English

تناقض بین حرف و عمل کارگردان مشهور هالیوود و فعال محیط زیست

اسپیلبرگ از آمریکایی‌هایی انتقاد کرد که در سال 2018 بدون نگرانی در مورد ردپای کربن خود «به آرامی از زندگی عبور می‌کنند».

تناقض بین حرف و عمل کارگردان مشهور هالیوود و  فعال محیط زیست

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج، جت شخصی استیون اسپیلبرگ، فعال محیط زیست، در دو ماه تقریباً 17000 مایل را طی کرده و سوخت جت به ارزش بیش از 116000 دلار را سوزاند.

این حرکت وی علیرغم اظهارات گذشته مبنی بر اینکه از گرم شدن کره زمین "وحشت زده است" و معتقد است گرمایش جهانی یک واقعیت علمی است نه یک ترفند سیاسی. اسپیلبرگ در مصاحبه خود در سال 2018 برای فیلم Ready Player One بیان داشت که "همه باید مسئول نقش خود در تغییرات آب و هوایی باشند."

به طور کلی، جت اسپیلبرگ در دو ماه گذشته حداقل 179 تن دی اکسید کربن منتشر کرده است. در مقایسه، میانگین ردپای کربن سالانه یک آمریکایی 16 تن و میانگین جهانی ردپای کربن برای هر نفر چهار تن است.

اسپیلبرگ تنها سلبریتی هالیوودی نیست که هنگام سفر با جت های شخصی در سراسر جهان درباره گرم شدن زمین هشدار داده است. لئوناردو دی کاپریو بازیگر در چندین سال گذشته به سفرهای متعددی با سوخت فسیلی رفته است و در عین حال اقدامات شدیدی را برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی انجام داده است. گزارش شده است که در سال 2016، دی کاپریو 8000 مایل را با جت شخصی از اروپا به شهر نیویورک پرواز کرد. جایزه ای را برای فعالیت های زیست محیطی خود دریافت کند. او سپس برای یک رویداد خیریه به اروپا بازگشت.

در همان سال، دی کاپریو با یک جت شخصی به مجمع جهانی اقتصاد (WEF) در داووس سوئیس رفت. در این اجلاس، WEF جایزه کریستال خود را به دی کاپریو به خاطر "رهبری در مقابله با بحران آب و هوا" اهدا کرد.

بر اساس پایگاه داده ردیابی پرواز، یک جت شخصی متعلق به استیون اسپیلبرگ از ژوئن تاکنون با وجود هشدارهای قبلی کارگردان مشهور هالیوود در مورد گرمایش زمین، بیش از 116 هزار دلار سوخت جت سوزانده است.

طبق داده های ردیابی پرواز از ADS-B Exchange و گردآوری شده توسط پایگاه داده Celebrity Jets، هواپیمای اسپیلبرگ، یک Gulfstream G650، در طول 16 سفر طی 17000 مایل از 23 ژوئن تاکنون حداقل 116159 دلار سوخت جت سوزانده است. این ارقام احتمالاً دست کم گرفته شده اند زیرا پایگاه داده معیارهای سوخت و مسافت حداقل سه سفر انجام شده توسط جت اسپیلبرگ را محاسبه نکرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه