English

شناسایی تمامی معتادان مازندران

معاون سیاسی اجتماعی استاندار مازندران گفت: تمامی معتادان مازندران شناسایی می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری موج، علیرضا یونسی در نشست آموزشی، توجیهی سند چشم انداز پیشگیری از آسیب های اجتماعی سازمان بهزیستی که با حضور روسا، کارشناسان پیشگیری و سمن های سلامت روان اجتماعی در ساری برگزار شد، افزود: بیحسی و بی توجهی به افراد دردمند جامعه باید از بین برود و همه نسبت به آسیب های اجتماعی احساس مسئولیت داشته باشند. اگر به پدیده های اجتماعی توجه نشود تبدیل به آسیب و اگر به آسیب های اجتماعی نیز توجه نشود تبدیل به جرم و اگر به مجرمان توجه نشود تبدیل به بحران و فروپاشی اجتماعی می‌شود.

یونسی با بیان اینکه در سه ماهه اول امسال در مازندران، آمار طلاق هشت درصد کاهش یافت، اظهار کرد: برای کاهش طلاق، طرح جامع کاهش طلاق تدوین شد که در راستای اجرای آن جلسات مفصلی در همه شهرها برگزار می شود و سعی می شود یک فهم اجتماعی درباره این درد صورت گیرد.

وی با اشاره به طرح جامع مبارزه با مواد مخدر افزود: کمیته‌هایی در این موضوع شکل گرفت و در تمام شهرستان‌ها این جلسات با هدف کاهش ۵ درصدی اعتیاد و افزایش مانایی ۱۰ درصد از ترک اعتیاد مدنظر است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران با بیان اینکه نباید برخورد احساسی و عاطفی در آسیب های اجتماعی داشته باشیم، گفت: اکنون در معرض آسیب هستیم و نباید این حقایق را انکار کنیم و انکار حقیقت، درد را درمان نمی کند. مرکز رصد آسیب‌ها و مشکلات اجتماعی در مازندران ایجاد شد و در یک نظرسنجی مردم مازندران مشکلات جامعه را بیکاری، گرانی، تورم، فقر، مشکلات اقتصادی، تبعیض، بالا رفتن سن ازدواج و بدحجابی عنوان کردند.

یونسی عنوان کرد: بر اساس نظر سنجی، مردم راه حل مشکلات جامعه ایجاد شغل، کاهش تورم، تحقق عدالت، ارزان کردن اجناس و بهره گیری از مسئولان کارآمد بیان شده و نیروی انتظامی، خانواده، نیروهای نظامی، آموزش وپرورش، صدا و سیما و مراکز علمی را از جمله سازمان ها و نهادهایی دانستند که در کاهش آسیب ها میتوانند تاثیرگذار باشند.

معاون استاندار مازندران گفت: در مازندران در ۵ حوزه و آسیب اجتماعی از جمله پاکسازی محلات آلوده، کاهش فساد، طلاق و اعتیاد، برنامه‌ریزی، انجام شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر