English

اولین جشنواره تولید محتوای دیجیتال ایران برگزار شد

اولین جشنواره دائمی تولید محتوای دیجیتال صبح امروز با حضور ۳۳ تیم از دانشجویان مقطع دکتری و اساتید در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.

اولین جشنواره تولید محتوای دیجیتال ایران برگزار شد

به گزارش خبرگزاری موج، امیر حسین اسدی، دبیر نخستین جشنواره تولید محتوای دیجیتال در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ما در کشور سرویس‌های الکترونیک، اپلیکیشن و بازی داریم اما ضعف عمده آن‌ها این است که سناریو ندارند و مخاطب شناسی نشده‌اند، لذا در چرخه تولید یک اپلیکیشن و بازی، اصل اول ایده پردازی وسپس طراحی سناریو و الگوریتم خوب است وفاز بعدی آن محتوا است و بعد از اینکه این مراحل انجام شد وارد فرایند تولید می‌شود.

وی ادامه داد: اما در کشور ما اول نرم‌افزار تولید شده و سپس محتوای آن بررسی می‌شود. با بررسی های انجام شده دیدیم در آسیا دو کشور تایلند و رژیم صهیونیستی یک شبه ماراتن برگزار کرده اند که این ماراتن به عنوان اولین ماراتن در خاورمیانه محسوب می‌شود.

اسدی اضافه کرد هدف ما از برگزاری ماراتن این است که فرایند تولید اپلیکیشن و بازی را بر طبق محتوای دیجیتال گسترش دهیم و خلاقان کشور را که می‌توانند سناریوی خوبی بنویسند و ایده پردازی کنند به تیم های فنی وصل کنیم. ما در قسمت فنی و نرم‌افزار رشد کرده‌ایم اما در حوزه محتوا ضعف داریم و این ماراتن به دنبال این است که این چرخه را تکمیل کند یعنی در حوزه تولید محتوای دیجیتال، سناریو نویسی و الگوریتم نویسی از جنس محتوای دیجیتال استعداد یابی کند.

دبیر نخستین جشنواره تولید محتوای دیجیتال بیان کرد: با فراخوان سال گذشته ۲۰۰ تیم در این جشنواره شرکت کرده اند. پس از داوری و غربالگری اولیه ۳۳ تیم انتخاب شدند وبه مرحله نهایی رسیدند.

وی با بیان اینکه محور های این ماراتن شامل‌ «کارافرینی واقتصاد دانش بنیان»، «سبک زندگی»، «فرهنگ و جامعه» است، ادامه داد: در راستای این ماراتن۶۰ چالش‌ جامعه بررسی شد. برای مثال در حوزه فرهنگ و جامعه موضوعاتی از قبیل «دریاچه ارومیه»، «یوزپلنگ ایرانی» و «زبان فارسی» به عنوان چالش در نظر گرفته شد. در حوزه کارافرینی نیز «فرهنگ سازی کارآفرینی ویژه کودک و نوجوان» را به عنوان چالش در نظر گرفتیم.

دبیر نخستین جشنواره تولید محتوای دیجیتال با بیان اینکه موضوعات این ۶۰ چالش به صورت قرعه کشی به تیم ها ارائه شده و قرار است تیم ها تا آخر امروز در حوزه این چالش‌ها ایده پردازی کنند و یک الگوریتم اپلیکیشن موبایل یا سناریوی بازی رایانه‌ای یا یک نقشه مبتنی بر محتوای وب سایت طراحی کنند. ادامه داد: تا پایان امروز ۳۳ الگوریتم اپلیکیشن موبایل یا ۳۳ بازی یارانه‌ای یا ۳۳ نقشه سایت اینترنتی بامحتوا، خواهیم داشت.

وی تاکید کرد: فرایند داوری یک هفته طول ‌می‌کشد و اختتامیه این ماراتن نیز ۱۵ شهریور ماه برگزار می شود و از ۱۰ تیم برگزیده تقدیر می‌شود. سپس با سرمایه‌گذار و تیم‌های فنی هماهنگ شده و قرار است فرآیند دانش بنیان شدن محصول آن‌ها نیز تسریع شود. همچنین ۲۳ تیم باقی مانده به تیم های فنی وصل می‌شود که در صورت جلب نظر سرمایه گذار، به سرمایه گذار معرفی می‌شوند.

اسدی در پایان با بیان اینکه محتوای دیجیتال امسال یکی از اجزای اقتصاد مقاومتی شناخته شده است، خاطرنشان کرد: در راستای بحثاستعدادیابی دانشگاه صنعتی شریف برای کل شرکت کنندگان دوره آموزشی در نظر گرفته و ۲۰۰ تیم را آموزش خواهد داد. همچنین مرحله دوم ماراتن که مرحله تخصصی است، آذر ماه امسال برگزار می‌شود و ۲۰۰ تیم همراه با تیم‌های جدید پس از گذراندن فرایند غربالگری و مرحله داوری در ماراتن دوم قرار می‌گیرند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه