English

هواشناسی؛

وقوع گرد و خاک و فعالیت سامانه بارشی برای خوزستان پیش بینی کرد

مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: در ساعات آینده در برخی نقاط استان شاهد وقوع گرد و خاک محلی و موقتی به دلیل وزش باد‌های متوسط و تندباد‌های لحظه‌ای خواهیم بود.

 وقوع گرد و خاک و فعالیت سامانه بارشی برای خوزستان پیش بینی کرد
به گزارش خبرگزاری موج خوزستان

، محمد سبزه زاری گفت: براساس آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی امروز جوِ استان آرام و پایدار و به تدریج با افزایش ابر همراه است.

وی افزود: از بعدازظهر امروز برای بخش‌های از غرب و جنوبِ غرب به سبب وزش باد‌های متوسط و تندباد‌های لحظه‌ای احتمال خیزش گردوخاک محلی و موقتی وجود دارد.

سبزه زاری ادامه داد: از امشب به تدریج سامانه بارشی از مرز‌های غربی وارد استان خواهد شد و تا اواخر شنبه در اغلب مناطق استان سبب رگبار و رعدوبرق، وزش باد متوسط تا شدید، ریزش تگرگ در برخی مناطق، کاهش دما و احتمالِ بارش برف در ارتفاعات خواهد شد.

مدیر کل هواشناسی خوزستان اضافه کرد: بیشترین حجم و شدت بارش‌ها برای بخش‌هایی غربی و شرقی در روز جمعه و برای مناطق شرقی و شمالی در روز شنبه پیش بینی می‌شود و در بقیه مناطق نیز بارش‌ها به صورت پراکنده رخ خواهد داد.

وی با بیان اینکه دمای روزانه فردا حدود ۲ الی ۴ درجه کاهش می‌یابد و سپس تا دوشنبه روند افزایش نسبی دارد، اضافه کرد: شمال خلیج فارس از بعد از ظهر امروز تا شنبه مواج و متلاطم، گاهی همراه با رگبار و رعدوبرق خواهد بود.  

به گفته سبزه زاری؛ در شبانه روز اخیر بهبهان با ۲۸.۵ و ایذه با ۳.۶ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان گزارش شده اند و در این مدت اهواز به بیشینه دمای ۲۷.۵ و کمینه دمای ۱۱.۸ درجه سانتیگراد رسیده است

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه