English

همکاری مشترک ایران و بلاروس در حوزه آموزش پزشکی توسعه می یابد

قائم مقام معاون آموزشی وزارت بهداشت از توسعه همکاری مشترک با کشور بلاروس در حوزه آموزش علوم پزشکی و سایر حوزه‌های سلامت خبر داد.

همکاری مشترک ایران و بلاروس در حوزه آموزش پزشکی توسعه می یابد

به گزارش خبرگزاری موج، در دیدار دکتر حمید اکبری با وزیر بهداشت کشور بلاروس که در مینسک پایتخت این کشور صورت گرفت دو طرف بر توسعه همکاری‌های دو جانبه در زمینه های مختلف تاکید کردند.

اکبری ضمن تسلیم دعوت نامه کتبی دکتر سید حسن هاشمی وزیر بهداشت کشورمان به وزیر بهداشت کشور بلاروس از وی دعوت به عمل آورد تا با حضور در ایران با توانمندی‌های علمی، آموزشی، درمانی، دارویی و بهداشتی کشورمان بیشتر آشنا شده و زمینه توسعه همکاریهای همه جانبه در حوزه بهداشت و درمان بین دو کشور فراهم شود.

قائم مقام معاون آموزشی وزارت بهداشت به دستاوردهای آموزش پزشکی کشور طی دهه های اخیر اشاره کرد و گفت: کشور ما در برخی زمینه ها از جمله نانوفناوری، بیوتکنولوژی، سلول های بنیادی و غیره به رتبه خوبی در سطح بین المللی دست یافته است.

اکبری از دیگر دستاوردهای علمی کشور در منطقه و جهان از جمله تعداد مقالات علمی منتشر شده سخن گفت و اظهار داشت: بی شک برای بهبود وضعیت علمی و همچنین پاسخگویی به نیازهای ملی و منطقه ای لازم است تا آموزش علوم پزشکی کشور به عنوان بخش زیربنایی نظام سلامت ارتقاء یابد.

وی به رویکرد جدید دولت جمهوری اسلامی ایران در حوزه آموزش علوم پزشکی اشاره کرد و گفت: در این راستا تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی کشور تدوین شده و در سطح ملی در دست اجرا است.

قائم مقام معاون آموزشی وزارت بهداشت اجرای این برنامه‌ها را زمینه ساز تحولی چشمگیر در آموزش علوم پزشکی و بالطبع آن نظام سلامت برشمرد و بیان کرد: توسعه بین‌المللی آموزش علوم پزشکی از محورهای مهم این برنامه‌ها است.

وی گفت: ظرفیت‌های بی شماری در کشور ایران برای همکاری با دیگر کشورها در سطح جهان وجود دارد و امیدواریم به زودی شاهد همکاری مشترک با کشورهای مختلف خصوصا کشور بلاروس در حوزه آموزش علوم پزشکی و سایر حوزه‌های سلامت کشور باشیم.

وزیر بهداشت کشور بلاروس ضمن استقبال از دعوت وزیر بهداشت کشورمان با اعلام اینکه به زودی جهت توسعه همکاری های بیشتر به کشورمان سفر خواهد کرد به توانمندی‌های علمی جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد.

وی در پایان گفت: زمینه‌های بسیار خوبی برای همکاری دو کشور در حوزه علوم پزشکی وجود دارد و باتوجه به شباهت زیاد در سیستم آموزش علوم پزشکی دو کشور می توان از تجربیات و پتانسیل های موجود بهره برداری مناسبی به عمل آید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه