English

ورزشگاه شهید مجدیان بعد از ۲۱ سال در دهه فجر افتتاح میشود / او توانست!

رئیس اداره ورزش و جوانان دزفول با اشاره به اقدامات انجام شده برای تکمیل ورزشگاه شهید مجدیان دزفول گفت: این ورزشگاه بالاخره بعد از ۲۱ سال انتظار آماده بهره برداری در دهه مبارک فجر است.

ورزشگاه شهید مجدیان بعد از ۲۱ سال در دهه فجر افتتاح میشود / او توانست!
به گزارش خبرگزاری موج خوزستان

،خادمعلی تهذیبی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان دزفول روز یکشنبه در گفت‌و‌گویی رسانه‌ای بیان کرد: طرح بازسازی و تکمیل ورزشگاه شهید مجدیان با کمک پنج شرکت پیمانکاری با اعتباری افزون بر ۳۵۰ میلیارد ریال طی سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ شتاب گرفت و آماده بهره برداری است.

وی با بیان اینکه طرح بازسازی این ورزشگاه ۲۱ سال قبل آغاز شد، ادامه داد: این طرح در مدت ۱۹ سال ۶۵ درصد و در ۲ سال اخیر ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

رئیس اداره ورزش و جوانان دزفول گفت: یک تفکرِ اشتباه مدیریتی در سال ۱۳۸۱ مبنی بر تخریب ورزشگاه شهید مجدیان دزفول و اجبار مسئولان بالادستی به تخصیص اعتبار برای احداث ورزشگاهی بزرگتر و مجهزتر رقم خورد به فاجعه‌ای تبدیل شد که حل آن ۲۱ سال به طول انجامید.

وی افزود: یک رئیس جمهور، چندین وزیر و ۱۰ها معاون وزیر و مسئولان محلی از طرح بازدید کردند و وعده دادند ولی اقدام چندانی نشد و تنها ورزشگاه بزرگ شمال خوزستان، غیرقابل استفاده ماند.

تهذیبی اظهارکرد: بنده با پیشنهاد سید احمد آوایی نماینده شهرستان دزفول در مجلس شورای اسلامی در سال ۱۴۰۰ از تهران به دزفول مامور شدم و با توجه به تجربه کاری در ستاد وزارت، اداره کل و چند شهرستان، طرح بازسازی ورزشگاه مجدیان را با پیشرفت ساختمانی ۶۵ درصد و مالی ۳۵ درصد تحویل گرفتم و تکمیل آن را در دستور کار قرار دادم.

ورزشگاه مجدیان دزفول

وی با بیان اینکه این طرح در زمان تحویل فقط اسکلت و نما داشت که مستندات آن نیز موجود است، افزود: تمام ظرفیت‌های موجود برای تکمیل این طرح نظیر نماینده شهرستان برای اخذ اعتبار از نفت و سازمان هدفمندی یارانه‌ها استفاده شد.

رئیس اداره ورزش و جوانان دزفول برگزاری نشست‌های متعدد از اهواز تا تهران برای رفع مشکلات پیش روی تکمیل این طرح را یادآور شد و گفت: برای اخذ اعتبار ملی وزارتی از ظرفیت بنی تمیم مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان و برای فرآیند اجرای طرح از مجموعه حوزه مالی و معاونت عمرانی اداره کل ورزش و جوانان خوزستان و همچنین فرمانداری ویژه دزفول استفاده شد.

وی افزود: این طرح با خلاقیت، شجاعت، ارتباطات و مدیریت حلقه زنجیره تامین و اجرای طرح پیش رفت تا ۲۱ سال چشم انتظاری مردم شهرستان دزفول پایان یابد.

ورزشگاه مجدیان دزفول

ورزشگاه مجدیان دزفول بعد از ۲۱ سال در دهه فجر امسال آماده بهره برداری است

تهذیبی اظهارکرد: پنج شرکت پیمانکاری در طول سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به صورت همزمان در ساختمان جایگاه و چمن شماره یک ورزشگاه شهید مجدیان دزفول به صورت مستقیم و چندین شرکت به صورت کنسرسیوم فعال بوده‌اند تا تابوی این طرح بعد از ۲۱ سال شکسته شود.

وی با بیان اینکه مجموعه‌ای از معضلات و مشکلات طرح بازسازی ورزشگاه شهید مجدیان را احاطه کرده بود، افزود: وعده تکمیل توسط یک رئیس جمهور، چند وزیر و ۱۰ها معاون وزیر و مسئول محلی بر زمین مانده و موضوع نفس گیرتر از تصورات بود.

رئیس اداره ورزش و جوانان دزفول گفت: مطالبات پیمانکاران قبلی و تعدیل ناشی از تاخیر، اعتبارهای جدید را می‌بلعید و بیم آن می‌رفت که همچون سال‌های ۸۲ تا ۸۹ به دلیل اختلاف‌های کارفرما و پیمانکار کار به محاکم قضایی کشیده و طرح تعطیل شود.

وی افزود: نقشه استادیوم قدیمی بود و تعدد پیمانکاران در ۲ دهه اخیر، سطح کار را از یک طرح جدید به یک کار تعمیراتی تبدیل کرده بود چراکه استاندار وقت، اعتقادی به بهره گیری از ظرفیت قانونی ترک تشریفات برای تکمیل نداشت و نشست‌های بنده، آوایی نماینده دزفول و بنی تمیم مدیرکل ورزش و جوانان با وی نتیجه‌ای نداشت.

تهذیبی اضافه کرد: برگزاری مناقصه جدید باعث از دست رفتن زمان، افزایش قیمت‌ها، تحمیل هزینه‌های چند باره تجهیز کارگاه و ضرائب به پروژه می‌شد ضمن اینکه مشکلات فراوان ناشی از همپوشانی فعالیت‌های عمرانی پیمانکاران قبلی و آتی به همراه محدودیت در آیتم‌های ستاره دار از قبیل آسانسور، شوفاژ، تاسیسات و مبلمان VIP بوجود می‌آمد.

وی گفت: اتمام این طرح هم به پول نیاز داشت و هم به قرارداد، زمان هم به اندازه کافی طرح را فرسوده کرده بود و تسریع در امور اولویت داشت ولی از همه اینها حیاتی تر برای تکمیل این طرح نیاز به شجاعت، خلاقیت و کارگروهی بود.

رئیس اداره ورزش و جوانان دزفول با اشاره به مشکلات پیش آمده برای تکمیل این طرح در ۲ سال اخیر اظهارکرد: اوایل سال ۱۴۰۱ طی نشست بنده و نماینده شهرستان با حاجتی مدیرعامل سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، ۶۰ میلیارد ریال اعتبار اخذ و ابلاغ آن به خوزستان صادر شد ولی بعد از ابلاغ متوجه شدیم ذیحسابی اداره کل براساس قانون نمی‌تواند مناقصه برگزار کند چراکه ابتدا می‌بایست مطالبات پیمانکاران قبلی تسویه و سپس مناقصه برگزار می‌شد.

وی افزود: برای رفع این مشکل پیشنهاد دادم عنوان ابلاغ اعتبار از تکمیل مجدیان به فاز ۲ و یا فاز نهایی تغییر کند که مورد موافقت قرار گرفت ولی باز مشکل داشتیم زیرا سازمان هدفمندی یارانه‌ها به دلیل تغییر دهک‌های مردم و مراجعه ارباب رجوع، بسیار شلوغ بود.

تهذیبی گفت: با توجه به اینکه مناقصه طرح برگزار شده بود فقط سه روز برای تغییر عنوان ابلاغ اعتبار، زمان داشتیم که اگر کار در این زمان کار انجام نمی‌شد ماه‌ها عقب می‌افتادیم درنهایت با پیگیری فراوان عنوان ابلاغ اعتبار تغییر کرد و در ثانیه‌های آخر به دست ذیحسابی رسید.

وی با بیان اینکه تمام اعتبارات با نظر مساعد کیومرث هاشمی مقام عالی وزارت ورزش و جوانان تامین، تصویب و تخصیص یافت، ادامه داد: پیمانکار قبلی در سال ۱۳۹۶ بخش کمی از صندلی سکوها را تهیه کرده بود که جای تعجب داشت؛ برای ساختمانی که تا اتمام، افزون بر ۳۵ درصد عملیات ساختمانی داشت، صندلی و به میزان کم خریداری شده بود.

رئیس اداره ورزش و جوانان دزفول اظهارکرد: برای تهیه مابقی صندلی‌ها به کارخانه تولید کننده صندلی‌های موجود مراجعه کردیم ولی عنوان کرد این مدل منسوخ شده و دیگر مشابه آن تولید نمی‌شود که با پیگیری و ابتکار این مشکل نیز برطرف شد.

ورزشگاه مجدیان دزفول

اقدامات عمرانی ۲ سال اخیر در ورزشگاه مجدیان دزفول

تهذیبی زیرسازی و موزاییک کاری کف همه طبقات و سالن های زیر جایگاه(۲ بال چپ و راست)، سفید کاری و رنگ آمیزی دیوارها و نصب سقف کاذب همه طبقات را از جمله اقدامات عمرانی پیمانکاران جایگاه و چمن شماره یک ورزشگاه مجدیان در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ عنوان و بیان کرد: خرید و نصب دستگاه‌های سرمایشی در همه اتاق‌ها، راهروها و سالن‌های زیر جایگاه و خرید و نصب تاسیساتِ موتورخانه و سیستم گرمایش و آب گرم و تهویه‌ها و هواسازها از دیگر اقدامات انجام شده است.

رئیس اداره ورزش و جوانان دزفول با اشاره به تامین و نصب روشنایی کل ساختمان شامل طبقات همکف، اول و دوم و سالن‌های زیر جایگاه گفت: خرید و نصب آسانسور به همراه آسترکاری، نصب ضربه گیر در سالن‌های زیر جایگاه واقع در بال‌های چپ و راست و انجام زیرسازی کف و سفیدکاری و رنگ آمیزی دیوار اتاق VIP به همراه خرید و نصب مبلمان از دیگر اقدامات انجام شده در ۲ سال اخیر است.

وی با اشاره به زیرسازی، آسفالت، جدول بندی و رنگ آمیزی جداول در محوطه و همچنین کابل کشی و روشنایی دکل محوطه، تقویت و روشنایی دکل‌های اول، دوم و سوم چمن شماره یک و همچنین مقاوم سازی دکل چهارم برای نصب پروژکتورها افزود: چمن مصنوعی روبروی نیمکت‌های ذخیره و ورودی تیم‌ها به جایگاه نصب و فاز نخست پیست تارتان مجدیان در قالب اجرای جاده تندرستی شامل زیرسازی، بتون ریزی و زهکشی اجرا شد.

رئیس اداره ورزش و جوانان تکمیل حمام‌ها و سرویس‌های بهداشتی شامل کف، بدنه و سقف کاذب به همراه نصب شیرآلات وملزومات را یادآور شد و اظهارکرد: خرید و نصب درهای چوبی اتاق‌ها و درهای آلومینیومی حمام‌ها و سرویس‌های بهداشتی، نصب شیشه، دستگیره‌های درها و رنگ آمیزی درهای فلزی و همچنین تکمیل ورودی اصلی جایگاه با زیرسازی، پله و موزائیک کاری از دیگر اقدامات عمرانی انجام شده هستند.

وی به تامین انشعابات و اشتراکات آب، برق و گاز به همراه نصب پایه و ترانس برق ویژه جایگاه و خرید و نصب مابقی صندلی‌های ضلع جنوبی به تعداد یکهزار و ۵۰۰ عدد و مقاوم سازی سکوها اشاره کرد و ادامه داد: سکوهای بتنی تماشاچیان با بتن ریزی، پلاسترکاری، نرده کشی فلزی و رنگ آمیزی تکمیل شد.

تهذیبی تکمیل محل نیمکت‌های ذخیره، تعویض صندلی‌ها و زیباسازی آنها و تکمیل آب خوری‌های ۲ طرف جایگاه با موزائیک کاری، کاشی کاری بدنه و نصب شیرآلات را یادآور شد و گفت: سرویس‌های بهداشتی ۲ طرف جایگاه با موزائیک کاری، کاشی کاری بدنه و نصب شیرآلات تکمیل و چهار حلقه چاه دستی و کیسینگ بتنی برای فاضلاب سالن‌های زیر جایگاه احداث شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه