English

مهاجرت تحصیلی به کانادا و مراحل آن

کانادا یکی از برترین کشور‌های جهان برای تحصیل است که سالانه تعداد زیادی دانشجو از سر تا سر دنیا می‌پذیرد. اخذ ویزای تحصیلی کانادا و تحصیل در دانشگاه‌های معتبر این کشور، هدف اصلی افرادیست که می‌خواهند آموزشی با کیفیت را تجربه کنند.

مهاجرت تحصیلی به کانادا و مراحل آن

به گزارش خبرگزاری موج، یکی از معیار‌های مهم در انتخاب دانشگاه‌های بین‌المللی، رتبه‌بندی جهانی و یا رنکینگ است. در رنکینگ دانشگاه‌های کانادا (QS) در سال ۲۰۲۱، تعداد زیادی از دانشگاه‌های این کشور رتبه‌های بالایی را به خود اختصاص داده‌اند. در واقع دستیابی آسان به اهداف تحصیلی، تجربه فرهنگ یا سبک جدید زندگی، رفاه اجتماعی، هزینه تحصیلی کمتر نسبت به سایر دانشگاه‌های بین‌المللی، دسترسی آسان به آموزش با کیفیت، یافتن دوستان جدید، گسترش شبکه ارتباطات کاری بین‌المللی و یادگیری یک زبان جدید باعث شده که دانشگاه‌های کشور کانادا مقصد برتر بسیاری از دانشجویان بین‌المللی شوند.

تحصیل در کانادا چه مزایای دارد؟

به طور کلی تحصیل در دانشگاه‌های کانادا مزایای ویژه‌ای برای دانشجویان دارد که عبارتند از:

· برخورداری از امنیت و رفاه اجتماعی

کشور کانادا یکی از امن‌ترین کشور‌های جهان به شمار می‌رود که آمار جرم و جنایت بسیار کمی دارد. 

· دو زبانه بودن کانادا

دوزبانه بودن دانشگاه‌های کانادا بستر مناسبی فراهم ساخته تا دانشجویان بتوانند به راحتی با استفاده از زبان‌های فرانسوی و انگلیسی با محیط خود ارتباط برقرار کرده و مهارت زبانی خود را تقویت کنند.

· تحصیل در دانشگاه‌های برتر کانادا

بیش از ۹7 دانشگاه برتر دنیا در کشور کانادا واقع شده‌اند که از لحاظ کیفیت آموزشی با دانشگاه‌های مطرح آمریکایی و انگلیسی رقابت می‌کنند. فرصت‌های شغلی موجود بعد از فارغ‌التحصیلی و همچنین کیفیت بالای آموزش از مزایای اصلی تحصیل در کاناداست. 

· جامعه چند فرهنگی

جامعه کانادا بافت قومی و فرهنگی متنوعی دارد که همین امر باعث شده دانشجویان بین‌المللی به راحتی بتوانند خود را با محیط تازه زندگی انطباق دهند.

· وجود فرصت‌های شغلی بعد از پایان تحصیل

تمامی فارغ‌التحصیلان دانشگاه کانادا می‌توانند بعد از اتمام تحصیلات مجوز کار در کانادا را دریافت کنند و از فرصت‌های شغلی موجود در این کشور استفاده کنند.

برای تحصیل در دانشگاه‌های کانادا چه شرایطی باید داشته باشیم؟

به طور کلی به منظور اخذ ویزای تحصیلی کانادا باید شرایط خاصی داشته باشید که عبارتند از:

· دارا بودن هزینه تحصیل در کانادا به مدت یکسال که شامل شهریه دانشگاه و هزینه زندگی در کانادا می‌شود.

· امکان ارائه گواهی تمکن مالی به سفارت

· دارا بودن مدرک آیلتس یا تافل مناسب با توجه به شرایط دانشگاه و یا شرکت در دوره‌های زبان دانشگاه مورد نظر

· شرط معدل ۱۲ برای کالج و ۱۳ به بالا برای دانشگاه

برای تحصیل در مدارس کانادا باید چه شرایطی داشته باشیم؟

تحصیل در مدارس کانادا شرایط برای ورود به دانشگاه‌های معتبر این کشور را هموار می‌سازد. بر اساس گزارش مؤسسات آموزش عالی کانادا، شانس اخذ ویزای تحصیلی کانادا برای آن دسته از متقاضیانی که فارغ التحصیل مدارس کشور کانادا هستند، به مراتب بیشتر از سایر دانش‌آموزان است.

برای تحصیل در مدارس کانادا به طور کلی نیاز به ارائه مدرک زبان فرانسه یا انگلیسی نیست و در صورت نیاز دوره‌های آمادگی زبان برای دانش‌آموزان بین‌المللی برگزار می‌شود. برای ثبت نام در مدارس کانادایی باید شرایط تحصیل در کانادا برای فرزندانتان مهیا باشد.

شرایط اخذ پذیرش ویزای تحصیلی کانادا برای مدارس عبارتند از:

·  داشتن حداقل سن ده سال

· تمکن مالی مناسب والدین به منظور پرداخت هزینه‌های زندگی و شهریه مدرسه دانش‌آموز در کانادا

· معرفی Custodian یا قیم در کانادا

هزینه تحصیل در کانادا چقدر است؟

در مقایسه با سایر کشور‌ها، هزینه مهاجرت تحصیلی به کانادا بسیار مقرون به صرفه و مناسب است. به طور میانگین سالانه باید بین ۱۵ هزار تا ۳۰ هزار دلار کانادا برای پرداخت شهریه دانشگاه و مخارج زندگی کنار بگذارید. البته این مقدار هزینه به طور میانگین است و با توجه به نوع دانشگاه، مقطع تحصیلی، رشته تحصیلی و شهر محل سکونت، هزینه تحصیل در کانادا متغیر است. در واقع هزینه تحصیل در کانادا بسته به دانشگاه، بسیار متفاوت است و رنج وسیعی را در بر می‌گیرد.

آیا می‌توانیم برای تحصیل در کانادا، بورسیه دریافت کنیم؟

سالیانه متقاضیان زیادی برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا به همراه بورسیه تحصیلی اقدام می‌کنند که به دلیل ظرفیت محدود بورسیه دانشگاه‌ها، همه موفق به اخذ آن نمی‌شوند. دانشجو باید شرایط کلی اخذ بورسیه را داشته باشد تا بتواند رضایت دانشگاه را جلب کند. شرایط دریافت بورسیه در ویزای تحصیلی کانادا به نوع بورسیه بستگی دارد.

 Scholarship یا بورسیه تحصیلی بر پایه شرایط معدل و سوابق تحصیلی متقاضی توسط شرکت‌های خصوصی، دانشگاه‌ها و یا منابع دولتی اعطا می‌شود که اصطلاحاً به این نوع بورسیه، فلوشیپ هم گفته می‌شود. به منظور اخذ اسکالرشیپ یا فلوشیپ، میانگین معدل دانشجو در مقاطع پیشین و یا آخرین مدرک تحصیلی، سوابق پژوهشی و فعالیت‌های تحقیقی و مدرک زبان اهمیت زیادی دارد. در واقع متقاضی باید برای اخذ بورسیه تحصیلی کانادا از صلاحیت‌های عمومی مانند میانگین معدل بالا، نمره مناسب زبان انگلیسی یا  GRE، مقاله و سوابق تحصیلی درخشانی برخوردار باشد.

برای مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل، چه مراحلی را باید طی کنیم؟

به منظور اخذ ویزای تحصیلی کانادا علاوه بر دارا بودن شرایط تحصیل در کانادا باید مراحل خاصی را انجام دهیم که عبارتند از:

· تکمیل فرم ارزیابی تحصیلی

· تکمیل مدارک تحصیلی و ترجمه آن‌ها

· اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه مورد نظر کانادا

· اقدام برای دریافت ویزای همراه ( در صورت داشتن)

چه مدارکی جهت دریافت ویزای تحصیلی کانادا لازم داریم؟

· اصل پاسپورت فعلی متقاضی به علاوه اسکن صفحات پاسپورت‌های قبلی متقاضی که ویزا‌ها و یا برچسب ویزا‌های قبلی در آن‌ها ثبت شده است.

· تمامی مدارک تحصیلی

· ترجمه و اصل آخرین مدرک تحصیلی + ترجمه و اصل ریز نمرات

·  گواهی تأییدیه  wes  

· توصیه نامه

· رزومه یا cv که توسط دانشجو برای ارائه به کالج یا دانشگاه نوشته می‌شود.

· انگیزه نامه یا sop که توسط دانشجو برای ارائه به کالج یا دانشگاه نوشته می‌شود.

· مدرک زبان با نمره مناسب (حداقل نمره زبان برای پذیرش تحصیلی در دانشگاه‌های کانادا متفاوت است)

پس از تحصیل در کانادا، می‌توانیم اقامت دائم کانادا را دریافت کنیم؟

پس از اتمام مدت تحصیل خود در کانادا، می‌توانید به واسطه روش‌های مهاجرتی استانی و فدرال، ویزای تحصیلی خود را تبدیل به اقامت دائم کانادا کنید.

به عنوان مثال: در صورتی که قصد داشته باشید پس از اتمام تحصیل از برنامه مهاجرتی تجربه کانادایی یا CEC برای اخذ اقامت دائم کانادا استفاده کنید، می‌بایست قبل از اقدام حتماً ۱۲ ماه سابقه کار در کانادا را داشته باشید.

 ابتدا ویزای کار بعد از تحصیل در کانادا (PGWP) بگیرید و سپس شروع به کار کنید. بعد از کسب ۱۲ ماه تجربه کار در کانادا در پایان سال اول می‌توانید از طریق سیستم اکسپرس اینتری برای برنامه مهاجرتی CEC کانادا اقدام کنید و ویزای تحصیلی خود را تبدیل به اقامت دائم کانادا کنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر