English

سهامدار "ایرانسل" درخواست نهادهای ایرانی برای دسترسی به اطلاعات مشترکان را افشا کرد

MTN یک شرکت ارتباطات همراه چند ملیتی است که در سال ۱۹۹۴ تأسیس گردید و در حال حاضر در ۲۱ کشور آفریقایی و خاورمیانه‌ای فعالیت دارد.

سهامدار "ایرانسل" درخواست نهادهای ایرانی برای دسترسی به اطلاعات مشترکان را افشا کرد
به گزارش خبرگزاری موج، این کمپانی اخیرا به مناسبت 25 سالگی خود «گزارش شفافیت» منتشر کرده است و در بخشی از آن به بررسی وضعیت «ایرانسل» که 49 درصد از سهام آن را در اختیار دارد، پرداخته است.
در بخش مربوط به ایرانسل این گزارش، گفته شده که ام‌تی‌ان از سال 2006 در ایران معرفی شد و همراه با سرمایه‌گذاری مشترک توانست به حدود 46.8 میلیون مشترک از طریق ایرانسل دست یابد.
در این گزارش ضمن اشاره به چارچوب‌های قانونی موجود در ایران نظیر قانون اساسی، قوانین جرایم سایبری، تجارت الکترونیکی، حریم خصوصی و آیین دادرسی کیفری، به تعداد درخواست‌های نهادهای ایرانی از شرکت ایرانسل در سال 2019 پرداخته شده است.
نهادهای قانونی که در این گزارش اسم برده شده «قوه قضاییه» و «سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی» وابسته به وزارت ارتباطات بوده‌اند.
در ادامه میزان هر کدام از این درخواست‌ها آمده است:
• 77109 درخواست برای افشای اطلاعات مکانی (جفرافیایی) مشترکان ایرانسل
• 77440 درخواست در پی تحقیقات جنایی
• 69730 درخواست برای قطع خدمات و سرویس‌های مشترکان ایرانسل
گروه MTN گفته است که این نخستین گزارش شفافیت ما است که برای ایجاد درکی درست از محیط کاری، ریسک‌ها و همچنین با رویکرد حقوق بشر دیجیتال منتشر شده است.
ایرانسل
آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

وب گردی