English

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کننده:

محصولات شوینده و لوازم خانگی هیچ مجوزی برای افزایش قیمت ندارند

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت: معاونت سرمایه‌ای این سازمان واحدهایی که بدون مجوز افزایش قیمت دادند را احضار کرده و به آن‌ها تذکر داده و این واحدها مکلف شدند قیمت‌ها را برگردانند.

محصولات شوینده و لوازم خانگی هیچ مجوزی برای افزایش قیمت ندارند

به گزارش خبرگزاری موج، حسین فرهید زاده در حاشیه قرارگاه ملی نظارت و بازرسی بر بازار ویژه ایام نوروز و ماه مبارک رمضان در خصوص تعیین و تکلیف درخواست‌های افزایش قیمت لوازم خانگی و محصولات شوینده، گفت: هر کالایی که درخواست افزایش قیمت دارد، مستندات خود را برای سازمان ارسال می‌کند. ابتدا دفاتر تخصصی وزارت صمت و وزارت جهاد کشاورزی این درخواست را بررسی می‌کنند و اگر تشخیص دادند که درست است، سازمان حمایت صورت‌های مالی را بررسی می‌کند. اگر مجوزی برای افزایش قیمت بگیرند می‌توانند قیمت‌های جدید را اعمال کنند. اما اگر مجوزی دریافت نکردند افزایش قیمت پذیرفته نیست.

وی با بیان اینکه محصولات شوینده و لوازم خانگی هنوز مجوزی برای افزایش قیمت دریافت نکرده‌اند، تصریح کرد: معاونت سرمایه‌ای سازمان حمایت واحدهای که بدون مجوز افزایش قیمت دادند را احضار کرده و به آن‌ها تذکر داده و این واحدها مکلف شدند قیمت‌ها را برگردانند.

فرهیدزاده در ادامه با بیان اینکه با توجه به برنامه قرارگاه با یک اقدام مشترک ذیل کمیته اقدام مشترک با همکاری تعزیرات و اتاق اصناف و وزارت جهاد تلاش داریم تا بازار را تنظیم کنیم و از ظرفیت بازرسان استفاده کنیم، تصریح کرد: با استفاده از ظرفیت‌های ارتباطی مانند سامانه ۱۲۴ شکایات مردم ثبت و اگر گران فروشی اتفاق افتاده اطلاع رسانی می‌شود. همچنین به دنبال ایجاد یک اپلیکشن برای ایجاد سامانه ۱۲۴ هستیم تا مردم شکایات خود را ثبت و پیگیری و قیمت‌ها را استعلام کنند. همچنین بحث نظارت به تامین و توزیع بستگی دارد و مشکلی در زمینه تامین وجود ندارد.

وی همچنین در جلسه قرارگاه تاکید کرد: با توجه به مصادف شدن ایام نوروز و ماه مبارک رمضان، بحث هماهنگی ذیل کمیته ملی اقدام مشترک است تا فرآیند مشترکی را حوزه نظارت پیش بگیریم.

وی با بیان اینکه بر اساس مصوبه‌ای قرار است سامانه شفافیت فروشگاهی ایجاد شود و مقرر شده ۲۰۰ هزار فروشگاه حتماً به این طرح بپیوندد.

به گفته این مقام مسئول حدود سه میلیون و ۸۰۰ هزار واحد تولیدی، صنفی و شرکت پخش در کشور وجود دارد، بنابراین برای بررسی این واحدها، باید از تمام ظرفیت‌های کشور استفاده شود.

وی با بیان اینکه تعدد بازرسی‌ها باعث هدر رفتن انرژی و اختلال در بحث بازرسی می‌شود، تصریح کرد: بنابراین باید یک مشی واحد در این خصوص داشته باشیم و از یک روش مناسب استفاده کنیم تا از تمام ظرفیت‌ها به‌درستی استفاده شود.

فرهید زاده همچنین گفت: ما اعتقادی به افزایش قرارگاه و افزایش بروکراسی نداریم و دوستانی که به اینجا دعوت شده‌اند، در واقع به همایش دعوت شده‌اند و بنای امروز این است که مشکلات برای دو ماه نوروز و ماه رمضان مطرح شود و تمرکز نیز روی همین موضوع است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه