English

رکورد ذخیره سازی اطلاعات در دی ان ای شکسته شد

محققان مایکروسافت و دانشگاه واشنگتن با همکاری یکدیگر رکوردی تاریخی را ثبت کرده و ۲۰۰ مگابایت داده را روی رشته های مصنوعی دی ان ای ذخیره کردند.

رکورد ذخیره سازی اطلاعات در دی ان ای شکسته شد

به گزارش خبرگزاری موج، این اطلاعات در مرحله اول روی دی ان ای های مصنوعی به صورت رمز درآمد و سپس با موفقیت رمزگشایی شد. انجام موفقیت آمیز این فرایند در کنار ذخیره سازی این حجم قابل توجه از اطلاعات در نوع خود جالب توجه است.

داگلاس کارمین یکی از همکاران این طرح می گوید: فضایی که این اطلاعات پس از رمزگذاری اشغال کرده بسیار کمتر از نوک یک مداد است. اطلاعاتی که به این شکل ذخیره می شوند نیمه عمری به اندازه ۵۰۰ سال دارند و لذا زمان ماندگاری آنها نیز در نوع خود جالب توجه است.

این دستاورد یک نقطه عطف مهم تلقی می شود و کارشناسان می گویند از این طریق می توان کل اطلاعات عمومی موجود در اینترنت را رمزگذاری کرد و سپس آنها را در فضایی به اندازه یک جعبه کفش نگهداری نمود.

از جمله اطلاعاتی که در قالب این آزمایش بر روی یک دی ان ای مصنوعی ذخیره سازی شده اند می توان به تصاویر هنری، فایل های ویدئویی و موسیقی حجیم، اعلامیه جهانی حقوق بشر به بیش از صد زبان زنده دنیا، صد کتاب و… اشاره کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه