضعیف تری دارند. مردان در زمان مشکلات به دلیل نداشتن مهارت ارتباطی ترجیح می دهند سکوت کنند. اما اگر مهارت ارتباطی خوبی داشته باشند معمولا صحبت می کنند تا مشکلات را به درستی حل کنند. 

 

علت سکوت مردان؛ احساس ضعف در گفتگو با طرف مقابل

در یک مصاحبه با تعدادی مرد این نتیجه به دست آمد که بسیاری از مردان در هنگام صحبت با شریک عاطفیشان احساس ضعف می کنند. زیرا معمولا زنان مشکلات قبل را پیش می کشند و مردان نمی توانند دفاع کنند. اکثر زنان حافظه خوبی دارند و به وضوح در مورد اتفاقات گذشته صحبت می کنند. اما بیشتر مردان گذشته را به یاد نمی آورند. زنان راحت در مورد مشکلات حرف بزنند و احساساتشان را بیان کنند اما مردان از این نظر ضعف دارند. 

 

علت سکوت مردان؛ نمی خواهند دعوا شود

در برخی موارد دلیل سکوت مردان این است که میخواهند از دعوا و بحث جلوگیری کنند. زیرا معتقدند در مواقع ناراحتی اگر حرف بزنند ممکن است این صحبت ها باعث دعوا شود. پس ترجیح می دهند سکوت کنند تا رابطه را حفظ کنند. 

 

علت سکوت مردان؛ تجربیات دوران کودکی

مردانی که در خانواده های پر تنش بزرگ شده اند و دیده اند که زن و شوهر نمی توانند خوب با هم حرف بزنند و به نتیجه برسند و همیشه صحبت ها به دعوا ختم شده است، این تصور در آن ها به وجود آمده که حرف زدن در نهایت به دعوا و بحث منجر می شود، در نتیجه ترجیح می دهند سکوت کنند. دلیل دیگری که از دوران کودکی منجر به سکوت آن ها شده است، این است که زمانی که از والدین خود چیزی را درخواست می کردند همیشه با آن ها دعوا می شد. در این صورت کودک تصور می کند که هر صحبت و درخواستی به دعوا ختم می شود و این موضوع ارتباط کودک را خراب می کند. 

مردان+سکوت

پیامدهای سکوت مردان

اگر مردان سکوت کنند پیامد های بسیاری دارد که برخی از آن ها به شرح زیر است: 

پارتنرتان احساس تنهایی میکند! 

یکی از پیامدهای سکوت مردان این است که شریط عاطفی شان احساس تنهایی کرده و فکر می کند حرف هایش برای مردش ارزش ندارد. زیرا زمانی که فقط او صحبت کند و شما همش سکوت کنید، او فکر می کند شما سکوت می کنید که او دیگر حرف نزند چون زیاد حرف می زند و حوصله سربر است. این احساسات باعث سرد و دور شدن شریک عاطفی می شود و احساس تنهایی و دوست داشته نشدن می کند. 

 

مشکلات حل نشده باقی می‌مانند

اگر مرد مهارت صحبت کردن نداشته باشد و در هنگام مشکلات سکوت کند باعث می شود مشکلات به خوبی بررسی و حل نشوند. در هنگام بروز مشکل لازم است که هر دو طرف بنشینند و به خوبی و با مشورت به بررسی و رفع مشکل بپردازند. اما با حرف زدن یک طرفه چیزی حل نمی شود و مشکلات تلنبار می شوند. تلنبار شدن مشکلات باعث سرد شدن و در نهایت از بین رفتن رابطه می شود. 

باعث ایجاد فاصله بین زن و مرد می شود. 

روابط با گفتگو مستحکم تر می شود. زمانی که هیچ تبادل نظر و صحبتی بین زن و شوهر نباشد، روابط آن ها سرد شده و باعث ایجاد فاصله بین زن و مرد می شود. به طور کلی اساس روابط عاطفی ارتباط برقرار کردن درست و صحبت کردن است. نبود گفتگو باعث خراب شدن رابطه می شود. 

مرد همه چیز را درون خود می ریزد و آسیب می بیند!

اگر مردان نتوانند حرف هایشان را بزنند،همه چیز را درون خود می ریزند و اگر حرف ها روی هم انباشته شوند ممکن است باعث افسردگی و اضطراب شود.زیرا روح و روان افراد تا حدی تحمل دارد و از یک جایی به بعد ممکن است باعث بروز مشکلات روحی و روانی شود. 

 

چگونه در مقابل سکوت مردان رفتار کنیم؟

برای آن که بتوانید پایداری رابطه‌تان را حفظ کنید، لازم است مشکلاتتان را در سریع‌ترین زمان ممکن حل کنید. اگر دلیل سکوت مردان در رابطه را کشف نکنید، ممکن است کار از آن‌چه فکرش را می‌کنید سخت‌تر شود. دلیل سکوت طولانی مردان گاهی آن‌قدر مهم و ریشه‌دار است که می‌تواند به فروپاشی رابطه منجر شود. در ادامه به شما گفته‌ایم که چگونه در مقابل سکوت مردان رفتار کنید.

 

دلیل سکوت او را بیابید

پیش از  هر چیز باید تلاش کنید تا دلیل سکوت را بیابید. تا زمانی که دلیل سکوت مردان را ندانید، نمی‌توانید اقدامی برای رفع آن داشته باشید. سعی کنید با فکر کردن به اتفاقات گذشته و کمک گرفتن از خودش، دلیل را کشف کنید.

 

برای حرف زدن به او زمان دهید

باید اجازه دهید مردان با خواست خودشان برای صحبت کردن اقدام کنند. او را مجبور به حرف زدن نکنید. ابتدا او را از برخی موارد مطمئن کنید؛ مثل این که احساسات و عواطفش برای شما مهم است و به حرف‌هایش اهمیت می‌دهید. بقیه ماجرا را به او بسپارید تا با سرعت خودش پیش برود.

 

برای خود و همسرتان وقت بگذارید

در میان دغدغه‌ها و مشغله‌های زندگی، همیشه برای خودتان وقت بگذارید. عدم ارتباط و صمیمیت میان زوجین باعث می‌شود سکوت بر رابطه آن‌ها حکم‌فرما شود.

 

فضایی را به گپ زدن‌هایتان اختصاص دهید

اغلب زوجین، اتاق خواب و تایم قبل از خواب را به گفت‌وگو راجع به مشکلاتشان اختصاص می‌دهند. همین امر باعث می‌شود وقتی بحثی پیش می‌آید، جدا از هم بخوابند. سعی کنید یک فضای مشخص دیگری را به گپ زدن راجع به مشکلاتتان اختصاص دهید.

 

شما به هیچ وجه سکوت نکنید

سکوت کردن متقابل شما می‌تواند یک فاجعه را رقم بزند. اگر شما نیز سکوت کنید، دیگر هرگز مشکلاتتان حل نمی‌شود و به عبارتی به آن‌ها دامن می‌زنید. به عنوان یک زن باید رگ‌خواب مردتان را بلد باشید و راه نفوذ به حصار او را بشناسید. سعی کنید بدون آن که آزارش دهید، او را از غار سکوت و تنهایی‌اش بیرون بکشید.

 

سعی کنید او را درک کنید

همیشه سعی کنید حرف‌های طرف مقابلتان را بفهمید و خودتان را جای او بگذارید. این که همیشه از دید خودتان به زندگی نگاه کنید، باعث می‌شود حرف او را متوجه نشوید و همه‌چیز در نظرتان بی‌اهمیت جلوه کند.

 

از یک مشاور متخصص کمک بگیرید

همیشه مراجعه به یک مشاور متخصص بهترین راه است. او می‌تواند به صورت تخصصی مشکلاتتان را ریشه‌یابی کرده و راهکارهایی برای رفع آن‌ها به شما ارائه دهد.

مردان همواره به عنوان افرادی درون‌گرا و آرام و صبور شناخته می‌شوند؛ اگرچه گاهی نیز ممکن است خشم بر آن‌ها غلبه کرده و چهره‌ای خشن از آن‌ها ببینیم. سکوت برای مردان خانه امنی‌ست که از شر مشکلات به آن پناه برده و آرامش از دست رفته خود را بازیابی می‌کنند. بدیهی است که نباید این خانه امن را به ویرانه تبدیل کنیم؛ اما گاهی این سکوت آن‌قدر طولانی می‌شود که می‌توان فهمید مشکل بزرگی وجود دارد. پیش از هرچیز باید بتوانید سکوت معمولی را از سکوتی که کوهی از مشکلات را در دل خود جای داده تشخیص دهید. پس از آن، باید بدانید سکوت مردان نشانه چیست. حالا می‌توانید راه حلی بیابید تا مردتان را از چنگال سکوت طولانی‌اش برهانید‌.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه