سرخط خبرها
  • مهدی مهدوی‌کیا و جرج وه‌آ در ورزشگاه دیدار ایران و بلژیک
  • تایوان؛ غول هوش مصنوعی جهان
  • از میناب تا جام جهانی؛ حضور کودکان میناب روی سکوهای جام جهانی
  • اهدای پرچم گنبد حرم مطهر حسینی، برای تکریم و بدرقه پیکر رهبر شهید
  • وزیر اقتصاد: مبلغ کالابرگ دهک‌های پایین حتما متناسب با تورم افزایش می‌یابد
  • حمایت هوادار مکزیکی از تیم ملی ایران در ورزشگاه سوفای لس آنجلس
  • وزیر اقتصاد: افزایش رقم قیمت کالا برگ ویژه ۶ دهک پایین جامعه
  • انهدام مهمات عمل نکرده دشمن در بندرعباس
  • عصبانیت ترامپ از نتانیاهو
  • عضو کمیسیون کشاورزی: قیمت آب افزایش می‌یابد
  • آینده ونس به صلح با ایران گره خورد
  • سرمربی بلژیک: برای شکست دادن ایران باید با صد درصد توان‌مان بازی کنیم
  • دریای مازندران تا سه‌شنبه تعطیل شد

با استفاده از علف سوخت هیدروژن تولید می شود

دانشمندان دانشگاه کاردیف و دانشگاه کوینز موفق شدند با استفاده از علف بوریا، سوخت هیدروژن تولید کنند.

NzvAgNEmfrYK

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از گیزمگ، با این دستاورد می‌توان امیدوار بود که در آینده چمن‌های سبز بتوانند منبع خوبی برای تامین نیرو در زمین باشند.

هیدروژن از مدت‌ها پیش به عنوان جایگزین نویدبخشی برای سوخت‌های فسیلی شناخته شده چرا که از محتوای انرژی بالایی برخوردار بوده و گاز گلخانه‌ای نیز تولید نمی‌کند. البته منابع تولیدکننده این سوخت بسیار پرهزینه هستند و کربن تولید می‌کنند.

از این رو دانشمندان به دنبال منابع ارزان‌تر و پاک‌تر هستند که این منابع در کف اقیانوس، درون فاضلاب و حتی درون علف‌های سبز وجود دارند. علف بوریا در همه قاره‌ها به جز قطب جنوب وجود دارد و می‌تواند منبع خوبی برای این سوخت پاک باشد.

یکی از روش‌های احتمالی که دانشمندان با آن به دنبال تولید بهینه هیدروژن هستند، تمرکز بر سلولز است که ماده ارگانیک کلیدی ساختار دیواره سلول گیاهان سبز محسوب می‌شود. آنها به بررسی این امر پرداختند که چطور می‌توان سلولز را با کمک نور خورشید و یک کاتالست در فرآیندی موسوم به فتوسنتز به هیدروژن تبدیل کرد.

محققان در آزمایشات خود از سه کاتالیست فلزی پالادیوم، طلا و نیکل استفاده کردند. نیکل از جذابیت بیشتری برای دانشمندان برخوردار است زیرا میزان زیادی از آن در زمین وجود داشته و همچنین ماده ارزانی است. آن‌ها در یک ظرف سه کاتالیست را با سلولز ترکیب کرده و در زیر چراغ رومیزی قرار دادند و گاز آن را هر ۳۰ دقیقه برای مشاهده میزان هیدروژن تولید شده بررسی می‌کردند.

این آزمایش سپس با استفاده از علف بوریا تکرار شد. محققان می‌گویند با این روش می‌توان مقادیر قابل توجهی از هیدروژن را بدست آورد.

این یافته‌ها در مجلهProceedings of the Royal Society Aمنتشر شده است.

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه