English

سرطان درمان شد/کشف روش درمان بیماری سرطان با تلاش محققان بهبهانی

مدیر آموزش و تحقیقات معاونت آموزش، تحقیقات و دانشجویی فرهنگی دانشکده علوم پزشکی بهبهان گفت: دانشکده علوم پزشکی بهبهان و دانشگاه های TUM و LMU مونیخ آلمان، با همکاری مشترک به روشی نوین برای کشتن سلول‌های سرطانی دست یافتند.

سرطان درمان شد/کشف روش درمان بیماری سرطان با تلاش محققان بهبهانی
به گزارش خبرگزاری موج خوزستان

 به نقل از روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی بهبهان دکتر وحید زارع زاده روز یکشنبه در تشریح این دستاورد بیان کرد: محققان آلمانی روش جدیدی برای تقویت سلول‌های کشنده طبیعی NK کشف کرده‌اند؛ این سلول‌ها جزیی از سیستم ایمنی ذاتی بدن بوده و وظیفه مبارزه با سلول های سرطانی را بر عهده دارند؛ با این حال، این سلول‌ها نیز همواره در حال تکامل مکانیسم‌هایی برای فرار از سیستم ایمنی بدن هستند.

عضو هیات علمی دانشکده علوم پزشکی بهبهان و مسئول بخش محاسباتی این مطالعه ادامه داد: در این مطالعه، از خود سلول‌های سرطانی برای تقویت سلول‌های NK استفاده که این امر باعث چند برابر شدن قدرت کشندگی سلول‌های NK شد.

وی افزود: در دانشکده علوم پزشکی بهبهان با استفاده از محاسبات مولکولی و کامپیوتری، به بررسی و تحلیل مکانیسم‌های مولکولی این روش نوین پرداختیم که نتایج این تحقیق ارزشمند در ژورنال فاخر advancedscience با ضریب تاثیر ۱۵.۱ به چاپ رسیده است.

زارع زاده با اشاره به سابقه درخشان دانشکده علوم پزشکی بهبهان در زمینه مبارزه با سرطان توضیح داد: این نخستین بار نیست که در این دانشکده، تحقیقات ارزشمندی در زمینه مبارزه با سرطان به ثمر می‌رسد پیش از این نیز چندین مقاله معتبر در ژورنال‌های بین المللی به چاپ رسیده است.

عضو هیئت علمی دانشکده علوم پزشکی بهبهان با تاکید بر ضرورت توسعه زیرساخت‌های تحقیقاتی در حوزه سرطان، گفت: با حمایت خیرین و خانواده معرفی و نماینده آنها عبدالحسین بیانی، زیرساخت خوبی برای درمان سرطان در دانشکده علوم پزشکی بهبهان در حال آماده شدن است که با توجه به این مهم و وجود دانش پژوهشی مناسب و همچنین حضور اعضای هیات علمی و محققان جوان و توانمند در این دانشکده، اکنون نیازمند فراهم شدن زمینه‌های زیرساختی همچون راه‌اندازی یک مرکز تحقیقات سرطان و حمایت‌های مورد نیاز از این تحقیقات در شهرستان هستیم.

بر اساس این گزارش، معاونت‌های دانشکده علوم پزشکی بهبهان شامل توسعه مدیریت منابع و برنامه ریزی، درمان، بهداشت و آموزش، تحقیقات و دانشجویی فرهنگی است.

بیمارستان های تابعه شامل دکتر مصطفی شهیدزاده، زنان و زایمان فریده بهبهانی، شهید اشرفی اصفهانی آغاجری، حضرت ولیعصر (عج) بهبهان، بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی قلب فاطمه الزهرا (س) بهبهان و شهدای تشان است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه