English

رییس اتحادیه لوازم خانگی:

گرانی مواد اولیه عامل فشار بر تولیدکنندگان لوازم خانگی/ استراتژی جدید برای افزایش سهم بازار تولیدات داخلی

رییس اتحادیه لوازم خانگی با اشاره به اینکه فولاد و محصولات پتروشیمی و...به عنوان مواد اولیه لوازم خانگی در داخل تولید می شود اما قیمت ها در بازار داخلی گران تمام می شود، گفت: این مسأله باعث شده محصولات داخلی قدرت رقابت با نمونه های خارجی نداشته باشند.

گرانی مواد اولیه عامل فشار بر تولیدکنندگان لوازم خانگی/ استراتژی جدید برای افزایش سهم بازار تولیدات داخلی

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، بازار لوازم خانگی در سال های اخیر تحت تاثیر تورم عمومی با افزایش هزینه ها مواجه شده، از یک سو شرکت های پتروشیمی و فولادی داخل کشور محصولات خود را با نرخ های جهانی عرضه کرده اند و مواد اولیه تولید لوازم خانگی در کشور گران شد و از سوی دیگر مصرف کنندگان با افزایش قیمت ها و کاهش قیمت خرید روبرو بوده به همین دلیل بازار هم دچار رکود شده است. 

رییس اتحادیه لوازم خانگی در مراسم رونمایی محصولات جدید پاکشوما با اشاره به اینکه فولاد و محصولات پتروشیمی و...به عنوان مواد اولیه لوازم خانگی در داخل تولید می شود اما قیمت ها در بازار داخلی گران تمام می شود، گفت: این مسأله باعث شده محصولات داخلی قدرت رقابت با نمونه های خارجی نداشته باشند.

پازوکی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب تاکید کرده اند که خام فروشی نشود، افزود: مواد خام ایرانی به کشور همسایه ترکیه می رود و با قیمت ارزان عرضه می شود تا جایی که محصولات ایرانی توان رقابت با محصولات آنها را ندارند.

او با تاکید بر اینکه تولیدکننده ما با قیمت روز جهانی مواد اولیه می خرد، تصریح کرد: معلوم نیست چرا عرضه این محصولات مواد اولیه در بازار آزاد عرصه می شود وقتی بورس کالا وجود دارد و از طرف دیگر چرا میزان سهمیه تولیدکنندگان در بورس کالا حداقل است و آنها مجبور هستند بخشی از مواد اولیه خود را از بازار آزاد تهیه کنند.

رییس اتحادیه لوازم خانگی با اشاره به اینکه افزایش تولید لوازم خانگی در سال های اخیر اتفاق افتاده است و ذائقه مصرف کنندگان عوض شده است، اظهار کرد: قانون های جدید و ابلاغ سامانه های جدید کار تولیدکنندگان و توزیع کنندگان سخت تر می شود اما در صورتی که تولیدکننده و توزیع کنندگان کنار هم باشند قطعا ما می توانیم به بزرگترین صادرکننده لوازم خانگی در آسیا بدل شویم.

 در حال حاضر شرکت های تولید کننده لوازم خانگی همچون پاکشوما با افزایش تنوع در سبد کالایی خود و ورود به تولید محصولاتی مانند جاروبرقی به دنبال تصاحب سهم بیشتری از بازار داخلی است، از این رو مطالعات خود را روی محصولات محبوب جاروبرقی انجام داده و با تولید محصولات مشابه بوش و... با عرضه ۲۵ درصد ارزان‌تر در بازار داخلی به دنبال فروش سالانه ۲ میلیون جاروبرقی است که قطعا کیفیت محصولات هم می تواند شرایط برای تصاحب بازار را برای این شرکت فراهم کند

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر