English

عکس های گوشی به عکس های حرفه ای با هوش مصنوعی تبدیل می شود

محققان راهی را برای استفاده از شبکه های عصبی هوش مصنوعی به منظور تبدیل عکس های بی کیفیت گوشی های هوشمند به عکس های باکیفیت یافته اند.

عکس های گوشی به عکس های حرفه ای با هوش مصنوعی تبدیل می شود

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از تک نیوز ورلد، با استفاده از این روش عکس های عادی که با دوربین های گوشی های تلفن همراه گرفته شده اند، به گونه ای تغییر پیدا می کنند که تصور شود تصاویر یادشده با دوربین های باکیفیت و حرفه ای عکاسی تهیه شده اند.

ارتقای کنتراست تصاویر از جمله دیگر مزایای فناوری هوش مصنوعی 

محققان دانشگاه ETH Zurich در سوئیس می گویند این فناوری هوش مصنوعی تا بدان حد قدرتمند است که می تواند جزئیات نه چندان قابل تشخیص را در عکس های موبایلی برجسته کند. ارتقای کنتراست تصاویر از جمله دیگر مزایای استفاده از این فناوری است.

شبکه عصبی هوش مصنوعی مورد استفاده به این منظور GAN نام دارد و متشکل از الگوریتم های جدیدی است که برای ارتقای کیفیت عکس ها و حتی ویدئوهای بی کیفیت قابل استفاده خواهند بود.

اعضای این گروه تحقیقاتی می گویند GAN به شکلی متن باز طراحی شده و لذا افراد می توانند با تغییر الگوریتم ها، آن را ارتقا بخشند. محققان به منظور ارتقای GAN مجموعه ای از تصاویر باکیفیت و عادی را برای بررسی در اختیار آن گذاشته اند و این شبکه عصبی با بررسی مشابهت های عکسهای عادی و باکیفیت می تواند از اطلاعاتی که در اختیار دارد برای بهینه سازی و بازسازی عکس های بی کیفیت استفاده کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه