English

حمایت ۲۲۱ میلیارد ریالی صحا از شرکت‌های مستقر در پارک‌های فناوری

مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک (صحا) از حمایت 221 میلیارد ریالی صحا از شرکت‌های مستقر در پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد سراسر کشور طی سال‌های 1394 و 1395 خبر داد.

حمایت 221 میلیارد ریالی صحا از شرکت‌های مستقر در پارک‌های فناوری

به گزارش خبرگزاری موج، دکتر علی وحدت در نشست مشترک با معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری که در محل ساختمان وزارت علوم برگزار شد، با اشاره به عملکرد صحا در دولت یازدهم گفت: صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک (صحا) در دولت یازدهم توانسته بیش از 2 هزار میلیارد ریال تسهیلات مالی در قالب 323 قرارداد نمونه‌سازی، تولید نیمه صنعتی و صنعتی، تحقیق و توسعه در حوزه الکترونیک، فناوری اطلاعات، اتوماسیون و IT به فعالان صنایع الکترونیک اعطا کند، به‌طوری‌که این آمار در سال‌های 1394 و 1395 بیش از 80 درصد مجموع فعالیت صندوق بوده است.

وی ادامه داد: این آمار، رشد بیش از 130 درصدی اعطای تسهیلات مالی صحا به شرکت‌های صنایع الکترونیک در دولت یازدهم نسبت به مجموع سال‌های قبل از آن را نشان می‌دهد.

دکتر وحدت با بیان اینکه ضمانت‌نامه‌های صحا به عنوان یکی از ماموریت‌های اصلی صندوق بر اساس آخرین مصوبه هیات دولت در آیین‌نامه تضمین معاملات دولتی، جزء تضامین معتبر قلمداد می‌شود، افزود: در این زمینه، آمار عملکرد صندوق در حوزه ضمانت‌نامه‌های پیمان حاکی از رشد 200 درصدی صدور ضمانت‌نامه‌های صحا در دولت یازدهم نسبت به قبل از آن است.

دکتر وحدت تصریح کرد: صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک (صحا) بیش از 778 میلیارد ریال ضمانت‌نامه پیمان برای شرکت‌های صنایع الکترونیک در دولت یازدهم صادر کرد. عملکرد صحا در سال‌های 1394 و 1395 در صدور ضمانت‌نامه 3 برابر کل فعالیت صندوق در همه سال‌های قبل آن بوده است. همچنین آمار ضمانت‌نامه در سال 95 رشد 100 درصدی را نسبت به سال 94 نشان می‌دهد؛ به طوری‌که در سال گذشته با صدور حدود 500 میلیارد ریال ضمانت‌نامه (صرفا ضمانت‌نامه پیمان) امکان عقد حدود 3000 میلیارد ریال قرارداد برای فعالان صنعت الکترونیک حاصل شده است.

وی با اشاره به حمایت جدی صحا از شرکت‌های مستقر در پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد سراسر کشور در قالب تفاهم‌نامه منعقد شده با معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم، خاطرنشان کرد: در مجموع دو سال گذشته حمایت از 98 شرکت از پارک‌ها و مراکز رشد به ارزش 221 میلیارد ریال در صندوق مصوب شده است.

به گفته مدیرعامل صحا در سال 95 تعداد تسهیلات اعطایی به شرکت‌های پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد، 2 برابر و مبلغ تسهیلات اعطایی 1.5 برابر نسبت به سال 94 شده است.

بر اساس اعلام روابط عمومی صحا، وی با بیان اینکه تسهیلات اعطایی به شرکت‌های مستقر در پارک‌ها و مراکز رشد از کل تسهیلات صحا در سال 95، از نظر تعداد سهم 30 درصدی و از نظر مبلغی دارای سهم 16 درصدی بوده است، گفت: البته در سال 95 سهم ریالی تسهیلات اعطایی به پارک‌ها و مراکز رشد از مجموع تسهیلات اعطایی صحا، بیش از 2 برابر و سهم تعدادی حدود 3 برابر نسبت به سال 94 افزایش داشته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه